duurt nog even maar toch "alcoholgebruik"

Ik vond het vreselijk toen ik het hoorde! Ik vind het echt niet meer normaal hoor! Kinderen van die leeftijd zijn lichamelijk nog veel te jong voor alcohol. En dan effe een liter........
Ik zei al tegen Har, wat zal Hjerre doen op die leeftijd......Het liefst zou ik hem thuis houden met een leuke dvd op de zaterdagavond met een schaal chips en een liter cola bij wijze van spreken, maar de tijd gaat zo hard dat ik denk dat dit echt niet realistisch meer is.
Ben bang dat het inderdaad jeugdsoosen en dingen gaan worden, waar hoe je het ook went of keert alcohol wordt geschonken. En ik kan al zo goed tegen alcohol! NOT! Als mijn man maar een biertje drinkt, wordt ik al helemaal down ( niet dat ik dit mezelf toesta hoor, hij mag best een biertje) Ik heb een behoorlijk alcoholverleden (ik dronk niet, maar anderen) en ik ben bang dat ik totaal verkeerd ga reageren tegen die tijd. Hopelijk bestaat het forum nog en kunnen jullie me helpen en wij elkaar!

Groetjes Hanneke

Daisy1,
Dat meen je toch niet om acht uur naar bed als je twaalf bent???
En in het weekend misschien om half negen???
Pfff dat vind ik toch wel een beetje vroeg hoor, maar inderdaad zoveel drinken is ongehoord. Drinken sowieso op die leeftijd is ongehoord, misschien ooit eens een pilsje met drie kwart 7up, daar kan ik inkomen.

Eigenlijk moeten de ouders ervoor zorgen dat het kind niet weg wil, bijv spelletjes doen of lekker barbetjoepen met andere kinderen uit de buurt.
Maar tegenwoordig merk ik dat de meeste mensen het al zo druk hebben met werken of andere dingen dat hun kinderen maar gewoon zichzelf moeten bezig houden, en ja dan krijg je dat.

Als Lynn straks groter is hoop ik dat ze lekker bij de scouting gaat, zal ik echt gaan promoten, en dan in haar vrije tijd lekker met haar en eventuele vriendjes of vriendinnetjes lekker survivallen.
Kei gezellig.
X

Maar ik denk ook niet dat het realistisch is om te denken dat je je kinderen binnen kan houden met een spelletje. Het enige wat je hebt is dat ze naar je behoeren te luisteren dus als jij niet wil dat ze de deur uit gaan gebeurd dat niet. Maar verder denk ik niet dat ze voor hun lol thuis zullen willen blijven. Ouder zijn saai en hangen met je vrienden bij een veldje is cool!

Terug
Bovenaan