Duowagen advies gevraagd

Hi,

Wij zijn  op zoek naar een duowagen, waar een kleuter en een babytje (of twee kindjes van dezelfde leeftijd) in mee kunnen. Er zijn heel wat merken op de markt  (One Tree Hill, Easy Walker, Koelstra), maar heeft iemand ervaring met een van deze merken. Ik hoor graag al jullie positieve en negatieve ervraingen (mag ook over andere merken, zolang het maar over een duowagen gaat).

Alvast bedankt,
Saskia

Hai Saskia,

Mijn dochter is 1.5 als nr. 2 komt en ook wij hebben een duowagen gekocht. Ik heb allerlei testen bekeken en naar ervaringen van mama's en papa's geluisterd en uiteindelijk hebben we de phil and teds naast elkaar genomen. (twin) Hij is het lichtst en het smalst en beide kindjes kunnen lekker achterover als ze moe zijn. Dit kan bij de Phil and Teds waarbij ze achter elkaar zitten niet. We hebben onze dochter wel in het achterste zitje van deze versie gepast maar vonden het erg benauwd en ze zat met haar voeten in de boodschappenmand... Mijn advies zou dus zijn Phil and Teds naast elkaar. We vonden de Easywalker ook erg leuk vooral de kleuren maar die vouwt moeilijker op en is weer groter en zwaarder.

Mocht je interesse hebben in een Phil and Teds... op hun site bieden ze regelmatig modellen aan die een aantal keer als showmodel hebben gedient op een beurs. Wij hebben er daardoor eentje besteld met 200,- korting en er mankeert niks aan. Ziet er als nieuw uit!

Succes met kiezen!
gr.Ing

Hoi Ing,

Bedankt voor je reactie. Ik was nooit van plan om een wagen met stoeltjes achter elkaar te kopen, ik vind het er erg raar uitzien, en nogal benauwd voor het kindje wat onder ligt. Omdat ik graag in het begin een wieg op de wagen heb voor de kleinste, wil ik je even vragen of dat bij P&T ook kan (kan het zo niet meteen vinden op de site).  En is er een mogelijkheid om een van de stoeltjes te vervangen door een Maxi-cosi?

Het prijsaspect is voor ons niet het belangrijkste, we willen vooral een wagen die soepel loopt,  die makkelijk in het gebruik is (geen rare haakjes of twintig manipulaties om em uit te vouwen), en waarvan het frame en de bandjes wat kunnen hebben.

Groetjes,
Saskia

Hoi Saskia,

Wij hebben ook een duowagen gekocht. Wij zijn uitgekomen bij de Kees basic.
We hebben verscheidene wagens getest, met onze (nu nog) jongste voorin en vonden deze wagen het prettigste rijden. Wij hebben bewust voor 2 zitjes achterelkaar gekozen omdat je dan iedere winkel in kan. Je bent gewoon een stuk breder met een twin uitvoering. Voor in het achterste zitje hebben wij een los babynestje gekocht en bovendien kan de maxi cosi ook in het achterste zitje staan. Hij staat dan echt wel stevig omdat de randen vrij hoog zijn.
Deze buggy is ook zo ingeklapt en neemt weinig ruimte in. Wij hebben hier een speedi sx staan, maar die is opgeklapt groter dan de duowagen. Bovendien rijdt de buggy heel licht en qua gewicht ook niet zwaar. (Het verschil met de de luxe uitvoering van Kees is bijv al 7 kilo!)
Wat ik ook erg prettig vind is de duwstang ipv 2 handvaten. Met een duwstang is de wagen makkelijker met 1 hand te besturen.

Al met al genoeg redenen voor ons om deze duowagen te kopen. Ik zou zeggen, ga lekker proefrijden bij verschillende babyzaken, want hoe goed het advies van een ander ook is, het blijft toch heel persoonlijk wat jullie wel of niet prettig vinden.

Succes met het uitzoeken!

Suus

Hoi, ik heb zelf de kees twin naast elkaar gehad, geen dure maar wel goede wagen.Ik zag alweer een nieuwere versie op de site van happybaby.Ik was er erg tevreden over, makkelijk in en uit te klappen, veel ruimte onderin en geen problemen gehad in de winkels met er niet door kunnen. Succes

Hoi,

Ik heb zelf een tweeling. Zij zijn nu anderhalf.

Voordat de tweeling kwam, hebben we diverse duo-wagens getest in een babyzaak.
Onze keuze is gevallen op de koelstra flexxo twin. En we zijn er nog altijd blij mee. Met een derde op komst zullen wij de wagen zeker nog geruime tijd gebruiken.

Eerst een paar nadelen:
De wagen past door alle deuren, maar in volle, drukke winkels is het soms lastig dat je redelijk breed bent. Er passen geen maxicosi's op. Reiswieg is smaller dan bij gewone kinderwagen, waardoor kinderen er sneller uitgroeien. De benenzakken zijn smal.

Voordelen:
De wagen stuurt licht, doordat voorwielen vlak tegen elkaar zitten. Kleine  draaicirkel hierdoor. De wagen weegt (relatief) niet veel. De buggy-inzet kan heel plat, waardoor kleintjes goed kunnen liggen (vooral handig als ze uit reiswieg zijn gegroeid). De wagen is makkelijk in te klappen. De duwstang is in vele hoogte verstelbaar.

Succes met zoeken.

groetjes,
Martine

Hai Sakia,

Wij zijn ook niet direct voor prijs maar wel voor handigheid en kwaliteit gegaan. De 200 euro korting was toevallig mooi meegenomen. Phil and Teds is van de duo wagens naast elkaar het lichtst en het kleinst opvouwbaar en heeft een vergrendeling waardoor ie als ie is opgevouwen niet al uitklapt terwijl jij er net mee in je handen staat om bv in te laden in je auto. Wij hebben ook naar de Flexxo Twin en de Easywalker gekeken en die waren net ff iets minder in de handigheidjes. Maargoed zoals de dames al zeggen is en blijft het persoonlijk. Gewoon even proberen wat het fijnste is voor je. Had ik al gemeld dat het laatste weekend van september de 20% kortingsactie is bij Prenatal en dat ze daar zowel de Flexo Twin, de Easywalker als de PhilandTeds verkopen? De Kees heb ik niet bekeken want die vind ik echt niet mooi maar ook dat is weer persoonlijk. Nog ff een verschilletje met de andere wagens wat voor ons doorslaggevend is... De phil and Teds kan helemaal rechtop en aangezien onze dochter half achterover zitten zoals bv in de Easywalker niet fijn vind en steeds naar voren hangt vonden wij dit er belangrijk. Maargoed dit hangt dus ook weer van je kind af.

Om nog even op je vraag terug te komen... Op de phil and teds gaan babynestjes. Dat zijn reiswiegjes. Als onze 2e zo geboren wordt gaat die in het nestje en onze dochter in het zitgedeelte. Het voordeel is dat je het ding niet helemaal hoeft om te bouwen.

gr.Ing

Hoi,
In Januari komt ons 4e kindje, omdat onze jongste dan pas 13 maanden is zijn wij ook op jacht gegaan.
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij de one tree hill urban jungle duo wagen (wat een naam!) Dit is dus echt de rolls royce onder de duowagens, rijdt geweldig!!!
Alleen ingeklapt blijft het een bakbeest, maar wij klappen 'm toch niet in, hebben nl geen auto, vandaar!
Verder is 'ie nieuw rond de €1000,=! Dus wij hebben een 2e handse gekocht.
Ik heb bij ons 2e en 3e kindje nog even een Graco duo wagen gehad, maar dat vond ik niks, die wielen schokken zo ontzettend.
Succes met kiezen!

Terug
Bovenaan