Echo's per plaats verschillend?

Hallo dames!

Wat fijn dat er tot nu allemaal goede echo-ervaringen zijn!
Het valt me alleem op dat de meesten toch vrij vroeg al de eerste echo krijgen, zo rond de 8 weken. Ik ben benieuwd of hier dan een medische indicatie voor is of dat het misschien per woonplaats afhankelijk is?

Ikzelf kom uit het oosten en hier mag je pas met 8 weken je verloskundige bellen om een eerste afspraak te maken voor week 10 of 11. En dan met 12 weken krijg je dan je eerste echo. Zelf moet ik dus nog even wachten, helaas!!!

Ik geniet ondertussen vast van jullie ervaringen hihi!

Groetjes Patricia

vroeger was het bij ons ook pas met 12 weken naar ziekenhuis voor echo. Tis in de tussentijd wel veranderd..Ik moest met week of 10 echo plannen..ik dacht dat ik nu 9,5 week was....dus ik mocht vandaag komen. Maar ik bleek 9 weken te zijn...
Maar officieel moest de echo dus in week 10.

Volgens mij is het meer per praktijk verschillend.
Zonder bijzonderheden is het denk ik 10 á 12 weken.

Bij mij is mijn cyclus onregelmatig dus hadden we het zo bekeken op zijn vroegst een echo bij 7, en op zijn laats bij 11 weken. Dus prikken ze de datum op vroegst mogelijke. Beetje verwarrend hé. Is ook eigenlijk niet zo intressant. hihi.

x
pamma

Hier (Almere) heb je de eerste afspraak bij de VK met ca 8 weken. Dit is echt alleen een intake gesprek. Ze doen dan nog niet eens een poging om het hartje te horen, ze zeggen dat de kans dat het nog niet lukt (omdat de baarmoeder nog te diep weg ligt) te groot is en dan is het zo'n teleurstelling en ga je je misschien voor niks zorgen maken.
Die afspraak is hier zo vroeg omdat ze je de tijd willen geven om na te denken over prenatale screening, zodat dat eventueel meteen met de eerste echo meegenomen kan worden.

De eerste echo is hier normaal tussen 10 en 12 weken. Dat doet dus niet de VK, maar het ziekenhuis. Ivm mijn vorige miskraam mocht ik nu eerder komen, maar dat is dan rond 8 weken. Ik heb me ook verbaasd over hoe vroeg sommigen al mogen...
Zelfs met m'n miskraam moet ik tot ruim 8 weken wachten...

Nog 6 dagen dan mag ik eindelijk!

ja dat was mij ook al opgevallen haha.
Ik kom uit de buurt van Emmen en ik heb 1 oktober pas mijn echo ik ben dan ongeveer 12,5 week zwanger.
Maar ik vind het super dat de anderen lekker vroeg mogen.

liefs Iris

Hoi,

Ik stond met alle twee mijn kindjes onder medische controle ivm bloedverlies en antistoffen in mijn lichaam, ben nog nooit naar verloskundige geweest. En na drie miskramen mag je zowieso op tijd komen, maar het risico zit erin dat je de echo te vroeg plant, hou je er alleen maar meer onzekerheid aan over ... hoe het normaal gaat heb ik dus geen idee over ...

groetjes
Ans

hier is het normaal met 8-9 weken de termijnecho (met 12 weken als je bv langer zwanger bent dan je denkt zou je te laat kunnen zijn voro nekplooi om maar een voorbeeld te noemen en die keuze willen ze aan de ouders laten)

Als ik tot 12 weken moest wachten liet ik zelf een pretecho maken ik zou niet zo lang kunnen wachten hoor haha zoveel onzekerheid!!

www.0409mamaforum.nl

Hoi,

Ik heb mijn eerste echo ok rond 10-11 weken, heb daar nog geen afspraak voor. Ik moet 8 september naar vk, ben dan 8 weken, daarna mag ik bellen voor echo, maar eerlijk gezegd, vind ik dat nog lang duren.
kan je met 7 weken(zover ben ik nu, ook een pret echo laten maken?)

Groetjes

Terug
Bovenaan