dure schoenen

Hoi,

Vandaag voor mijn drie kinderen even voor schoenen gekeken. Het lijkt wel of het per jaar duurder wordt. Het is toch niet normaal meer hoe duur het is!! Ik ben gefrustreerd naar huis gekeerd. Het begint lijkt wel bij 60 euro oplopend naar???
Alle drie mijn kids hebben smalle voetjes waardoor je ook niet alles kunt kopen en met de goedkopere winkels moet je per seizoen twee keer kopen omdat het toch eerder stuk is.
Wat vinden jullie hier nou van? Boycotten die boel toch? Je betaald je eigen toch scheel voor kleding en schoenen?

hi qq,
ja, het is waar, goede schoenen zijn duur, maar maken mooie benen en rechte ruggen.  
tot een kind is uitgegroeid met de voeten (14/15 jaar)  kan je ze beter  heel goede schoenen laten dragen en ze hebben dan als volwassenen mooie sterke voeten, goede knieen, rechte heupen, rechte rug, dus minder andere klachten.

maar ja, de kinderbijslag is niet hoog en de kinderkorting via de belastingen wordt ook minder. we gaan wel een beetje bezuinigen op wat andere dingen, zelf maar een paar laarzen minder ofzo.

Inderdaad, schoenen zijn duur. Vorige week voor mijn 2 meiden schoenen gekocht,   70 euro per paar. Maar vind het wel belangrijk dat ze goede schoenen dragen, zeker in de winter als ze ze de hele dag aanhebben. Dan maar wat goedkopere kleren en bezuinigen op andere dingen.
groetjes Melanie

Het is absoluut belangrijk dat je kinderen op goede schoenen lopen.
Ik zou me als ouders nog schuldig gaan voelen als mijn kind (mede) door goedkopere schoenen later inderdaad last krijgt van haar rug, knieen o.i.d.
Maar sjonge jonge 70 euro is niet niks he!
Wij hebben wel een apart potje voor die extra uitgaven en wij sparen koopzegeltjes, dat is ook een mooi spaarpotje.

Tip!

SCHOENENOUTLET!!

je moet dan waarschijnlijk wel in de buurt van een wat grotere stad wonen, maar hier in Groningen is een merkschoenenoutlet.
De schoen die ik vorig jaar voor Elisa kocht (78,90 euro) staan daar nu voor nog geen 40 euro! Weliswaar niet de nieuwste mode, maar ik ga ze waarschijnlijk weer kopen: superleuke bruine laarsjes met een roze bloemetje aan de zijkant!

Bij de scapino heb je trouwens ook leuke kinderschoenen, die van Dr. Visser zijn net zo goed als Ecco of Geox of een ander duur merk. Er staat inderdaad ook een boel slappe troep bij, maar Dr. Visser is prima!

groetjes Linda

Hoi hoi,

Bij ons in de buurt is dus zo'n outletwinkel. Is nog niet echt goedkoop hoor. Heb voor mijn zoon schoenen gekocht van 48 euro. Normaal waren ze 60 euro.
Ik ben ook erg een voorstander van goede schoenen voor in de winter. Zomer lopen ze toch vaak op sandalen, slippers, klompen en blote voeten en als we dan een keer een hele dag weggaan kunnen ze vaak deze winterschoenen nog wel een keer aan.
Toch zegt het niet altijd of je dure schoenen hebt of niet want mijn man heeft altijd de goedkoopste schoenen van scapino gehad en die heeft nergens last van terwijl ik van kleins af aan altijd dure merkschoenen kreeg zoals piedro. Ik heb een hele brede moeilijke voet. Ik heb steunzolen waar ik nooit weer van af kom, een teen die scheef gegroeid is, en slechte knieen.
Mijn dochter heeft ook altijd goede stevige merkschoenen gehad en nog maar die blijkt hetzelfde probleem als mij te krijgen en moet voordat ze nu nieuwe schoenen kan eerst naar de podotherapeut en misschien dat ze ook steunzolen en of spalkjes voor de tenen moet.
Dus dan zegt het niet altijd wat misschien ligt het ook wel aan erfelijke aanleg ofzo.
Ik vind ook alles veels te duur af en toe wordt je er depri van!

Groetjes,

afgelopen zaterdag een paar geweldig leuke stoere schoenen voor mijn dochter gekocht, ze waren 60 euro. Ik vind het op zich nog wel meevallen.
Overigens heb ik van de week een uitzending van een consumentenprogramma gezien (ik geloof dat het kassa was) over kinderschoenen, en de schoenen van Dr Visser van Scapino kwamen goed uit de test, en die zijn gemiddeld rond de 30-35 euro.

Terug
Bovenaan