Dunne ontlasting!

Loïs heeft sinds anderhalve week dunne ontlasting. Ik geef haar tijdelijk geen fruit op advies van de dokter. Zij zei dat het waarschijnlijk een virus is in combinatie met tanden krijgen. Zo'n virus is na een week meestal over.... maar hier blijven de poepluiers maar aanhouden.
Nu was het net de laatste dagen beter gegaan, maar sinds gisteren weer 8 poepluiers en erg dun. Jullie snappen wel: rode billen, soms tegen kapot aan. Schimmelinfectie erbij. Je kunt de deur niet uit omdat ze elk moment weer kan poepen. En dan volgt het volgende ritueel:
Met de billen in bad, even weken, aan de lucht laten drogen, miconazol en zinkolie .... luier om. Ik heb haar ook wel eens in de blote billen laten liggen.... maar dat is bijna geen doen. Je moet er constant bij blijven.
Verder is ze niet vervelend, drinkt en eet heel goed.... geen krampen....

Ik maak me zorgen.... wie herkent zich mijn verhaal en wat kan ik doen? Wanneer gaat dit over.
 
Ik heb net gereageerd op jouw antwoord in mijn topic over kapotte billen.

Fabienne had precies hetzelfde en heeft dit vaker gehad. Ik gebruikte ook miconazol en zinkolie, precies hetzelfde ritueel.

Wat betreft fruit = alleen banaan en als het wat beter gaat = peer. Het bruine brood een paar dagen vervangen door wit om die onlasting wat te minderen. Bij ons werkte dit vrij snel.

Een paar dagen potje olvarit gegeven, groene groente ... voor 8 maanden omdat dit nog lekker fijn is en makkelijk verteerbaar.

Tussendoor bruine soepstengels want obstipatie willen we ook niet.

Pampers en babydoekjes voor een gevoelig huidje.

Met enkele dagen zag ik het echt genezen en met 1 week zijn de wondjes goed dicht en denk je "gelukkig" !!!!! dat hebben we ook weer gehad, hahaha.

SUCCES !!! Gr Esther
 
ha Esther,

bedankt dat je zo meedenkt. Vanmorgen bij de huisarts geweest. Die kon aan haar buikje niets voelen. ze is ook goed te pas en eet en drinkt goed, dus we denken dat het geen bacterie of virus meer is. Wel even de poep voor de zekerheid op kweek laten zetten! Je weet maar nooit. Op advies van de dokter zijn we even helemaal terug naar 4 flessen melk. Verder niks en dit een paar dagen tot een week volhouden. Als het goed is meot het dan wel rustiger worden. Daarna weer beginnen met een klein beetje groente en goed op haar reactie letten. daarna rustig één voor één opbouwen.
ik denk zelf dat haar darmen overprikkeld zijn na de diarree van anderhalve week geleden. Loïs drinkt graag diksap, maar daar zitten ook suikers is al zijn het dan natuurlijke. Ik denk dat het misschien daarvan komt. Te zoet voor een geprikkelde darm en ze wil er veel van, dus die darm blijft maar laxeren. Wij stoppen dus helemaal met diksap totdat het weer rustig is....

we blijven haar met de billen in bad doen en daarna drogen in de lucht of met de lauwe fohn (advies dokter). Daarna speciale zinkpasta op recept, wat goed hecht. Maizena in de luier om het vocht goed te absorberen en goed in te gaten houden of ze gepoept heeft en haar desnoods 's nachts verschonen. Dit vind ze heel vervelend, want dan wil ze slapen.... maar goed.... ik vind de billen even prioriteit hebben... niet???

Meid ik dank je voor persoonlijke reactie.... als je nog tips heb, van harte welkom!!! En we houden elkaar op de hoogte. Ik las in jouw stukje dat je ook wel eens een terugval had en dat de billen WEER open waren gegaan.... ik ben dus niet de enige... ik kan me dan best eenzaam voelen als je zo aan het tobben bent en zo wanhopig 'Gaat het ooit nog over???' ik zal zo gelukkig zijn wanneer ik gewoon weer naar de winkelstraat kan wandelen, dat doe ik nu niet ivm met constant poepen. de hele dag in huis is echt een ramp.

xxx
 
Het gaat echt over en binnenkort kan je weer lekker op pad, nog even door bijten!

Met vier flessen melk moet het echt beter gaan en zal je zien dat het huidje kan gaan genezen.

Ik maakte fabienne ook 's-nachts wakker voor een schone luier, heel zielig maar het kon niet anders.

Aardbei en kiwi werkt ook prikkelend op de darmen dus ik zou straks voorlopig alleens zachte fruitsoorten gebruiken, desnoods uit een potje, doe ik zelf ook. Peer, perzik, banaan.

Diksap neem ik zelf niet meer, te zuur, te laxerend. Misschien verschild het per merk. Beetje roosvicee en dat beetje suiker? Volgens mij valt dit erg mee. Merendeel is water.

STERKTE, STERKTE, STERKTE!

Wij hebben dit euvel 3x gehad in 1 jaar tijd ...

groetjes Esther
 
Oowwww, hij doet 't ... mijn PC doet ook erg raar, vliegt steeds uit en meestal zie je gelijk je reactie ... misschien is mamma gewoon een beetje ongeduldig !?

Groetjes Esther
 
Vandaag heeft Loïs af en toe verhoging en flinke bellefleuren op haar wangen.... kwijl... kwijl.... en bijt.... bijt.... zouden de tanden dan nu toch echt komen??? Ik hoop het zo want dan kunnen we uitsluiten of die dunne luiers van de tanden komen... tot nu toe alleen bobbels en geen tandjes te zien....

Zucht... billen zien er beter uit vandaag... goed in de gaten houden en op tijd verschonen - drogen - smeren.... we hopen dat het nu snel over gaat...

xx
 
Terug
Bovenaan