duowagen: naast of achter elkaar?

hoi,
Ik ben nu 16 weken zwanger en ik wil graag een tweedehands duowagen kopen. Jasmijn is 2 jaar en 3 maanden als de 2e geboren wordt en ik wil toch nog lopend de boodschappen doen zoveel mogelijk.
Het lijkt me best een heel gewicht om voort te duwen.
hebben jullie ervaring met zulke wagens?
Ik denk dat acher  elkaar wat makkelijker is in winkels al blijft het een heel gedoe. Naast elkaar lijkt me zo breed. Bij de kassa en zo. Als zal naast elkaar wel wat makkelijker sturen?
groeten Elke

Hoi!
ik heb geen ervaring met duowagens, maar juist omdat die dingen zo groot/lomp zijn zou ik zoeken naar een andere oplossing. Zeker omdat je meisje tegen die tijd al bijna 2 1/2 is en waarschijnlijk steeds minder vaak in een wandelwagen wil zitten. Dat is tenminste wat ik bij onze Lara al zie gebeuren en zij is 1jr9mnd als onze kleine binnenkort geboren wordt. Wij kijken daarom meer naar iets als een kiddyboard (plankje om aan je bestaande wandelwagen te hangen, waar ze op kunnen staan). Ik zag gisteren ook een site van Kleine Dreumes (gewoon "punt nl" erachter), met net zoiets alleen kan je peuter daar ook op zitten als ie moe wordt.
Hoef je je huidige wandelwagen (die heb je nog wel waarschijnlijk) ook niet weg te doen.

En wij hebben bij Lara zelf veel gebruik gemaakt van de draagzak, vooral als we even de stad in gingen. Als nr 2 dat ook prettig blijkt te vinden houden we gewoon de combi van baby-in-draagzak en Lara in buggy of lopend ernaast.

Maar goed, je vroeg om ervaringen met duowagens. Mensen die die wel hebben; gooi het eruit!

Succes met het maken van je keuze! (en geniet van je zwangerschap!)

Jacoline.

Hoi,

Wij hebben ook een duo wagen, Stijn was 16 maanden toen Jojanneke geboren werd. Wij hebben een wagen die achter elkaar twee zitjes heeft. Van het achterste zitje kun je een bedje maken. Het bevalt ons heel erg super. Ok het is iets harder werken dan een normale kinderwagen, maar dat valt ook wel mee. En zo kan ik tenminste op pad. Het grote voordeel van achter elkaar is, dat je wagen er niet breder van wordt, dus je kunt wel gewoon door deuren en dergelijke. Onze wagen is ook heel compact, je vouwt hem zo op en dan past hij zelfs makkelijk in de kofferbak van mijn Polo'tje.

Ik raad het je absoluut wel aan om er 1 te kopen, zo kun je tenminste makkelijk op pad en heb je ook je handen vrij. Want Stijn gaat er echt vandoor als we met z'n drietjes op pad zijn en hij niet in de wagen zit, ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat is niet echt handig.

Succes en geniet van je zwangerschap.

Carina

Hoi Elke!

Wij hebben inmiddels 3 wagentjes... Ioannis is bijna 3,5,Billy 20mnd. Ons 1ste wagentje is heel goed gebruikt. Eerst met de maxicosi erop geklikt, daarna in 3 standen. Met de 2de erbij dacht ik: draagzak. Maar dat werd me veel te zwaar... Buggy erbij. Foute gekocht want die kon niet plat en Ioannis knikkebolde steeds (arm kind). Aangezien ik geen rijbewijs heb en geen huismus ben wou ik perse toch een duowagen. De keus viel op een tandem waar ik (nog steeds) heel blij mee ben! De achterste kan plat. Als ze de wagen iets meer uitgekiend hadden dan had de voorste ook wat platter gekund als de achterste wat meer beenruimte had... (voor en achter kan in 3 standen) Een board vind ik een heel leuk idee maar ben een beetje huiverig geworden door (wilde)verhalen van vriendinnen.(weglopen, druk verkeer) Naast elkaar kunnen ze lekkerder liggen/slapen, lijkt me. Echt heel licht is t niet (tel:16kg+12kg +wagen+tas(sen) maarja, dat is mijn fitness... Nu ik 34w zwanger ben kom ik de berg niet meer op! Geen puf in de hitte! En hoe t met de 3de moet????????
We zien wel...
groetjes,Priscilla

hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er in de winkel eens op gelet en ik ga ook voor achter elkaar. Onze c1000 is niet zo breed opgezet namelijk!
Zo'n kiddyboard wordt niks. Ik geloof nooit dat mijn dametje daar op blijft staan en het is toch wel 15 minuten lopen naar de winkel en dan de winkel zelf nog...
Ik had ook al bedacht om met een de draagzak en buggy op pad te gaan, maar de buggy die ik nu heb is wat aan de lage kant, of te wel ik ben wat te lang. Ik loop dus als het ware licht gebukt en dan nog een buikdrager is ook niet handig,
In de winkel heb ik al gezien dat de meeste opgeklapt ook niet eens zo groot zijn en best in mijn auto passen,
groeten Elke

Hoi,
Ik gebruik nu al zes maanden de duowagen van Urban Jungle. Hij is geweldig. Onze dochter was pas 15 maanden toen onze zoon geboren werd  dus we hadden hem ook echt wel nodig. Ze zitten naast elkaar. Eerst kon er een wiegbak op gezet worden en nu zitten ze allebei naast elkaar. Breed is het niet, iets van 75 cm dus kan door elke deur, supermarkt en zelfs in de volste winkeltjes kan ik ermee uit de voeten. Hij rijdt erg licht en is goed wendbaar. maar als het ingeklapt is, dan is het nog best wel groot. We klappen hem alleen in als we ermee weg gaan in de auto en dat lukt ook wel goed (zelfs mij...). Mijn dochter vindt het ook supergezellig als hij naast haar zit. Dan houdt ze zijn handje vast.

gr,
Sabine

Hoi,

Ook wij hebben een dubbele wagen voor elkaar (Top Mark). Eigenlijk bevalt hij heel goed, maar ik las een paar dingen bij mensen hiervoor.

De hoogte van de wagen (om te duwen) is voor mij eigenlijk te laag. Ik ben nl net als een voorganger van me erg lang.
Daarnaast vind ik het ook wel een minpunt dat de oudste die voorin zit (bij ons zit er ruim 15 mnd tussen) inderdaad niet echt een slaapstand heeft. Die is toch nog redelijk schuin, en dan zitten de voeten van mijn dochter echt in de weg!
Bovendien is mijn dochter nu dik 60 cm, en komt ze zelfs zonder nestje in de wagen al aardig krap te liggen.

Zelf vond ik een dubbele tweelingwagen naast elkaar ook een goed idee, maar omdat die vaak van die smalle bakken hebben durfde ik dat niet aan. Je kind zal maar net een sprijdbroekje aan moeten, dan passen ze niet meer in die bak!!!
Qua lengte is dat waarschijnlijk wel beter, en misschien ook wel veel gezelliger voor de kids.

Veel succes met het maken van je keuze!
Liesje

Terug
Bovenaan