Duo kinderwagen of niet?

Ik ben heel blij met onze duowagen. Tweede kindje geboren toen ons zoo tje 1 jaar en 8 maanden oud was. Nu is hij 26 maanden en vind het ook heel fijn hem vast te zetten wanneer ik een stukje ga lopen. Met zo’n plankje gaat hij denk snel weglopen als hij een peuterpuber bui heeft ?
duowagen hoeft niet heel duur te zijn hoor. We hebben een tweedehands via marktplaats (mountainbuggy) gekocht voor iets van 250 euro. Zo’n dure bugaboo donkey kan natuurlijk maar dan ben je echt veel geld kwijt!
draagdoek zou ik niet fijn vinden ivm mijn rug en hoe kind goed aan te kleden

Wij hebben een fietsaanhanger aangeschaft die je ook als kinderwagen kan gebruiken, ideaal! Voor de baby kan je er een hangmatje in doen. De normale kinderwagen gebruik ik eigenlijk nooit meer. Hier zit er 20maanden leeftijdsverschil tussen.

Google eens de just sit, een zitje voor op de kinderwagen bak, leek mij super. Zon meerijdplankje lijkt me sowieso niks. Ik ben best van de draagdoek en na een paar maanden is een loopfiets voor de oudste miss een goeie optie?

Het ligt denk ik echt aan je kindje. Hier een dame van 19 maanden en als ik nu een baby zou krijgen zou ik het niet doen. Maar dat komt omdat we nu al alles lopend doen. Ze luistert goed en kan zelf al een heel stuk lopen. Voor grotere stukken gebruiken we de buggy en dan zou de baby in de draagzak kunnen. 
En zoals al benoemd is, zou ik dan nog eerder gaan voor een zitje van just sit. Zo'n korte periode dat je nog gebruik ervan gaat maken.

Ik denk dat het echt van je persoonlijke voorkeur afhangt. Gebruik je de kinderwagen continu en heb je dat bij je oudste ook vanaf het begin gedaan? Dan is het zeker nuttig om in elk geval een mogelijkheid te hebben om ze er samen in te hebben. 
Mijn zoontje zal een jaar en 9 maanden zijn als zijn broertje of zusje geboren wordt, ik ga geen duo wagen kopen want ik gebruik de kinderwagen nauwelijks. Ik draag mijn kindje, of hij loopt inmiddels (hij is 14 maanden dus echt ver loopt hij nog niet ?). Dus al is het leeftijdsverschil redelijk vergelijkbaar, voor mijn situatie lijkt een duowagen me niet geschikt. Dat kan bij jou natuurlijk heel anders zijn.

Wauw wat een hoop reacties, kei fijn! Ik ga google voor een just sit ding. Verder loopt mijn zoontje al best goed. Maar gebruik de wagen wel. Maar als deze baby geboren is, is hij bijna twee en zal het lopen nog beter gaan denk ik. 

https://www.pinkorblue.nl/hauck-duowagen-duett-2-black-a147800.html?a=b&pred=NLRPRO%2CNLRPCA%2CNLRPLI%2C&c=p_aw%2Cp_2_aw%2Cp_3_aw&adword=Google/PLA_AW_DB3_m&RefID=PLA_NL0000_PLA_AW_DB3_m&gclid=CjwKCAjwv4_1BRAhEiwAtMDLsqAjVLkqUyG2W0NczJ84NoaH2KwIKr5uZWayW2hibhJQ11nRofKHERoCKf0QAvD_BwE
https://babyplus.nl/product/topmark-tandem-riley/?attribute_pa_kleur=black&gclid=CjwKCAjwv4_1BRAhEiwAtMDLsp8ka2b9zMO5-pW60evAWx2NLlyGPWqU6z9YnkRq2Lzwpfku5mOniRoCIoQQAvD_BwE
Deze 2 vind ik ontzettend meevallen in prijs. 
Ik vind dure kinderwagens (boven de 300) sws overbodig. 
Succes, mij lijkt het wel handig hoor! 

Terug
Bovenaan