Dysmatuur geboren, opname ziekenhuis

Goede avond. !

Ik kreeg te horen met 34 weken dat ons zoontje een groei achterstand had, en werd daarom extra in de gaten gehouden met controle en ctg. Met 36+6 weken ben ik ingeleid na een 2 daagse opname in het ziekenhuis. Uiteindelijk een spoed keizersnede gehad omdat hij de weeen niet aan kon. En is dus geboren met een gewicht van 1862 gram, weegt inmiddels 1984 gram.
(We zijn nog in het ziekenhuis)

Hij doet het super goed en ligt in een wiegje met 1 kruikje, maar krijgt dus wel nog sondevoeding, maar ook fles. Ze doet het een beetje om en om. Vandaag had hij voor het eerst 2 x zn flesje leeg !

Maar ik kan gewoon echt niet meer, ik wil lekker naar huis. En me mentale staat gaat binnen deze 4 muren erg achteruit, iemand ervaring hiermee die hetzelfde heeft mee gemaakt?
Hoelang duurde het voordat jullie naar huis konden? Of dat hij/zij goed at ?. Ik zie nu wel vooruitgang maar het gaat voor mijn gevoel zo langzaam ?
 
Geen ervaring maar wil je bemoedigen ?.Dit gaat echt ooit voorbij en voor je het weet lig je lekker thuis met hem in jullie bed te knuffelen.
Wat een strijder heb je en wat een strijder heeft hij als mama.
Succes en sterkte mommy!
 
Zou het heel erg zijn als je een dagje lekker even wat anders gaat doen, terwijl het ziekenhuis je zoon verzorgd? Dan heb je daarna weer wat frisse energie, om er voor hem te zijn. Misschien afwisselen met een familielid? De eerste 2 jaar ga je je handen niet vrij hebben, nu kan het nog eventjes.
Sterkte!
 
Ach ☹️ wat heftig.

Ik heb vanwege zwangerschaps vergiftiging 4 weken in het ziekenhuis gelegen.
Toen onze zoon geboren werd (36+1) had hij ook ondergewicht. Verwarming moest aan, 2 kruiken en dik inpakken. Maar we hadden de mazzel dat sondevoeding niet nodig was.

Na 4 dagen mochten we naar huis. Hij al eerder in principe, maar ik moest blijven vanwege mijn gezondheid.

Een vriendin van mij is ook met 36w bevallen, hun dochter kreeg ook sonde voeding.
Uiteindelijk mochten zij met 9 dagen naar huis.

Ik begrijp je helemaal maar probeer een klein beetje te genieten van alle hulp die jullie daar krijgen. Daar ben je later nog heel blij mee! :)
 
Wat mij heel erg hielp was denken dat het beter is voor ….

Ipv dat ik er zo van baalde in het ziekenhuis te zijn.
Sterkte!
 
Die periode in het ziekenhuis is zo zwaar. Kan je ergens afleiding zoeken? Iemand die op visite komt, een klein rondje rond het ziekenhuis met je wil lopen? Het is al wel heel positief dat hij zijn flesje leeg heeft gedronken! Bij ons dochtertje ging dat niet zo soepel en ze heeft nog een hele tijd moeite gehad met drinken. Heel veel sterkte en hou nog even vol! Die van ons is nu drie en zit hier naast me leuk te spelen. Het gaat echt weer voorbij, die zware tijd. 
 
Hi, ja ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Maar na een keizersnede ben ik nog helaas rolstoel gebonden voor een rondje lopen of iets. Familie werkt helaas gewoon en mijn partner ook weer sinds gister. 
Ook vind ik het nog erg moeilijk om hem alleen te laten, en ben ik bang dat er wat gebeurd.... Hij ligt dan ook helemaal alleen op de kamer, en ik kan dat dan niet over me hart verkrijgen ofzo. 
Maar uiteindelijk moet je toch wennen dus ga ik voor het eerst even weg uit het ziekenhuis vandaag. 
Elke dag hoop ik gewoon echt dat hij beter gaat, en dat we snel naar huis mogen en lekker onze eigen dingetjes kunnen doen ! Zoals vandaag heeft mijn partner het eerste badje gemist omdat hun hem persee vandaag in bad wouden doen. En ik aangaf dat ik nog even wou wachten zodat hij er ook bij kon zijn. Helaas luisteren ze niet naar dat ! 
 
Ik ben van ons eerste met 35 weken bevallen. Ons kindje moest toen ook nog 2 weken in ziekenhuis blijven. Ik heb die heke zwangerschap 12 weken in ziekenhuis doorgebracht omdat ze bang waren dat me placenta niet volhield. Dus in totaal heb ik 15 weken in ziekenhuis gehad. De eerste 12 weken mocht ik niet eens bed af en toen hij eenmaal geboren was ben ik ook in rolstoel af en toen alleen naar beneden naar het restaurant gegaan. Ik kan alleen maar zeggen het komt goed. 
 
Terug
Bovenaan