Duimen

Wat is het nadeel van je kleintje laten duimen tot hij of zij het zelf aangeeft? Ze zeggen dan wel vanaf 2 jaar is het een verkeerde gewoonte maar mijn zoontje vindt echt nog wel troost in zijn duimpje. Wel veel minder dan toen hij nog baby was en daarom ben ik er ook van overtuigd dat je kleintje er vanzelf wel mee stopt 

[quote quote=10310038]Wat is het nadeel van je kleintje laten duimen tot hij of zij het zelf aangeeft? Ze zeggen dan wel vanaf 2 jaar is het een verkeerde gewoonte maar mijn zoontje vindt echt nog wel troost in zijn duimpje. Wel veel minder dan toen hij nog baby was en daarom ben ik er ook van overtuigd dat je kleintje er vanzelf wel mee stopt[/quote]
Nou ik denk niet dat het kwaad kan hoor! Alleen toevallig ben ik dus een voorbeeld van een kind (vroeger) dat nooit uit zichzelf gestopt is en mijn vriend tot zo laat ook nog dat hij daardoor een beugel moest (nu moet bijna iedereen een beugel dus zo erg is dat niet, maar toch haha). Maar als je kindje zelf stopt (op tijd) is er volgens mij niks mis mee.

Ik ben er dus ook nooit uit mezelf mee gestopt, pas na flink aandringen van de tandarts. Het gevolg... Jarenlang een beugel met ook afwijkende kaakstand en een gek gevormde duim. Dus een sokje om het handje heeft mijn dochtertje van het duimen afgehouden. Ze mist niets nu. Sabbelt wel vaak op haar knuffel, het labeltje. Een speen heeft ze nooit gehad ook, vond ze niets. 

Terug
Bovenaan