Nogmaals, ik bedoelde met laten huilen dat je je kindje alleen laat en er bewust voor kiest om het te negeren. En dan niet 5-10 minuutjes, maar gewoon tot het stil is, want dan "leren ze het wel af" en "worden ze hard van". Dat advies dat ik o.a. van CB kreeg (en moeder), maar echt niet heb opgevolgd. Natuurlijk huilen kindjes heel vaak, zeker in het begin, en dat is helemaal niet erg, soms zelfs broodnodig, maar ik bedoelde dat je er als ouders aandacht aan moet besteden en je kindje moet laten weten dat je er voor hem/haar bent. Door troosten wordt de spiegel van het stresshormoon weer lager, ookal blijft je kindje doorgaan met huilen. Een huilbaby hoeft dus helemaal geen hoog stress niveau in het lichaam te hebben, als het maar gewoon liefdevolle aandacht blijft krijgen!
Ik wilde echt NIEMAND verdriet doen of iets dergelijks, ik was het alleen zo oneens met dat ouderwetse advies van CB dat ik blij was nu ergens te zien staan dat ik goede redenen had om het niet op te volgen! Ik wilde ook helemaal niet zeggen dat huilen "fout" is of dat iemand hier het "fout" heeft gedaan, alleen maar dat dit advies achterhaalt is!
Het spijt me als er enige opschudding is ontstaan, dit was bedoeld als een positief topic, hoor!
Groetjes, Karin