durf niet zo goed blij te zijn

Ik denk dat je gevoel heel normaal is.het is ook niet niks, hoor; 2 mk en nu weer zwanger. Ik moest bij alle 3 mijn zwangerschappen heel erg wennen aan het idee. Ik was heus wel blij, maar ook overdonderd, onwetend en onzeker. De eerste keer ging het bij osn ook mis.
De tweede werd een gezonde zoon, die nu anderhalf is. Pas enkele weken na zijn geboorte werd ik echt heel blij. Daarvoor was ik ook blij, maar was het zo onwerkelijk en onzeker.
En nu: ik geniet echt geweldig van die knul, ondanks de dagen dat de wolk iets grijzer is dan rose.

greet

Hallo
Ja erg vervelend als je eerst die angst moet hebben
Ik kreeg 2 kindjes en daarna 2 keer een miskraam
Daarna was ik vrij snel weer zwanger maar had steeds de angst dat het mis zou gaan
Toen ik het kindje rond 18 weken ging voelen werd ik wat gerustgestelder
Ik ben nu inmiddels 33 weken zwanger en kan er nu gelukkig wel van genieten
Ik heb tijdens mijn zwangerschap een paaar extra echo,s gehad en dat is wel fijn
Hopelijk gaat het deze keer goed en probeer er van te genieten

Groetjes Monique

Hoi

Ik heb vermoedelijk 2x een vroege miskraam gehad, weet het niet zeker, omdat ik erg onregelmatig ongesteld was, pas naderhand met de gyneacoloog dachten we aan miskramen. Ik ben nu voor het eerst zwanger, bijna 6 weken en ik voel me zo onzeker.... Ik zou het kiefst in een glazen kooitje kruipen en er pas in de 12de week weer uitkomen (gelukkig krijg ik 25 januari en echo, daar kom ik er ook wel even voor uit.....) Vooral vorige week had ik best veel buikkrampen, maar vlgs de gyn. kon dat mijn baarmoeder zijn die oprekt. Vandaag had ik het gevoel dat mijn borsten explodeerden, en had flinke steken erin. Enerzijds ben ik dan blij, maar anderzijds denk ik ook meteen: Is dit normaal, hoort dit erbij? Zo onzeker allemaal. Ik kan me deels dus je onzekerheid wel voorstellen... Ik zou persoonlijk wel willen testen, ik houd van zekerheid en dingen die ik in de hand hebt en testen is het enige wat je nu kunt doen toch? ik wens je veel succes en geluk en hoop dat alles goed komt voor je!

gr Mickey

Ja ik herken die angst maar al te goed. Ik ben 8 weken zwanger geweest en toen ging het mis. Het hartje klopte al... Omdat ik niet zomaar zwanger wordt (ivf) kwam ie extra hard aan. Nu ik weer zwanger ben is die angst voor weer een miskraam aanwezig. Vooral in de eerste weken heb ik het heel erg gehad. Nu begin ik wat rustiger te worden.
Je kunt er helaas niets aan veranderen.
lfs ing

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben.... Ondanks dat ik niet getest heb weet ik zeker dat ik zwanger ben, maar ik wil er nog nog niet helemaal aan. Ik herken wel wat een van jullie schreef dat ik weet dat het wel goed kan gaan want ik heb al een gezond jochie. Maar toch. Nog maar even doorbijten en dan vraag inderdaad een vroege echo, of wat meer echo's gedurende de zwangerschap.

Groetjes, Margje

hoi mama van lion

ik weet precies wat je meemaak nu.ik heb in oktober ook een miskraam gehad.nu ben ik vrijdag 8 weken.maar bij alles wat ik voel,ben ik bang dat het mis is.verlden week had ik krampen in mijn buik.heb ik de verloskundige gebeld of ik een echo mocht laten maken.die heb gezorgd dat ik de volgende dag al kon,omdat ik zo bang was.dat begreep ze gelukkig wel.toen ze de echt maakte,zag je gelijk het '' boontje'' zo klein is het nog,EN   heb ik het hartje al gehoord.onvoorstelbaar he zo vroeg al.maar ik kan ook nog nie echt blij zijn,pas bij 3 maanden ga ik echt blij zijn.je blijf de angst houden.ik wens je succes en hoop dat het goed gaat en dat je nu zwanger blijft.ik blijf je volgen hier.en ik heb al een meid van bijna 5 .dus ik moet al blij zijn en dat ben ik ook heel erg hoor.het is alleen maar mooi dat ik nog een kans krijg.sterkte he de komende tijd en pieker niet teveel.dat kan ook tegenwerken.dat is wel moeilijk,maar het komt allemaal goed,geloof me.groetjes bianca

Terug
Bovenaan