Dwars in bed

Hoi allemaal,
Mijn zoon van bijna 8 maanden begint erg beweeglijk te worden in bed. Ik baker hem nog altijd in, omdat het hem niet lukt om zelf in slaap te vallen. In de slaap rukt hij echter al snel zijn armpjes los en later in de nacht gaat hij verder 'op reis' door zijn bed, met als gevolg dat hij overdwars aan het hoofdeinde ligt. En dan wordt hij natuurlijk koud en ligt hij niet lekker meer, daardoor is hij tegenwoordig elke morgen al heel vroeg wakker. En dus overdag ook helemaal uit z'n ritme...
Nu wil ik hem eigenlijk graag vastleggen in bed, maar ik weet helemaal niet wat voor manieren hiervoor zijn. Zijn daar speciale riempjes voor ofzo? En waar kun je die kopen? Het enige wat ik heb geprobeerd is in een slaapzak en dan het lange onderstuk van de slaapzak achter bij het matras ingestopt, zodat hij niet omhoog kan. Maar dan gaat meneer dus gewoon niet slapen... Of hij is na een half uurtje weer wakker.
Wie heeft wat ideetjes om dit woelwatertje 'aan banden te leggen'?
Alvast bedankt!
 
mijn dochter is bijna 8 maanden, en is een enorme woelwater in bed, ik geef haar een slaapzak aan, en leg haar gewoon in bed zonder dekentjes. ik kan het toch niet tegen houden en ik vind het zielig om haar vast te leggen. als ze na het gewoel in slaap valt ga ik bij haar kijken en leg haar goed neer.
dit werkt goed. Ik maak er zelf niet zo,n probleem van.
 
Hai Lies,
Ik doe het ook net zo als hierboven.
Zonder dekens.
Als hij slaapt, dan doe ik de deken losjes over hem heen leggen.
Wil je hem toch vast gaan leggen, dan zijn er slaapzakken met een speciale band op de rug waar de riem doorheen kan, dit is een speciaal gemaakte riem, en is totzover ik weet alleen bij penatal te koop (slaapzak trouwens ook).
De riem gaat dan door de band en helemaal onder het bed door, en zit vast met een gesp.
Veel succes...
 
Ik zou ook zeggen...doe zoals hierboven staat...met een slaapzak en zonder dekentjes. Toen mijn eerste zoontje ook zo begon te draaien kreeg ik het advies..dekenklemmen. Deze klemmen kon ik aan de slaapzak vastmaken en dan onder het bed door. Maar DOE DIT MAAR NIET. Toen mijn zoontje een beetje sterker begon te worden is er een keer een dekenklem losgegaan en deze zat helemaal om zijn handje gewikkeld. Ik had er dus niet aan moeten denken dat deze om zijn hoofdje gewikkeld zou zijn geweest.
Dus ik zou zeggen slaapzak aan...en laat maar lekker draaien...
Groetjes Renate
 
inderdaad mijn dochtertje van 6 maand ligt ook door het hele bed heen, ik zou er zelf niet aan moeten denken om mij (bijna) niet te kunnen bewegen in bed, dus doe ik haar dit ook niet aan.....ik heb aan het cons.b gevraagd en die vertelde me als een kindje de kracht heeft om het hoofdje zelf op te kunnen tillen, dan kan er ook weinig mis gaan......maar je moet natuurlijk doen wat voor jouw kindje het prettigst is en waar jij je ook lekker bij voelt (wat een wijze woorden he? hahahahaha) succes molly
 
Hoi,

Ik zou inderdaad geen riempje doen. Dit is ons afgeraden bij de ouderschapscurcus!! Wanneer je om welke reden dan ook heel snel weg moet,moet die kleine eerst losgemaakt worden, voordat hij meekan. (bijv. bij brand) Daar moet je natuurlijk niet aan denken! Maar je kunt het beter van te voren weten.

Verder slaapt ons zoontje Akim ook erg onrustig. We leggen hem in zijn slaapzakje en hij gaat gegarandeerd op zijn buik liggen en vaak nog met zijn hoofd aan het voeteneind.

Hij is daar nu aan gewend en gaat nu gewoon rustig slapen, ookal ligt hij omgekeerd in zijn bedje.
Ik denk dat wanneer ze net ontdekken dat ze kunnen draaien en kruipen, ze dat ook leuk vinden om dat in hun bedje te doen, waardoor er van slapen weinig komt. Nu is de nieuwigheid er af en gaat het goed.

Dus laat maar lekker draaien, je hebt namelijkbuikslapertjes en rugslapertjes. Ik ga altijd wel even controleren of hij goed ligt.( hij lag nogal eens met zijn armpje of beentje klem tussen de spijlen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel suc-6!
 
Fijn dat jullie reageren! Dat riempje is me inmiddels wel overgegaan, want daar zitten inderdaad misschien meer nadelen dan voordelen aan.
Maar een vraagje: werden jullie 'draaiertjes' ook soms midden in de nacht wakker, omdat ze het bijv. koud hadden of niet lekker meer lagen? Of 's morgens in alle vroegte? Onze zoon is al een aantal dagen achtereen 's avonds laat weer wakker. Afgelopen nacht was dat om half 1. En hij vond 't nogal komisch van zichzelf geloof ik, want hij kreeg gewoon de slappe lach toen ik bij hem ging kijken. Hij is dan gewoon een hele tijd wakker en hij ging pas tegen kwart voor 2 weer slapen. Maar dat wakker worden, zou dat ook komen door dat draaien? Is dat ook jullie ervaring? En gaat dat misschien over als inderdaad 't nieuwtje eraf is? Dat hij dwars of op z'n kop in z'n bed wil liggen is mij dan prima, maar dat 'ie elke nacht wakker wordt, vind ik minder...
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes!
 
Als je je kindje toch wil vast leggen maar liever geen band enz gebruikt kan je hem in bed leggen en dan de slaapzak onder zijn matrasje klappen. Hier is dat niet nodig madam kan net pas draaien dus nog niet nodig.
Op mijn werk doen we dat wel eens bij kinderen die heel onrustig slapen. En het werkt goed en er kunnen ook geen enge dingen gebeuren als die klem.

Groetjes joyce mama van Mara 6,5 maanden
 
Terug
Bovenaan