Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik was ook al heel bang dat ik allemaal smoesjes moest gaan verzinnen. Maar aangezien ik al meteen na de positieve test contact had gezocht met de verloskundige was ik er optijd bij. Nu hebben we onze echo én intake beide op een avond kunnen plannen! Was ik zo enorm blij mee!
Nu alleen tzt de 12-weken echo nog goed zien te plannen ?
De afspraken daarna maak ik me minder druk om, omdat de collega's het tegen die tijd al wel weten.
Maar blijkbaar is het een uitzondering dat avondafspraken mogelijk zijn begrijp ik hier?
Wat vervelend zeg! Hier wordt er speciaal rekening mee gehouden. Bij ons eerste kindje heb ik zelfs het alle verloskundige afspraken op een avond kunnen plannen. Ze hielden er rekening mee dat ik fulltime werkte en mijn man graag mee wilde! Dus ik zou er gewoon naar vragen of het kan.
Heb je niet de mogelijkheid om te informeren bij andere praktijken m.b.t. avond afspraken?
Je zou ook kunnen zeggen dat je naar het ziekenhuis moet wegens medische reden. Je bent niet verplicht te vertellen welke medische redenen dit is.
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent je baan te verliezen. Mijn contract loopt af per 1 april en ik ben als ze verlening bieden 14 weken zwanger. Ik moest naar het ziekenhuis voor een holte die was gevonden. Ik heb het ook bij medische reden gehouden.
Is wel mogelijk bij de verloskundige maar die avonden zitten ook altijd vol. Ze kunnen vaak wel eind van de dag plannen dus als ik haast komt dat goed. Maar echo's kunnen alleen overdag en aangezien ik voor de 11 weken al 3 echo's heb gehad (medische redenen) is dat best lastig met werk haha.
Ik stond bij mijn eerste ook fulltime voor de klas en heb dit toen aangegeven bij verloskundige. Ze hielden hier echt rekening mee, zo fijn. Soms werd het dan wel afspraak om 15:30, dus super dicht na schooltijd als het echt niet anders kon, maar dat was dan nog wel te doen. En bij directie aangeven is sowieso fijn, dan kunnen ze een beetje meedenken en mocht het mis gaan, begrijpen ze ook waarom je thuis bent, zonder rare smoesjes.