duurt nog even maar toch "alcoholgebruik"

A

Anoniem

Guest
Ik las eergisteren op teletext dat er een 12 jarige  jongen was opgenomen in het ziekenhuis omdat hij een liter alcohol naar binnen had gewerkt. Ze waren aan het indrinken voor een avondje stappen.

Dan denk ik 12 JAAR wat moet die in de kroeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe denken jullie daarover?

Groetjes sandra

Helemaal mee eens!!!
12 jaar, dan hoor je om 8 uur op bed. Ok in het weekend misschien half 9 of 9 uur. Maar zeker niet in een kroeg of op stap! Waar gaat dat heen met deze wereld!

Huh? Daar moet Dean toch niet mee aan komen hoor. Die blijft mooi thuis in z'n pyjama. Nee, zonder dollen. Wij zouden het absoluut niet toelaten dat hij al op 12 jarige leeftijd gaat drinken. Ben je gek.

En over het om 8 uur in bed liggen. Hier in de buurt lopen ze na tienen nog te voetballen! Aso's.

Groetjes,
Nelly.

Ik snap het ook niet   hoor, vooral met nog kleinere kinderen. Je ziet ze 'savonds (laat) nog in de supermarkt met papa of mama en 'sochtends  worden ze slapend in het fietsstoeltje naar school gebracht. En dan moet het nog uitblinken op school ook!
Een kind hoort 'sochtends te barsten van de energie, zou moeten willen rennen en enthousiast zijn om zijn vriendjes weer te zien. Niet knikkebollend achter op de fiets of in de auto. Laat staan met een kater (om maar even weer terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp).

Niet normaal...waar zijn de ouders van het jochie??

Groetjes Kitty en Tess.

Dat jongetje zat niet in de kroeg maar was met vriendjes thuis aan het 'indrinken'. Nog erger dan als je er eigenlijk als ouders met je neus bovenop zit!!!!

Ik ken dit verschijnsel in mijn omgeving en sta er echt versteld van........

Ja niet normaal he,..

Met de 12 jaar ga je misschien naar zo'n soort jeugdsoos tot een uur of 22:00 uur waar toezicht is en wat discomuziek wordt gedraai met frisdrank, maar niet naar de grote stad!

Maar dit is een mening die op het NU is gebaseerd. Ik zou niet weten hoe het allemaal over 11 jaar is. Ik ging ook al iets eerder stappen dan mijn broer.  De tijden veranderen zo snel..

Je kunt dan ook niet veel meer doen dan je kinderen goed voor te bereiden op alles en goed in te lichten over het gebruik en het gevolg er van. Daar ga ik in ieder geval mijn best op doen..

Esmé mv kay

Gaat mij ook te ver..en je hoort het nog best vaak. En het trieste is dat het ook lichamelijk ernstige gevolgen kan hebben. Ze kunnen zich met zo'n klein lichaam veel makkelijker dood drinken dan een volwassene.
Sowieso hoeft alcohol van mij niet zo maar snap ook niet waarom sommige kinderen het wel mogen. Ik weet dat een stel meiden (12 tot 14) in de buurt waar mijn vader woont wel 1 a 2 breezers mogen op een feestje.
Wel zou ik de kinderen zelf willen leren over alcohol zeg maar. Je kan het onderwerp niet doodzwijgen. Liever een afspraak over een biertje thuis op de bank op een vrijdagavond. dat dat ik een kind heb die stiekum blikjes in de supermarkt scoort en zich op een speelveldje lamzuipt. Maar wat gek blijft is dat je in een supermarkt als kind zijnde wel shandy kan kopen waar alcohol in zit maar geen alcohol vrij bier mag kopen.......rare wereld!

Terug
Bovenaan