Dutjes van 30 min.

Haii,
onze dochter sliep toen ze baby was ook erg slecht als ik vergeleek met kindjes van dezelfde leeftijd. Ik gebruikte voor mijn dochter Puckababy en dat hielp bij ons echt heel goed! Ik moet er ook bij zeggen dat dochter zelf aangaf dat ze moe was en daar ging ik in mee. Ik ben er wel achter gekomen dat mijn dochter gewoon weinig slaap nodig heeft... ze functioneert heel goed met "weinig" slaap... toen de meeste kindjes nog 2 slaapjes overdag deden deed mijn dochter nog maar 1 middagdutje anders was het savonds niet willen slapen en in de nacht wakker worden. Ze is nu 2 jaar en doet overdag geen dutjes meer... voor haar werkt het. 
Als je zoontje verder goed functioneert probeer het los te laten (is moeilijk i knowe) miss heeft je zoontje ook weinig slaap nodig :)
Succes ermee!
 
Hoi Peter, 
Dat klinkt herkenbaar. Mijn zoontje is ook zo actief en doet dutjes van 30 minuten. Hier gaan wij maar gewoon in mee. Als hij bij ons in de armen ligt slaapt hij idd wel langer. Wat mij erg helpt bij het door laten slapen na neerleggen is een dun dekentje om hem vouwen als hij op schoot zit (zo wordt hij niet wakker omdat hij ineens op een 'koud' matras ligt). En na het neerleggen nog even een hand op de buik leggen voor de warmte en tegendruk. Zo heeft hij minder het idee dat hij ineens alleen is. Sinds 1 week probeer ik nu de tijd dat ik bij hem blijf (vooral voordat we de nacht in gaan) te verkorten en hem meteen te troosten als hij wakker schrikt. Dit lijkt tw werken. 
Succes met alle tips hier op de website. Hopelijk zit er iets tussen dat voor jullie werkt. 
 
Wij hadden hetzelfde probleem maar dit is nu opgelost.

Onze baby van nu 4 maanden blijkt een buikslaper te zijn. Buikslapen geeft veel meer geborgenheid en ze schrikken niet wakker van bewegende armen.

Tot aan 6 weken sliep hij prima. Hierna begon de onrust en werd het een zeer allerte baby die van alles wakker werd. Tussen week 6 en 14 weken hebben we van alles geprobeerd om het langer te laten slapen. Na 1x op zijn buikt te hebben geslapen in de box sliep hij ineens 2,5 uur lang. We hebben meteen een aerosleep top matrasje aangeschaft en tot op heden slaapt hij zeer goed op zijn buik. 's Nachts laten we hem nog wel op zijn rug slapen omdat we hem dan niet in de gaten kunnen houden. Hij kan nog niet zelfstandig omrollen dus voor de zekerheid houden we hem overdag in de gaten met een babyfoon met beeldscherm.

Een donkere kamer helpt ook zeer goed. Plus een speentje, white noise en je handen over de ogen heen leggen zodat ze niet om zich heen kunnen kijken.
 
Terug
Bovenaan