Duur of goedkoop? tips zijn welkom!!

<p>Hoi, ik heb even een vraag ik ben nu zwanger van mijn 1e kindje en ben nu 2o weken . Nu wil ik dus beginnen met alles kopen.. maar wat een drama die keuzes haha.. hebben jullie tips? Er is zoveel verschil qua geld, bv een babybadje neem ik de standaard goedkope of neem ik die met ingebouwd thermo metertje etc. Idemdito voor een luieremmer.. zoveel keuze haha.. hier onder even paar dingen welke zouden jullie doen?</p><p>Babybadje?<br />luieremmer?<br />kinderstoel?<br />babyfoon?</p><p> </p>

Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ik heb ervoor gekozen om alles via marktplaats te kopen. Als je daar even tijd in stopt kan je vaak hele mooie dingen nog vinden.. Soms hebben ze een opknapbeurt nodig maar ik maak dingen sowieso graag uniek.

Ik heb badje en luieremmer via marktplaats gekocht, even bleek erdoor en klaar. Bebejou was dat bad van, topding. Maar he, thermometer is niet nodig, je elleboog meet het beste de temp. Luieremmer is geen must, een prullenbak kan ook, met evt kleine zakjes erbij om poepluiers apart in te doen tegen stinken. Babyfoon is wel belangrijk, ik vond een camera heel fijn, maar das persoonlijk. Kinderstoel had ik ook van marktplaats.. tis wat je wil, ikea heeft ze van 10 eur, maar daar kan je newborn niet in. Dat kan wel met de bloom of triptrap met insert. En die kan je superlang gebruiken, de triptrap echt nog als ze 7 zijn.. anyway het is wat je wil ook, ik vind 2ehands niet erg. En t scheelt veel geld.

Babybadje hebben wij alleen in de kraamweek gebruikt, daarna ging ze gewoon mee onder de douche. Ik had er gelukkig eentje geleend van iemand, anders was het echt weggegooid geld geweest.
Luieremmer hebben wij een simpele (ook geleend trouwens), gewoon een emmer met een deksel. Poepluiers doe ik in een plastic luierzakje of gooi ik direct met de rest van de zak weg als die ver vol is.
Kinderstoel gebruik je als het goed is jaren. Wij hebben de stokke, daar hoorde ik goede verhalen over.
En voor de babyfoon hangt het er van af of je wel of geen camera wilt wn dergelijke. Wij hebben er eentje zonder camera van Philips dacht ik en die werkt prima!
Kortom, we hebben ons geld vooral besteed aan dingen die we lang gebruiken (kinderwagen, maxi cosi, babykamer, kinderstoel ). De box kregen we bij de kinderkamer. 
Oh en mocht je nog een wippertje nodig hebben? Dat vond ik namelijk ook heel lastig kiezen... Zoveel verschil in prijs en mogelijkheden. Ik heb toen op bol.com gekeken naar degene did het meest verkocht werd en goede reviews had. Dat was een grijze wipper van Chicco voor nog geen veertig euro. Het is inderdaad een ideaal ding, wand je klapt hem zo in elkaar en hij weegt niets. Wij nemen hem regelmatig mee op visite.

Thans alvast ladies.. 
het gaat me niet echt om het geld. Ik wil gewoon de dingen die goed zijn. En vaak is duurkoop niet altijd het best met deze simpele dingen terwijl je dat al wel snel denkt.
Net wat je zegt met een luieremmer.. echt nodig? Mij lijkt het ook gewoon het fijnst om het direct weg te gooien. 
Nogmaals thanx.. tips zijn zo handig als het de 1e is haha

Ik had precies dezelfde vraag als jij. (Ook het eerste kindje, nu 34 weken). Ik heb steeds de afweging gemaakt: ga ik het veel gebruiken? (Dat weet je van bijv een babynestje niet maar van je kinderwagen wel) en vind ik het meer geld waard?
Ik was bijv van plan de babykamer bij Ikea te komen. Maar nadat ik daar aan een ledikantje had gevoeld en vervolgens bij babypark ook (10x steviger) ben ik voor een duurder kamertje gegaan. 
Kleertjes koop ik weer niet van dure merken. Ik kreeg geweldige kleertjes van Tommy Hilfiger maar die zou ik er zelf nooit aan uitgeven. De Hema en zeeman hebben super leuke dingen en ze groeien er zo snel uit!
Veel plezier met alles uitzoeken!

Hoi hoi,
Toen wij zwanger waren van ons zoontje hebben we echt alles aangeschaft en sommige dingen waren echt weggegooid geld. Wij zijn nu zwanger van een dochtertje dus als het jongens spul moet plek maken voor meisjes spul.
Zo'n badje waar de thermometer in zit gebouwd zit echt niet te vertrouwen hij gaf vaak groen terwijl het veel te heet was. Wij kopen nu van bebe-jou zo'n goedkoop badje zonder thermometer ingebouwd je elleboog is het betrouwbaarste..
Luieremmer hebben wij amper gebruikt. Vond het zo stinken boven. Wij hebben een oude prullenbak bij dr achterdeur gezet voor luiers en gooide die daar altijd in weg. 
Kinderstoel hebben wij van bloom ideaal en hier nooit spijt van gehad. 
Babyfoon hebben wij camera vind ik nog steeds heel erg fijn.
Waar ik bijv spijt van had was gewone rompers in de kleine maatjes. Omslag rompers zijn zoveel fijner. magnetron steralisator voor flessen, het maakt niet zo goed schoon en als je een combi oven/magnetron hebt kan hij er wel eens in blijven zitten en ben je hem kwijt (spreek uit ervaring). Pannetje met kokend water is veel goedkoper en effectiever. Flessenwarmer duurt vaak 5 min op zijn minst, als een baby honger heeft duurt een flessen warmer een eeuwigheid (als je borstvoeding geeft en deze warm wil maken mag het geloof ik alleen met een flessenwarmer.
Waar ik heel blij mee was; dr. Browns flessen, flessenrek waar de flessen aan kunnen drogen 
Hoop dat je hier iets aan hebt ?

Hoi hoi,
Toen wij zwanger waren van ons zoontje hebben we echt alles aangeschaft en sommige dingen waren echt weggegooid geld. Wij zijn nu zwanger van een dochtertje dus als het jongens spul moet plek maken voor meisjes spul.
Zo'n badje waar de thermometer in zit gebouwd zit echt niet te vertrouwen hij gaf vaak groen terwijl het veel te heet was. Wij kopen nu van bebe-jou zo'n goedkoop badje zonder thermometer ingebouwd je elleboog is het betrouwbaarste..
Luieremmer hebben wij amper gebruikt. Vond het zo stinken boven. Wij hebben een oude prullenbak bij dr achterdeur gezet voor luiers en gooide die daar altijd in weg. 
Kinderstoel hebben wij van bloom ideaal en hier nooit spijt van gehad. 
Babyfoon hebben wij camera vind ik nog steeds heel erg fijn.
Waar ik bijv spijt van had was gewone rompers in de kleine maatjes. Omslag rompers zijn zoveel fijner. magnetron steralisator voor flessen, het maakt niet zo goed schoon en als je een combi oven/magnetron hebt kan hij er wel eens in blijven zitten en ben je hem kwijt (spreek uit ervaring). Pannetje met kokend water is veel goedkoper en effectiever. Flessenwarmer duurt vaak 5 min op zijn minst, als een baby honger heeft duurt een flessen warmer een eeuwigheid (als je borstvoeding geeft en deze warm wil maken mag het geloof ik alleen met een flessenwarmer.
Waar ik heel blij mee was; dr. Browns flessen, flessenrek waar de flessen aan kunnen drogen 
Hoop dat je hier iets aan hebt ?

Terug
Bovenaan