duodeken

A

Anoniem

Guest
Wij zijn druk bezig met de babykamer.
We hebben eenaantal dingen besteld waaronder een duodeken. Deze kan je in een dekbedhoes doen. Nu was ik gisteren een tijsschift aan het lezen. en daar las ik in dat dit ook niet goed is. Weten jullie hier ook meer over en wat kopen julie duo deken dekbed of lakens plus deken.
Nu kan ik de besteling nog annuleren.

groetjes schorpioen

Ik heb gewoon een lakentje en een dekentje 2 dekentjes anders is het koud. Mijn zoontje heeft daar anderhalf onder gelegen en de baby krijgt precies hetzelfde. Een slaapzak blijkt ook heel goed te zijn.

liefs

jeanine

Hi,

volgens mij mag het niet eens van de kraamzorg. ze adviseren een dekentje en lakentje.
ik zelf ga ook een laken en deken gebruiken, daardoor kan ik het bedje kort opmaken zodat de baby er niet onder kan schruiven. ik maak hem altijd hoog op dus  het lakentje dubbelvouwen en daaroverheen het dekentje zodat het lijkt alsof de baby toch op de normale plek in bed ligt en niet aan het voeteind.

als het ware een envelopje de baby ligt dus eigenlijk op het bovenlaken voor een deel. als je precies wil weten wat ik bedoel dan hoor ik het wel.

Trust

Hoi,

Ik heb een katoenen duo deken en deze stop ik in een hoes hoor. Ze zeggen dat een lakentje beter is maar ik gebruik een hoes. Ten eerste blijft het veel beter liggen en ik vind het mooier om te zien omdat die dekens na het wassen niet echt mooi meer zijn.

Kraamzorg heeft hier nooit moeilijk over gedaan. Bovendien er zijn genoeg andere manieren om ervoor te zorgen dat je kindje het niet te warm krijgt in bed. Goed ventileren in een kamer is nog altijd het beste.

Kus Syl

hoi hoi
bij mijn oudste twee heb ik een dekbed gebruikt omdat dit toen normaal was.
toen ik zwanger was van de derde heb ik een dekentje gekocht,en dit beviel mij dus totaal niet.ik kon de deken niet lekker om haar heen vouwen en ben dus weer over gegaan op een dekbedje,dit bevalt mij gewoon het beste.ik weet dat ze zeggen dat het het wiegendood kan opwekken maar daar geloof ik zelf niet zo in omdat het nog niet bewezen is.zo snel als de kleine zich zodanig begint te bewegen dat het onder het dekbedje kan kruipen(wat ze eigenlijk nooit doen want die van mij trappelen zich naar boven)dan gebruik ik een slaapzak.de kraamhulpen die ik heb gehad hebben er nog nooit wat van gezegt.dus ik denk dat een duo deken best mag hoor.
veel plezier met je babykamer en nog een fijne zwangerschap.
liefs sil

hoi,

Misschien een ideetje. Gebruik gewoon je duodeken met hoesje eromheen, maar leg er dan een lakentje onder. Zo kun je het bedje toch kort en goed strak opmaken, en kun je die deken ook gebruiken.

Succes,

Groetjes Rianne

Hoi

Ik heb ook een duodeken. Ik heb een deel in een dekbedhoes zitten. Het past precies.
Deze doe ik dan dubbel. Zo kan je het bedje toch kort opmaken. Gaat goed. De kraamhulp vond het ook goed.
Succes ermee.

Groetjes Jannie

Een duodeken is veilig hoor! Het tenslotte een deken! En of je er nou een hoes omheen doet, dat maakt toch ook niets uit???? Dan blijft het een deken toch???
Het valt allemaal wel wat mee

Terug
Bovenaan