duodeken

Hoi Schorpioen,

Ik zou me geen zorgen maken over deze deken als ik jou was. Er wordt inderdaad aangeraden om een dekentje in combinatie met een lakentje te gebruiken, maar ik gebruik zelf ook een duo-deken in een dekbedovertrekje, zonder lakentje. Ik heb wel lakentjes aangeschaft voor het geval de kraamzorg het er toch niet mee eens was en we dus alles moesten omleggen, maar de kraamzorg heeft er niet eens iets over gezegd. Ze heeft ons alleen laten zien hoe we het bedje kort konden opmaken en het dekentje met hoes goed konden vastleggen onder de matras zodat onze dochter (nu 4 weken) er niet onder kon schuiven.
Omdat onze dochter niet lekker sliep in haar eigen bedje, heeft ze ons zelfs aangeraden om haar de eerste tijd in de reiswieg van de kinderwagen te laten slapen. Deze hebben we in haar bedje op haar kamer gezet, zodat ze wel aan haar kamertje en het alleen zijn kan wennen. Maar in de reiswieg ligt ze dus gewoon onder een dekbedje en dit kan dus volgens onze kraamhulp absoluut geen kwaad.
We hebben intussen ontdekt dat je je kindje op veel verschillende manieren veilig kunt laten slapen, alleen moet je wat alerter zijn met sommige methodes...

Veel succes!

Esther, mamma van Kyra

Hallo,
Ik heb voor onze zoon van bijna 5 maand een duodeken (gekocht bij leenbakker scheelt de helft bij de prenatal!!!) die ik in een dekbedhoesje voor ledikantjes heb gestopt. Ik maak zijn ledikant kort op door de deken onder zijn matras te doen (ik stop de deken tussen de planken van de lattenbodem zodat het matras niet zo omhoog komt. Een duodeken is beter dan een echt dekbedje erin te stoppen dit laatste werkt meer verstikkend heb ik begrepen.

Groetjes Hannie

Terug
Bovenaan