dus toch...

Van de week had ik al mijn zorgen uitgesproken over oa het slapen van mijn dochtertje..

En vanochtend naar de huisarts geweest en ze heeft inderdaad verborgen reflex.
Mijn oudste dochter had dit ook maar dan gewoon reflex en herkende ik door het vele spugen wat ze deed.
Maar mijn kleine meid deed dat niet en daarom twijfelde ik, maar na wat gegoogle had ze wel alle symptomen.
Dus vanochtend toch maar naar de huisarts geweest want ik had alles al geproeerd.
Zoals bedje mhoog zetten, johannesbrood pitmeel ect.
Ze heeft nu nexium (had mijn oudste dochter ook) voorgeschreven gekregen en hopelijk slaat dat aan en gaat het snel beter..dit is ook niks en al helemaal niet als je er nog een rond hebt huppelen! :)

Als dat alles geen effect heeft gehad dan worden we doorgestuurd naar de kinderarts.
Inbakeren doe ik dus nog maar even niet want anders weet ik niet wat er zin heeft gehad.
De enigste echte slaapuurtjes wat ze doet en in haar eigen bed is in de middag en s nachts een paar uurtjes..
En verder is ze alleen rustig/ valt in slaap als ze bij mij op de arm zit aar dat wrkt dus niet op alle dagen.

Bij de eerste had ik me voorgenomen om nooit meer zo te lopen met en evt tweede...en wat doe ik.... bang voor WEER het huilen?? om maar even tijd te hebben voor mijn andere dochter..

moeilijk moeilijk moeilijk...

Maar bedankt voor jullie reactie s.
Het luht altijd op.

Krijgt ze een heel zakje Nexium nu? Ik mag er namelijk maar een half van geven. Ik herken het heel goed hoor. Had me ook voorgenomen me dit keer niks te laten vertellen en op mijn strepen te gaan staan. Wist al heel snel dat hij reflux had en hij is morgen 8 weken en kreeg van de week eindelijk een verwijzing naar de kinderarts.

Moet er helaas wel bij zeggen dat het 2 weken kan duren voordat je effect hebt van de nexium. Bij de oudste hielp het met een dag of 5 al. Bij deze echt 14 dagen. En dan krijgt hij er nog een ander medicijn bij.

Oei, ik wou et net vragen.
We zijn gisteren gestart en je hoopt dat het dan meteen wat doet...:(\Beetje naief misschien...

Nee we mogen ook maar half zakje geven.
En volgende week moeten we terug naar de huisarts om te kijken of dat het wat doet.

Wat heb je nog meer voor medicijnen?
En hoe geef jij die nexium?

Ik geef voor 4 van de 5 voedingen Motilium. Dat is een drankje. De nexium doe ik gewoon door de fles. Verdeel het op een schoteltje en mix het dan door de fles. Maar in het begin deed ik het bij de oudste apart in een klein flesje van NUBY. Die hebben speciale pakketjes voor medicijnen. Moest jij ze ook zelf betalen nu? Heb dat voor de oudste niet hoeven te doen (is nu bijna 16 maanden) en moest het nu wel even ophoesten. 20 zakjes, 31 euro en een beetje...., schrok er nogal van. Ik doe door elke fles ook Nutriton en vrij veel. Bedje staat schuin en het aankleedkussen heb ik een aantal pampers onder liggen dat hij niet plat ligt.

Heey supertje,

Heb je wel het idee dat het helpt de medicijnen?
En hoelang duurde dat?

Wij moesten er nu ook zelf voor betalen..echt niet meer normaal!!

Wij zijn sinds donderdag begonnen met de nexium maar ik kan nog echt niet zeggen dat het beter gaat zou juist zeggen slechter..:(
Ze huilt nu echt na elke voeding en zodra ze moet gaan hikken of hetweer omhoog komt dan zet ze een keel op!!!
Ze is nu zelfs helemaal schor van het huilen.
Bn na de voeding zeker bijna 2 uur bezig om haar stil te krijgen en dan slaapt ze 1 1/2 uur met een beetje geluk en dan mag ze weer de volgende voeding en beginnen we weer van voor af aan...pffff.

Het is echt heftig hier.
Ik had voor vrijdag een afspraak staan maar bel morgen vroeg meteen de huisarts...dit is echt niet normaal en moet snel een eind aan komen.
Dit is niet goed voor onze kleine, niet voor mijn oudste dochter (die nu ook nog ziek wordt) maar ook niet voor ons...

Hebben ze gewoon wondermiddel of zo??

Ik meen wel dat je maar eenmalig de medicijnen moet betalen en daarna niet meer..

Hoe lag gebruik jij dit al?

Ik gebruik het nu 3 weken en daarvoor een keer 10 dagen geprobeerd. Ik gebruik het nu icm Motilium. Maar is ook niet afdoende. Heb hem net pas stil. Nu zit ik ook bij de mama-club van maart 2011 en 1 moeder maakte me er op attent dat er speciale voeding is voor baby's met reflux. Heb ik bij de oudste nooit geweten, maar ja die deed het prima op alleen de nexium en nutriton.

Ik kan morgen eindelijk bij de kinderarts terecht en ik wil dat hij voeding voor gaat schrijven. Heb al een beetje uitgezocht wat zou kunnen werken, maar wil graag advies van hem. Ik vind wel dat hij na 2 weken gebruik van de nexium en motilium wat rustiger is, maar zeker nog lang niet van zijn pijn af. Ik kan hem heel goed laten liggen als hij gewoon ligt te huilen, maar als hij pijn heeft doe ik dat niet. En dat is zo'n 6 a 7 uur per dag dat hij krijst.

Het klopt wel dat je elk eerste recept moet betalen, maar ik vind het echt absurd in het geval bij baby's. Ik stuur het ook gewoon in en zie wel of ze het willen vergoeden. Ik begin er ook behoorlijk wanhopig van te worden en zit er af en toe ook behoorlijk doorheen. Heb net als jij nog een kleintje lopen en ik merk dat ik soms lelijker tegen hem doe dan nodig. Heb dan ook gelijk wel spijt maar daar heeft ie niet zoveel aan. Mijn huishouden zullen we het maar niet over hebben hahaha. Lang leve mijn moedertje. Die komt geregeld helpen. Maar de goede beurten kom ik echt niet aan toe.

meid we slaan ons er samen wel doorheen. Maar vraag gerust om een verwijzing, ik heb voor mijn gevoel weer te veel met me laten sollen.

Zo weer terug van de huisarts, en ik ben benieuwd.
Ik moet nu voor elke fles infacol erbij gebruiken omat ze het idee had dat ze heelveel lucht in haar buik heeft en er niet uit komt waardoor ze zoveel last heeft samen met de nexium.
Dit moet ik een dag proberen (anders voelde ik me echt afgescheept!) en moet ik morgen terug bellen als het niet geholpen heeft en maakt ze me een spoed verwijzing naar de kinderarts.
Zo moet ik binnen een week terecht kunnen en mocht die infacol niet werken dan moet ik morge (voor de 3de keer) over naar andere voeding.
Dit is voeding die ik nog had staan van mijn oudste dochter (misschien bedoeld die mama- maart deze wel) en kreeg ik toen voorgeschreven via de KA samen met de nexium en dat hielp heel goed.
De tht was goed dus de huisarts dat we er morgen gewoon mee mochten beginnen dan hadden we er alles aan gedaan als we bij de KA waren en werden we niet weer naar huis gestuurd met een "probeer dit maar eventjes middeltje".

Die voeding is peper duur en gelukkig hebben we die toen voorgeschreven gekregen via de KA en kosten ons toen niks (48 euro per pak!)
Is ook van Friso, allergy care voor ernstige koemelk allergy.

Maar als ik de huisarts moet geloven dan moet er morgen al verbetering in zitten.
De nexuim duurt 1 a 2 weken voordat het zijn werk zal doen...elke dag is te lang!
Ik vind het ook echt absurt dat we er voor moeten betalen bij die babytjes.

Maar zo te lezen komt mijn verhaal wel erg overeen met die van jou, plus de wanhoop en het doorzitten ervan.
Her was het weekend ook alles behalve gezellig.
En ik heb al een blok in mijn maag als er kraamvisite komt....
Ik heb eens uitgeteld, maar we komen op een dag echt aan een uur of 10 huiluren!!!!
Ik kan e moet haar natuurlijk ook gewoon soms laten huilen en dat doe ik ook echt en kan ik ook prima.
Maar je hebt huilen en huilen...nou ik heb vaker het laaste huilen..
Als ik haar te lang laat liggen dan krijg ik haar daarna helemaal niet meer stil
Als het er niet meer zijn...nou dan breek je.
En inderdaad kuur je dat op de verkeerde personen af, daana inderdaad dieschuld gevoel ect ect..

Helaas heb ik alleen niet iemand die echt bij kan springen.
Dus laten we het maar ook niet over mijn huishouden, koelkast ect hebben!!!

Ik ben benieuwd wat de kinderarts morgen bij jouw zegt....laat je het even weten?
En zeker niet af laten schepen!!!

Toy toy toy

Terug
Bovenaan