Duizelig, enkele weken later na bevalling

Zou dan toch vitamine D bij gaan pakken icm B12 omdat die elkaars werking versterken. En B12 tekort kan zeker ook duizeligheid veroorzaken. Tenzij je erop geprikt bent en ver boven de 300 zat dan alleen D nemen.
 
Ik neem nu tabletjes vitamine D in. Gewoon, van de Kruidvat. Mijn B12 bleek goed te zijn. Deze heeft een waarde van 182. Geen idee wat dit precies betekent, haha. Maar de minimale grens is 140. Misschien moet ik informeren bij de huisarts of het een goed idee is om tabletjes B12 icm vitamine D in te nemen. Wat denken jullie?
 
Je b12 waarde zit op de ondergrens, boven de 300 is wenselijk. Hier kan je je erg slecht bij voelen. Niet zomaar b12 slikken, er is een facebook groep voor b12 te kort, lees maar eens mee. Is ingewikkelde materie, maar zomaar slikken is uit den boze voor verder onderzoek en behandeling. Vitamine D extra slikken kan geen kwaad overigens.
 
Dan is 't toch erg vreemd, dat de huisarts mij niet heeft verteld dat B12 te laag is? Jeetje.. Ik ga toch eens een belletje doen naar de huisarts. 
Ik behoor trouwens tot één van de weinige mensen die geen Facebook heeft ?.. Kan ik dan alsnog meelezen, met de groep over B12 op Facebook?
 
Ik herken je verhaal maar dan van een poos terug zonder zwangerschap. Bij mij kwamen deze klachten door stress/onbewuste hyperventilatie. Weet niet of je hier iets in herkend?
 
Ik heb ook zitten denken aan stress/hyperventilatie. Ik herken het wel. Onze kleine meid is mijn eerste kindje en ik vond/vind de eerste weken behoorlijk heftig. Om eerlijk te zijn heb ik daar best veel stress over gehad.. Ik ben sinds een weekje ook goed op mijn ademhaling aan het letten. 
 
Misschien een tip....je zou de huisarts om een doorverwijzing kunnen vragen naar een internist. Die kijken anders naar vitamines etc aan en doen vaak ook verder onderzoek naar de schildklier bijvoorbeeld
 
Terug
Bovenaan