Echo-afspraken en werk

Hi,

Ik sta fulltime voor de klas en ben dus echt alleen beschikbaar na schooltijd, vooral in deze tijd zonder invallers..
Ik loop er de laatste tijd heel erg tegenaan dat echo's en afspraken met de verloskundige nooit kunnen op woensdagmiddag, want ja dan wil iedereen met kinderen natuurlijk. Maar dat het na schooltijd ook vrijwel nooit mogelijk is.
Ik wil op mijn werk nog niet vertellen dat ik zwanger ben aangezien ik aankomende week een vlokkentest gepland heb en ik eerst die uitslag wil afwachten aangezien ik helaas eerder een miskraam heb gehad. Hierdoor wordt het nog lastiger om "vrij" te regelen op mijn werk. Ik ben benieuwd of anderen hier ook tegenaan lopen en hoe jullie hiermee omgaan?

Hoi! Hier iemand uit het speciaal onderwijs. Herkenbaar! Ik heb er nu wel voor gekozen om het de directrice vast te vertellen (ook omdat het bleke misselijkheidsgezichtje begint op te vallen hoor). Er valt namelijk niet tegenop te verzinnen of vrij te nemen, iets met ons lerarentekort en corona.. Mij lucht het wel op, de rest van het team vertel ik het pas als de echo goed is! Maar het is toch wel fijn om open die afspraken te kunnen maken zonder capriolen uit te hoeven halen als ziek melden oid.

Wat je ook kiest, succes en sterkte! Veel leerkrachten kunnen lastig voor zichzelf kiezen, maar dit is wel het moment om dat toch te doen. :) liefs!

Wat hierboven al aangegeven is, ik zou de directrice het wel al vertellen. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan hoor! Gelukkig kon bij mijn verloskundige wel na schooltijd en begreep zij de situatie dat ik niet zomaar even onder werktijd kan. Ze deed daardoor net iets meer moeite voor een plekje in de middag toen wij uiteindelijk met 10 weken in het ziekenhuis belanden heb ik het mijn directrice wel verteld omdat ik toen wel vrij moest onder lestijd.

Hi,
Bedankt voor je reactie.
Ja ergens twijfel ik om t te delen. Over 3 weken heb ik de uitslag van de vlokkentest indien die goed is wil ik t sowieso delen.
Ik begin alleen per 7 maart in een nieuwe klas en ik ben bang dat ze me die functie alsnog ontnemen als ik het te vroeg vertel omdat ze bang zijn dat ik veel afwezig ga zijn. Vorig schooljaar is me dit namelijk wel gebeurd en helaas kreeg ik alsnog een miskraam dus ben ik eigenlijk ook voor "niks" de baan verloren.

[quote quote=10527261]Wat hierboven al aangegeven is, ik zou de directrice het wel al vertellen. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan hoor! Gelukkig kon bij mijn verloskundige wel na schooltijd en begreep zij de situatie dat ik niet zomaar even onder werktijd kan. Ze deed daardoor net iets meer moeite voor een plekje in de middag toen wij uiteindelijk met 10 weken in het ziekenhuis belanden heb ik het mijn directrice wel verteld omdat ik toen wel vrij moest onder lestijd.[/quote]Vervelend dat je naar het ziekenhuis moest!
Mijn verloskundige probeert het ook zeker, alleen het is nu zo druk dat dat wel betekend dat ik pas eind week 10 mn intake had bij de verloskundige haha. Nu vind ik dat niet zo erg, maar ik baal gewoon van die echo's en medische onderzoeken.

Kun je het dan niet die 3 weken nog even met andere smoesjes doen? Zoveel afspraken heb je niet aan het begin.
Aan de andere kant, ik zou het fijn vinden om het met de directie te bespreken, ook voor het geval dat het wellicht mis gaat (hopelijk niet natuurlijk!!), dat daar alvast begrip voor kan zijn ook op je werk.

En nu alvast de afspraken vooruit plannen op de woensdagmiddag. Waarom niet al voor de komenden maanden? De termijnen wanneer je verwacht wordt zijn toch standaard.

Terug
Bovenaan