Duur of goedkoop? tips zijn welkom!!

Laat je vooral niet gek maken bij de babywinkels met uitspraken als 'maar je wil toch het beste voor je kindje'. Bedenk dat jij, je ouders en je grootouders ook groot zijn geworden en de standaard destijds toch wat lager lag. Een wiegje van 50 jaar geleden zou nu waarschijnlijk niet meer aan de eisen voldoen, maar toen was het prima. Zeker met een nieuw matrasje (en dat hoeft echt geen Aerosleep te zijn, ikea komt heel goed uit de testen) is het alleen maar leuk om iets van vroeger te gebruiken. Tegenwoordig zijn de eisen erg hoog en alles wat er in de winkels ligt, is veilig.
Je kunt ook nadenken over hoeveel kindjes je zou willen (natuurlijk lukt het niet altijd, maar een wens mag je wel hebben). Wil je 1 kindje, kun je misschien meer dingen tweedehands kopen. Wil je 6 kindjes (bij wijze van) dan kun je er waarschijnlijk beter voor kiezen om iets nieuws te kopen, zodat het voor alle 6 mee kan.
Een babybadje kunnen ze niet superlang in, is makkelijk schoon te maken, dus prima tweedehands. Een badthermometer is echt niet nodig, inderdaad even voelen of temperatuur meten met een gewone thermometer (die je toch nodig hebt voor je kindje).
Een kinderstoel gebruiken ze juist wel heel lang, is niet superduur, dus zou ik eerder nieuw kopen. Ook omdat het dus tweedehands al wat langer mee is gegaan. Maar ook hier heb je onwijze prijsverschillen. Duur is niet per se beter.
Voor een babyfoon zou ik echt kijken naar de eigenschappen. Wel of geen camera/nachtlampje etc. Bereik (wonen je beste vrienden op 100 meter afstand, dan is het wel handig dat je je kindje thuis kunt laten slapen). En kijk ook naar reviews.
Qua luieremmer heb ik een gewone prullenbak met deksel van ikea. Zak erin en klaar. Plasluieres gaan er zo in, poepluiers in een zakje.
Een van de duurste aankopen is een kinderwagen. Ook deze heb je soms goed tweedehands, maar ga eerst eens naar bijvoorbeeld babypark (waar ze je de dubatti willen aansmeren), om te kijken welke kinderwagen bij jullie past. Qua formaat (past het in de auto?), wielen (vaak over asfalt of liever in het bos?) en andere features. De een loopt/stuurt echt fijner dan de ander. Zorg dat je een stuk of 3 leuke modellen hebt en probeer dan op marktplaats eens. Altijd even checken hoeveel hij gebruikt is (voor 1 kindje of voor 6; elke dag of af en toe). Lukt het niet op marktplaats, dan kun je vaak wel een leuke aanbieding scoren bij een winkel. De Mutsy heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Veel succes en een fijne zwangerschap!

Wij hebben niet zo'n duur bad gekocht. Belangrijkste vinden we dat er een stop op zit, zodat het water makkelijk weg kan. 
Een luieremmer hebben wij niet. Vind ik persoonlijk zo'n onding haha! We hebben van die zakjes voor de luiers en dan gaat het gewoon weg.
Een babyfoon en een kinderstoel moeten wel goed zijn vind ik. Uiteindelijk een relatief goedkope babyfoon gekocht, maar met alles erop en eraan. Ook kunnen we het gebruiken als walkie talkie, dus kan ik ook even snel een klein rondje met de hondjes in de tussentijd. De kinderstoel die wij hebben kunnen we ook later gebruiken als een gewone stoel. Super handig! 

Wij hebben de kinderwagen op MP gekocht en nu zit hij in een goedde buggy. Dus na 6mnd gebruiken is hij bij ons het huis al uit.
Babybadje hebben wij voor 10 euro bij de kringloop gekocht. Alleen in de kraamweek gebruikt, hij gaat nu mee in t grote bad. Miss dat hij er straks in gaat voor een snelle bad oid.
Geen luieremmer, nemen t elke x mee naar beneden. Geen flessendroogstandaard maar een bordenrekje van de Ikea, 5 euro, en werkt prima.
Kinderstoel hebben we bij de Lidl in de aanbieding gekocht, is een safety1st stoel, lijkt op de stokke alleen 2x zo goedkoop en erg stevig.
Wipkipje en box overgenomen van vrienden en kinderkamer gekocht op MP. Zelf een  nieuw matrasje bij Ikea gekocht, aerosleep beschermer en hoezen van een vriendin gekregen.
Wat ik wel fijn vind is dat we nu een kinderstoel hebben gekocht waar hij nu al in kan. Een 0 tm 4stoel, die hadden we eerder moeten kopen. Maxi cosie is zo onhandig, deze kinderstoel is 360gr draaibaar en is ideaal. Verder hebben we een nieiwe goedde buggy gekocht, scheelt ruimte in de auto en is heel fijn. Luiertas hebben we gekocht maar we nemen 9 van de 10x een klein rugzakje mee met de belangrijkste spullen. Want overal waar je komt is een verschoningsplek.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Wij hebben de kinderwagen op MP gekocht en nu zit hij in een goedde buggy. Dus na 6mnd gebruiken is hij bij ons het huis al uit.
Babybadje hebben wij voor 10 euro bij de kringloop gekocht. Alleen in de kraamweek gebruikt, hij gaat nu mee in t grote bad. Miss dat hij er straks in gaat voor een snelle bad oid.
Geen luieremmer, nemen t elke x mee naar beneden. Geen flessendroogstandaard maar een bordenrekje van de Ikea, 5 euro, en werkt prima.
Kinderstoel hebben we bij de Lidl in de aanbieding gekocht, is een safety1st stoel, lijkt op de stokke alleen 2x zo goedkoop en erg stevig.
Wipkipje en box overgenomen van vrienden en kinderkamer gekocht op MP. Zelf een  nieuw matrasje bij Ikea gekocht, aerosleep beschermer en hoezen van een vriendin gekregen.
Wat ik wel fijn vind is dat we nu een kinderstoel hebben gekocht waar hij nu al in kan. Een 0 tm 4stoel, die hadden we eerder moeten kopen. Maxi cosie is zo onhandig, deze kinderstoel is 360gr draaibaar en is ideaal. Verder hebben we een nieiwe goedde buggy gekocht, scheelt ruimte in de auto en is heel fijn. Luiertas hebben we gekocht maar we nemen 9 van de 10x een klein rugzakje mee met de belangrijkste spullen. Want overal waar je komt is een verschoningsplek.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Wij hebben eigenlijk niks heel duur gekocht, behalve een familiefix base voor in de auto (aanrader, heel handig).
Veel dingen kun je of tweedehands kopen in prima staat of een goedkope versie (babybadje en luieremmer) voldoet prima. 
Alleen van de kinderwagen heb ik spijt dat ik me er niet wat beter in verdiept heb. Het is op zich een fijne wagen voor 't geld dat we ervoor betaald hebben, maar nu ik wat beter weet wat handig is, had ik toch liever een andere gehad. 

Baby badje hebben we wel aangeschaft. We hebben geen bad en onze douche heeft best een smalle ingang, wat met een baby niet handig is. Daardoor hebben we wel een badje gekocht. Gekocht bij de baby dump voor €50. Dit was badje, standaard, luieremmer, verschoningskussen (2 aanschaffen is handig, 1 voor boven en 1 voor beneden), nagelsetje, bakje om shampoo etc in te zetten, borstel/kammetje en een losse thermometer. Aangezien we het badje 2-3x in de week gebruiken, vonden we dat ons geld wel waard. De losse thermometer gebruiken we wel als leidraad, maar idd even voelen met de elleboog. 
Luieremmer staat beneden en die legen we elke avond. Doe er een vuilniszak in en dan kunnen we het zo legen.
babyfoon hebben we tweedehands via marktplaats gekocht. 1 met camera, was wel een must voor ons. Heel goedkoop kunnen krijgen en werkt nog steeds prima. 
Nestje hebben we ook veel gebruikt, ruim 5 maanden. 
Kinderstoel hebben we van Stokke. Wel erg duur in de aanschaf, maar kan wel heel wat jaartjes mee. Eventueel tweedehands via marktplaats kan ook prima en dan opknappen. Wel even opletten naar bepaalde modellen en accessoires. Wij hadden op onze stokke bijvoorbeeld de newborn set en hier bleek het van een bepaalde serie het tuigje niet veilig van te zijn. 
Verder best veel via marktplaats gekocht, zoals de box, commode, wiegje, easybase voor in de auto. 
Kijk naar een kinderwagen waar je de maxi cosi op kan klikken. Dit kan geloof ik niet op alle kinderwagens. Ik vindt het iig heel handig. Daarom ook een easybase gekocht voor in de auto. Geen gehannes met gordels en je klikt zo de maxi cosi erop. 

Babybadje zou ik niet te duur doen, gebruik je relatief kort. Luieremmer is echt weggegooid geld. Ik gooide deze gewoon in de prullebak. Een eetstoel zou ik wel wat meer geld aan uitgeven, bijvoorbeeld een Stokke, zoon van 8 jaar gebruikt deze nog steeds. Babyfoon vind ik heel persoonlijk, ik heb een simpele met alleen geluid, vond met camera onnodig, maar een ander vind dat misschien wel prettig.

I
heb veel op de consumentenbond gekeken om te kijken wat goed was. Wij wouden niet te veel uitgeven maar wel goede spullen die voor meer kinderen gebruikt kunnen worden. Ook veel unisex kleuren.
Wij hebben een ikea bedje met matras. Onze 2e zoon slaapt er nu ook in. Een duur bedje vonden we zonde en deze kan omgebouwd worden naar peuter bed. Als je ziet hoe mn oudste zoon hem heeft mishandeld met zn tanden ben ik er blij om.
Babybadje hebben we de stokke opvouwbaar. Vooral eerste week gebruikt daarna in grote bad met een laagje water of onder de douche. Opvouwbaar bad gebruiken we nu veel buiten.
Een simpel wippertje van kees. Nieuw gekocht voor mijn oudste. Vrienden hebben hem geleend en nu onze jonste. Top ding en kan niet snel stuk.
Luier emmer nooit gebruikt.
Kleertjes van hema en zeeman. Ze groeien er zo snel uit.
Wagen quinny hubb omdat deze voor 2 kinderen te gebruiken is maar ook voor 1. Dit is denk het duurste wat we hebben. 
Simpele babyfoon maar voor onze 2e zoon gebruiken we hem niet eens. We horen hem zonder babyfoon ook ?

Terug
Bovenaan