Dwanggedachtes of obsessie

<p>Hallo mensen, </p><p>ik heb echt zo’n verschrikkelijk gevoel. Ik snap echt niet waar het vandaan komt. Maar ik heb het gevoel alsof ik last heb van dwanggedachtes. Ik ben de gelukkigste vrouw op dit moment. Mijn droom is uitgekomen en we krijgen een kindje. Alleen nu kwam er laatst een nare gedachte in mijn hoofd, ik las iets over iemand die in de zwangerschap ongelukkig was omdat ze het kindje niet wilde. Dit heb ik dus totaaaaal niet laat ik dat even voorop stellen!! Maar nu heb ik hele tijd dat er zoiets in mijn hoofd schiet, dingen die ik niet meen en die ik helemaal niet wil denken.. ik kan het heel moeilijk uitleggen maar als ik nu aan mijn kleine schat denk heb ik hele tijd een rotgevoel en schuldgevoel terwijl dit mijn gedachten niet zijn... herkent iemand dit? Ik heb al een afspraak bij de dokter..</p>

Hoi,

Ik heb helaas geen herkenning of tips, maar denk dat het al een hele goede stap is om naar de dokter te gaan. Heel knap! Gewoon even een hart onder de riem ?
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!

Liefs

Ik snap dat je ervan schrikt, maar ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Je hebt geen controle op wat je denkt en iedereen heeft wel eens een vreemde gedachte intrusie (misschien wel eens in de auto gedacht wat er zou gebeuren als je hard de deur open gooit tijdens het rijden?). Allemaal echt normale dingen, maar denk omdat je ervan bent geschrokken en je er daardoor veel aan denkt, dat het een beetje een cirkel wordt waar je je rot bij gaat voelen. Probeer de gedachten niet weg te duwen maar er gewoon te laten zijn (zie het als een bus die voorbij rijdt, je hoeft er niet in mee te gaan, maar je mag er gewoon naar kijken van een afstandje, er gebeurt niks). Hoop dat je hier al iets meer door gerustgesteld wordt en dat de dokter je verder gerust kan stellen.

Hi, Dwanggedachten zijn niet fijn en lijken bijna echt, ondanks je heel goed weet dat die gedachten niet echt van jou zijn. Voel je niet schuldig aub, want dat is niet echt wie jij bent en wat jij denkt. Angst kan één van de redenen waardoor je daaraan blijft denken. Vertrouw op je eigen ik. Hoop dat de dwanggedachten snel ophouden! 

Ik denk ook dat je je niet teveel zorgen moet maken.. vergeet niet: je bent een hormoonbom de komende maanden en daarna ook nog (ontzwangeren)... dat maakt je echt een ander mens, met dus ook andere gedachten. 
Ik heb ook hele duistere gedachten gehad, maar wat er inderdaad het belangrijkste van is: is dat ook echt wat je zou willen? Je geeft al aan dat je dit totaal niet zou willen, dus zijn het gewoon die gekke hormonen.
Ik denk dat er een groot taboe op dergelijke duistere gedachten zitten, niemand durft zulke duistere/wrede gedachten zomaar toe te geven. In hele eerlijke gesprekken  met medemoeders uit mijn omgeving komt eigenlijk altijd wel naar voren  dat ook zij zulke gedachten hebben gehad, tijdens de zwangerschap, maar ook als het kindje er is.
Ik denk dat je gewoon echt met jezelf af moet spreken dat je direct aan de bel trekt als je duistere gedachten ook richting een daarbij passende actie gaan, maar dat lijkt niet aan de orde.
Ik hoop dat dit je een beetje geruststelt ?

Wat fijn om dit te horen! Ook ik heb af en toe duistere gedachten over mijn kinderen die ik echt naar vind en dingen die ik dus ook helemaal zelf niet vind of wil. Stelt erg gerust deze berichtjes van jullie!

[quote quote=10447745]Hoi, Ik heb helaas geen herkenning of tips, maar denk dat het al een hele goede stap is om naar de dokter te gaan. Heel knap! Gewoon even een hart onder de riem ?Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt! Liefs[/quote]
 bedankt voor je fijne reactie??

[quote quote=10447751]Ik snap dat je ervan schrikt, maar ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Je hebt geen controle op wat je denkt en iedereen heeft wel eens een vreemde gedachte intrusie (misschien wel eens in de auto gedacht wat er zou gebeuren als je hard de deur open gooit tijdens het rijden?). Allemaal echt normale dingen, maar denk omdat je ervan bent geschrokken en je er daardoor veel aan denkt, dat het een beetje een cirkel wordt waar je je rot bij gaat voelen. Probeer de gedachten niet weg te duwen maar er gewoon te laten zijn (zie het als een bus die voorbij rijdt, je hoeft er niet in mee te gaan, maar je mag er gewoon naar kijken van een afstandje, er gebeurt niks). Hoop dat je hier al iets meer door gerustgesteld wordt en dat de dokter je verder gerust kan stellen.[/quote]
Jaa; ik weet echt niet waar het vandaag komt maar ik krijg er erg veel stress van en schuldgevoelens, ookal zijn dit niet mijn gedachten het is gewoon heeeel vervelend!! Bedankt voor je reactie!?

Terug
Bovenaan