Duurt lang!!!

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben sinds 16 februari 2018 gestopt met de pil en heb een normale cyclus. ‘Klussen’ netjes tijdens mijn vruchtbare dagen.. elke maand is het weer een teleurstelling.. afgelopen maand was ik 2 dagen overtijd maar helaas weer een negatieve test. Ik wordt helemaal gek er van! Mijn man is heel rustig en nuchter en zegt dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, maar dat lukt natuurlijk niet :(</p><p>Hoe gaan jullie hiermee om? Hebben jullie nog tips? Of willen jullie je ervaringen delen? </p><p>Mijn man en ik hebben ervoor gekozen het niemand te vertellen om juist de vraag ‘en al zwanger?’ niet constant aan te horen.. maar ik kan er dus met niemand over praten.. </p>
 
Ik heb het destijds alleen tegen mijn 2 beste vriendinnen verteld, zodat ik het toch af en toe kon delen. Vond ik zelf heel fijn. De mannen begrijpen vaak toch niet helemaal dat t je zo bezig kan houden he. En verder, cliché maar waar: zorgen dat je afleiding hebt. Lekker dingen met je partner doen die nu nog makkelijk kunnen zoals een nachtje weg, uit eten, bioscoop enz. 
 
Ik probeer ook echt afleiding te zoeken en we doen leuke dingen samen.. maar ik ben er ook onbewust meer mee bezig dan ik denk.. 
Ik heb het wel 1 iemand verteld maar die heeft zelf geen kinderen.. dus dan blijft het toch lastig maar zij kan mij wel steun bieden. Ik kan altijd bij haar terecht 
wil het me niet moeilijker maken dan dat het al is.. want als ik het juist belangrijke mensen ga vertellen ben ik er nog meer mee bezig :(
 
Ik heb het idd ook bewust niet tegen familie verteld. Dan had ik ook t idee dat ik t mezelf alleen maar moeilijker maakte. Het scheelt dat mijn vriendinnen in hetzelfde schuitje zaten. Ik denk dat je er sowieso elke keer dat je ongesteldheidsdatum eraan komt erg mee bezig blijft. Je kunt het niet uitzetten he... het is ook nogal wat: je wilt gewoon heel graag een kindje. Ik hoop voor je dat het snel mag gebeuren!
 
Jaa degene die ik het heb verteld staat niet dicht bij me maar die kan ik wel vertrouwen. Dus dat is wel fijn! Maar om nou elke keer haar ermee lastig te vallen.. ik moet gewoon geduld hebben maar je gaat allerlei dingen in je hoofd halen waarom het niet lukt.. 
heb jij wel eens een ovulatietest gedaan? Ik namelijk niet omdat ik mijn ovulatie voel en sowieso voel ik tijdens mn vruchtbare dagen ook steeds mn eierstokken.. de dokter zegt dat dat helemaal niet erg is en dat ik dan juist moet ‘klussen’.. maar het heeft nog steeds niet geholpen.. 
 
Ik snap je onrust volkomen :) misschien een tip om tijdens de vruchtbare periode om de dag te “klussen” ?! Heel veel succes! 
 
Ik heb nooit ovulatietests gebruikt. Voor mn gevoel kwam er dan meer druk op te liggen en ik voelde mn eisprong idd ook. Ik ben uiteindelijk 9 maanden bezig geweest maar heb tussendoor 1 miskraam gehad. Het liefst wil je natuurlijk zo snel mogelijk zwanger raken, maar het is ook heel normaal als het even duurt. Al weer ik dat dat niet zo voelt als je er midden in zit. 
 
Terug
Bovenaan