Dwanggedachtes of obsessie

[quote quote=10447765]Hi, Dwanggedachten zijn niet fijn en lijken bijna echt, ondanks je heel goed weet dat die gedachten niet echt van jou zijn. Voel je niet schuldig aub, want dat is niet echt wie jij bent en wat jij denkt. Angst kan één van de redenen waardoor je daaraan blijft denken. Vertrouw op je eigen ik. Hoop dat de dwanggedachten snel ophouden![/quote]
Ik hoop ook dat dit snel voorbij is... alleen schuldgevoel is het ergste en vooral een beetje bijgeloof dat die rare gedachten ook uitkomen ofzo.. bedankt voor je reactie?

Bedankt voor jullie fijne en uitgebreide reacties, fijn om te horen dat ik niet de enige ben!! Het slurpt me wel echt helemaal leeg de laatste dagen.. omdat ik me er tegen verzet, en het begint ook met andere dingen.. heel vervelend ik hoop dat er nog mensen zijn die tips hebben aangezien ik pas volgende week een afspraak heb...

Hier heb ik ook last van gehad! Als het heel erg was, schreef ik ze op en dan bleek al snel dat het niet realistisch is. Ook na de bevalling heb ik er overigens nog last van gehad! Je hormonen zetten echt alles op zn kop!

Weet je iets over mindfulness? Dat soort technieken kunnen wel goed helpen (accepteren dat je het denkt, er zonder oordeel over jezelf naar kijken). Verder afleiding zoeken om zo'n gedachtestroom te onderbreken ipv je er erg tegen verzetten. Ga een Sudoku maken of een puzzel ofzo om je hersens even aan t werk te zetten aan iets anders. Of even een vriendin bellen of juist iets liefs doen voor je baby (kun je breien? Of online wat inspiratie voor de babykamer op gaan doen of iets anders lezen over baby's).
Ik heb zelf altijd geleerd (ik werk een beetje in deze richting) dat het vaak juist de mensen zijn met een gezonde geest die bang zijn dat ze 'gek' worden. Juist omdat het je niet past, signaleer je de gedachten en let je er extra op. No worries dus! Sterkte meid! Hormones are bitches

Terug
Bovenaan