Echo's per plaats verschillend?

Ik denk dat die niet prettig is want bij 7 weken gaat het vaak niet via je  buik maar van onderen. (beetje flauw hè)
Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen vragen...

x

Hello,

Hier in t Brabantse land (bij mij in de buurt althans) mag je pas bij 9-10-11 weken komen voor de eerste echo, de bekende termijnecho. Daarvoor mag je evt wel al voor je intake naar een verloskundige.
Je mag eventueel eerder komen voor een echo als je bijv niet weet hoe lang je zwanger bent, je bloed hebt verloren of een miskraam hebt gehad, net als ik.

Heb bij 5, 6 en 8 weken een echo gehad en waren alledrie inwendig. Vind dat geen enkel probleem, het beeld / zicht is namelijk dan vele malen beter. Doet geen pijn, je moet alleen een beetje ontspannen liggen.
Over 3 weken mag ik weer (poeweej duurt lang) en dan is ie uitwendig, dat wordt mn eerste! Kijk er ZOO naar uit!

Greetzzzz!
Jannie
9 weken 3 dagen zwanger

quote: pamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-08-2008 14:15:15'));

Ik denk dat die niet prettig is want bij 7 weken gaat het vaak niet via je  buik maar van onderen. (beetje flauw hè)
Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen vragen...

x

kan met goede apparatuur (bij pretechobureau's) gewoon van buitenaf je moet wel een goede volle blaas hebben en kan soms een beetje onprettig zijn maar vaak doen ze snel een inwendige omdat het makkelijker gaat maar het HOEFT niet.

Hier gaat alles via de gynaecoloog, ook al zijn er geen complicaties en bij m'n eerste had ik ook elke maand een echo. Bij beide had ik m'n eerste echo met ruim 6 weken (en was beide keren zó gelukkig met een kloppend hartje!). Nu mag ik over twee weken weer, echt super! Tsja, per plaats is het anders :)

Bij ons, midden des lands, krijg je met je eerste bezoek (8 weken) een echo, daarna met 12 weken, en dan met 26-28 weken. Dat is bij de praktijk waar wij heen gaan standaard.

Het verschilt dus echt per praktijk volgens mij.

Terug
Bovenaan