Duimzuigen

Hallo!

Mijn zoontje van 14 weken heeft zijn duim ontdekt.
Hij doet dan zijn linker duim uitsteken, dan langs zijn wang naar beneden naar zijn mondje schuiven en dan hoppa zuigen maar haha. Eigenlijk wil ik dit niet, maar hy doet dit al ruim een week en het bijna onmogelijk om het te voorkomen want dit doet hy toch wel.
Nou vraag ik me af of als hy dan ook echt een duimzuiger gaat worden. Vanaf wanneer zuigen ze echt ''constant'' aan de duim?
 
Ik vind die duim maar wat handig hoor.. mijn zoon duimt ook sinds 3 maanden, nu met 6 maanden pakt hij zijn duim zodra hij moe wordt (en valt hij heerlijk in slaap zo).
Geen speentje nodig dus.. en ik hoef er 's nachts niet uit om zijn speen in zijn mond te doen!
 
hoi hoi

ons zoontje is nu acht maanden en heeft gelijk vanaf dag een de duim in het begin nam hij nog wel eens een speen maar nu echt alleen maar de duim en ook alleen maar als hij moe is en dat hoog uit een kwartiertje want zo gauw hij in bed ligt is zijn duim uit de mond hij kan het ook doen als hij niet helemaal lekker is als hij wakker is en aan het spelen is denkt hij totaal niet aan de duim hij kan ook wel eens onder het eten zijn duimpje paken maar ik heb er niet echt moeite mee een duim is er altijd een speen niet het heeft beiden zijn voor en na delen zeg ik dan maar
 
hoi,

Quinn pakt ook vanaf dat hij een maand of 2/3 is zijn duim, nu gaat hij verder met zijn wijsvinger of welke vinger op dat moment ook maar lekker is. Ook ik vind het wel handig. Hij heeft een speen gehad maar hij spuugde hem op een gegeven moment de halve kamer door omdat hij hem niet moest:) s'Nachts hoeven wij er dus ook niet meer uit en hij gaat naar bed met een vinger in zn mond maar zodra hij slaapt liggen zn handen lekker naast zn lijfje en slaapt hij als een roos. Dus ik zou me er niet al te druk om maken ze pakken idd vaak een duim of vinger omdat ze moe zijn en laten m weer los als ze gaan slapen.
 
Ik zou toch maar wel oppassen met duimen. Het is nu inderdaad makkelijk, maar als hij groter wordt kan het veel problemen geven om hem er vanaf te krijgen. Juist doordat die duim er altijd is. Je kunt denken dat is van later zorg, misschien is hij er ook vanzelf zo vanaf, maar je kunt ook proberen om hem toch een speentje te geven. Die kun je straks weer weggooien. Dat is dan nu even lastiger, omdat je er soms uit moet, maar als hij ietsje (maand?) ouder is kan hij zelf de speen al pakken. Je kunt ook een extra speentje in zijn bed leggen, voor als hij de ene kwijt is (vaak liggen ze er dan op), dan kan hij de andere pakken en andersom.
Wat betreft de tanden is het allebei even slecht.
Ik wil hiermee ook niet zeggen dat een speen altijd beter is, maar denk er in elk geval goed over na.
 
Net als mamma zou ik ook goed nadenken over het duimen. Zelf haal ik haar duimpje eruit als mijn dochter het in haar mond houdt en verwissel het met een speentje. Bij mijn dochter heb ik nl ooit het speentje weg gedaan ( ze was echt verslaafd) en heb na haar enorme verdriet haar getipt dat een duim lekker is. Echt ontzettend stom, ze is 13 en duimt nog steeds en omdat een duim zo lekker in de buurt is stopt ze hem ( ook zelf in de klas etc.) als ze moe is zonder na te denken in haar mond. Dus bij mijn dochtertje geef ik haar nu liever een paar keer per nacht een tut dan dat ik de komende 13 jaar tig keer per dag tegen haar moet zeggen dat die duim er uit moet.
 
Ik ben het met je eens judithmb1, vandaar dat ik dit ook niet wil. Ik geef hem telkens de speen, maar hy vertikt het. Hy ''haakt'' zijn wijsvinger aan de speen en hoppa hy ligt eruit. Ook heb een speentje zonder een ring geprobeerd maar dan spuugt hy deze eruit. Als hy heel erg slaap heeft dan pakt hy zijn duim, iig hy probeert het en als ik dan zijn speen geef en mijn hand voor zijn oogjes doe dan wilt hy wel. Pff moeilijk hoor, want snachts hoor ik letterlijk SMAK SMAK SMAK dan is speen eruit en duim erin.
 
Terug
Bovenaan