duowagen: naast of achter elkaar?

Gezien de leeftijd van je eerste kindje zou ik nu niet nog een wagen kopen. Ik zou eerder een goede buikdrager kopen, dan kan je eerste kindje nog gewoon in de eigen wagen. En als je die tweede niet meer kunt tillen wil de eerste toch niet meer in de wagen.

Mijn dochter (anderhalf) wil nu al niet meer in de wagen zitten. Erg lastig af en toe, omdat ze nog niet heel erg ver kan lopen. Daarom nu af en toe de driewieler mee, want dat vindt ze wel leuk. Ik denk over een paar maandjes gewoon lopen.

hoi,

Ik heb inderdaad besloten er voorlopig nog geen te kopen. Al is het alleen maar omdat dat ding dan maanden van te voren al in de weg staat.
Ik kijk eerst of ik hem echt mis. Ik beval in +/- januari en dat is ook niet echt de periode om lekker buiten te gaan wandelen!
Ik wil er sowieso 1 tweedehands dus die is als het moet zo gekocht.

groetjes Elke

Hai Elke,

Ik heb er ook een, X adventure Twinco, naast elkaar,de smalste duowagen (72 cm), al bijna 2 jaar voor onze tweeling (1-12-06).

Wat mij opvalt is dat tweelingouders altijd voor naast elkaar gaan, en mensen met peuter/baby eerder voor achter elkaar. Alle tweelingouders raadden mij naast elkaar aan, toen ben ik zelf in winkels gaan kijken en kwam tot dezelfde conclusie: achter elkaar is loodzwaar (in verhouding) om bv een stoep op de krijgen. Naast elkaar kan idd breed zijn, maar de Twinco is smal en past zelfs tussen alle deuren binnenshuis!

Het is trouwens wel de goedkoopste wagen (ca. 280), misschien minder goed dan de Urban Jungle, maar ik weet niet hoe lang je m wilt gebruiken en of je dus veel geld wilt uitgeven?

groetjes, Lara
mv Kyran en Isis, 1-12-06

Sinds 6 weken ben ik moeder van een tweede mooie dochter en heb ik een duowagen van Topmark (tweedehands) aangeschaft. Ze zitten achter elkaar en het bevalt mij uitstekend. Mijn oudste dochter zit prins(es)heerlijk voorin. Bij mijn wagen kon geen kiddyboard, dus dat was zowiezo geen optie. Maar ook vind ik het niet altijd handig in een winkel of iets dergelijks, ze kunnen er zelf wanneer ze maar willen af stappen en ergens heen gaan.
Ook houd ik erg van wandelen en dat doe je niet ze snel met een kiddyboard. Het is maar net, waar wil je het voor gebruiken. Als je niet zo'n wandelaar bent, voldoet een kiddyboard zeker.
Ik heb hem zelf tweedehands gekocht en is helemaal super. Is goed wenkbaar en tuurlijk is het wel wat zwaar al moet je de stoep optillen, maar bij ons in het dorp hebben ze dat nagenoeg allemaal gelijk gemaakt met de weg (de opstapjes dan)
Succes met kiezen en de zwangerschap.

Gr. Mamajo (mv Fiene en Jasmijn)

Terug
Bovenaan