Dunne ontlasting!

Loïs heeft sinds anderhalve week dunne ontlasting. Ik geef haar tijdelijk geen fruit op advies van de dokter. Zij zei dat het waarschijnlijk een virus is in combinatie met tanden krijgen. Zo'n virus is na een week meestal over.... maar hier blijven de poepluiers maar aanhouden.
Nu was het net de laatste dagen beter gegaan, maar sinds gisteren weer 8 poepluiers en erg dun. Jullie snappen wel: rode billen, soms tegen kapot aan. Schimmelinfectie erbij. Je kunt de deur niet uit omdat ze elk moment weer kan poepen. En dan volgt het volgende ritueel:
Met de billen in bad, even weken, aan de lucht laten drogen, miconazol en zinkolie .... luier om. Ik heb haar ook wel eens in de blote billen laten liggen.... maar dat is bijna geen doen. Je moet er constant bij blijven.
Verder is ze niet vervelend, drinkt en eet heel goed.... geen krampen....

Ik maak me zorgen.... wie herkent zich mijn verhaal en wat kan ik doen? Wanneer gaat dit over.

hey hallo,

ik herken het van mn zoontje...(nu 3) ik heb toen op advies van de huisartsenpost 1 zakje ORS gegeven en voor de rest veel sportdrankjes......hier zitten nl mineralen etc in wat goed is voor het aansterken van de darmpjes ivm infectie/virus

En moet zeggen dat het hier altijd goed heeft geholpen....

Veel beterschap....

Groetjes Denise mv Yoëll (28-07-2006) en Linsey (18-01-2009)

Ow en heb je niet toevallig meer zo`n kraammatje???? zo niet deze kun je bij de drogist ook wel halen en dan deze in de box leggen met een badlaken erop.....hoef je je ook geen zorgen te maken dat alles onder de poep/plas komt te zitten.....

Suc6

Hoi Bloempje

Wij hebben pas geleden hetzelfde gehad met Noah. Volgens het cb kwam het omdat hij een tandje kreeg, maar daar was niets van te zien.
Hij had soms wel 3 "poep"luiers in een half uur tijd (!) en hij brulde alles bij elkaar tijdens het verschonen. Z'n billetjes waren op een gegeven moment zelfs aan het bloeden, zooooo zielig. Wij hebben toen 3 dingen gedaan:
- Alleen nog maar melk gegeven; dus geen fruit/brood/groente meer
- Pampers gekocht ipv AH eigen merk
- insmeren met bepanthen ipv sudocreme

Na twee dagen enkel melk drinken merkten we al verschil en na een dag of 5 was het helemaal over! Toen zijn we voorzichtig weer begonnen met brood en fruit toevoegen en dat ging prima. We gebruiken nu nog steeds pampers, daar heb ik toch een beter gevoel bij.

Veel suces ermee, ik weet wat een ellende het is!!

Groetjes 10e

Ha 10e,

Wij zijn jouw advies aan het opvolgen. Vandaag zijn de billen zo open, dat ik een flinke huilbui heb gehad. Het was vorige week weer iets beter en nu weer zo kapot. Zo zielig is dat en je wordt doodmoe van verschonen. Je bent alleen nog maar bezig met poep. Onze meid neemt het op zich rustig op en laat het zich gewillig aanleunen allemaal. als we met verschonen maar niet erover schuren. Dus we zetten haar steeds in een laagje water om wat los te weken. Vervolgens aan de lucht drogen of met de lauwe fohn (op advies van de dokter) en dan zinkzalf (we hebben sinds vandaag speciale zinkpasta op recept... blijft veel beter zitten)
We zijn bij de dokter geweest en die heeft aan haar bhukje gevoeld, maar kon geen irritatie ondekken, poep staa nu op kweek maar hij verwcht niets.... ze is zo goed te pas... eet en drinkt goed.
Hij vond het een uitstekend idee dat we alleen melk gingen geven.... ben benieuwd of wij ook verbetering gaan ontdekken. Ik denk dat haar darmen zo geirriteerd zijn na de diarree.... alleen melk is dan het minst laxerend. Ik ben ook bang dat het van diksap komt.... helmaal omdat ze diarree heeft gehad en die darmen dus extra gevoelig zijn voor suikers.... zou dat kunnen???

Ik hoop dat jouw advies ons kleintje redt van de rode billen en het vele poepen. Je advies was een enorme uitkomst en we hebben weer een beetje hoop. Hoe ben jij er zo bijgekomen omdat te gaan doen?

Alvast bedankt, ik hou jou en de rest op de hoogte.

xx

Ik hoorde op het kinderdagverblijf dat je de billetjes als ze kapot en open zijn niet meer met zinkzalf of sudocreme in mag smeren. Zij gebruiken maizena voor kapotte billetjes. Dat is een ouderwets huismiddeltje en volgens hun werkt het heel goed!

Hoi Bloempje

Dank je wel voor je berichtje! Ik had toevallig net even een - boehoehoe-ik-ben-een-slechte-moeder-dip, dus het was leuk om te lezen dat ik misschien toch niet zo'n slechte moeder ben ;-)

Hoe we erop zijn gekomen? Eigenlijk gewoon ons gevoel gevolgd.. het leek het meest logisch om even helemaal "back to basic" gegaan qua voeding. Verder had het cb aangeraden om bepanthen te gebruiken bij ernstige uitslag / bloedende billetjes.

Ik herken het helemaal wat je schrijft; bij ons gebeurde het tijdens de vakantie in een vakantiehuisje en ik kwam elke keer na het verschonen jankend weer naar beneden met een bebloede luier in m'n hand. :-(

Ik hoop voor je dat je al een beetje positief resultaat ziet!!

Groetjes, 10e

PS: wat de diksap betreft; wij geven zelf gewoon aardbeienlimonade van Karvancevitam. Eerst wilde Noah geen gewoon water dus gaf ik steeds een héél klein laagje limonade met water. Langzamerhand ben ik steeds minder limonade gaan geven en steeds meer water, en nu ondertussen drinkt hij gewoon lekker water :)

Nou, ik heb zinkzalf van de dokter gekregen, speciaal op recept dusse.... gewoon lekker zinkzalf smeren en ik doe ook maizena in de luier.

Over diksap: ik ga ook karvancevitam proberen als diksap diarree bij haar opwekt.

De billen zien er vandaag al beter uit.... de poep is ook minder zuur door alleen melk, maar ze poept nog steeds vaak kleine beetjes.... ik hoop snel op resultaat!

xx

Terug
Bovenaan