echo en verloskundige

Hallo meiden, nou 19 september heb ik een afspraak met de verloskundige ben dan 11 weken zwanger, en heb me echo formulier al meegekregen en mag tussen de 8e en 12e week een echo maken.
Wie heeft in de 8e week al een echo gemaakt? Dan zie je toch opzich nog niks?
Zat zelf aan de 10e week te denken een week voor me afspraak met de verloskundige.
En dan kan ik denk ik toch al genoeg zien van me kleine wormpje. toch?
Me zwangerschap verder verloopt geweldig. Mag niet klagen.

Groetjes desiree, uitgerekend 10 april 2006 1e kindje
 
Bij ons klopte het hartje heel krachtig!!! Aangezien we een mk daarvoor hadden gehad, wilden we de zekerheid dat er iets zat. Morgen (een maand later) mogen we weer een echo laten maken!! Hoe later je gaat hoe beter!! Greetz
 
Hoi Desiree,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kom uit de regio Rotterdam en alle echo's worden gemaakt door STAR. Er viel niets te kiezen in welke week ik de echo liet maken. Ze hadden een wachtlijst van 3 weken en dat overdag! Laat staan als je het 's avonds wilde laten doen.
Zo kreeg ik mijn eerste echo bij 14 weken i.p.v. 12 weken en de tweede keer bij 22 weken i.p.v. 20 weken. Maakt op zich niets uit, maar hou daar wel rekening mee.
Bovendien kan het zo zijn dat je bij 8 weken een inwendige echo krijgt, via de vagina, omdat ze dan nog niets door je buik kunnen zien. Hou daar rekening mee!
Veel succes met je zwangerschap en veel plezier met je echo!

Groetjes
 

Hoi Desiree

Grrr wat een rotforum nu, dit is al het 3e berichtje wat ik typ maar hij staat er nog steeds niet..!
Ik heb zelf geen ervaring met een echo met 8 weken maar ik dacht dat dat meestal wel inwendig gebeurde, omdat het dan nog zo klein is..
Zelf heb ik een echo gehad met 11 weken en 4 dagen en toen was onze uk 4,7 cm.
Mijn beste vriendin heeft met 10 weken een echo gehad en haar kleintje was toen 3 cm ong.
Ik denk dat als je het goed wilt zien je beter kunt wachten maar ik weet hoe moeilijk dat is, want je wilt natuurlijk graag je kleintje zien!

liefs sarah
 
Hoi

Het is niet standaard dat je een echo krijgt, bij jullie dus wel, maar niet in heel Nederland. Als je precies je cyclus weet en dus de eerste dag van je laatste menstruatie, en er is medische gezien geen reden dan krijg je bij ons dus geen echo.
Wij wilden het wel graag, hebben dus zelf bij een pretechobureau een echo laten maken toen ik 21 weken zwanger was. Geweldig! Voor 60 euro hebben we drie kwartier daar gelegen, kregen een videoband van een halfuur van de echo, 30 foto's. Echt helemaal top!
De volgende keer als ik zwanger mag zijn, zeg ik gewoon dat ik mijn cyclus niet helemaal weet... want ik wil ook best even die zekerheid in het begin van de zwangerschap dat het goed lijkt...

Veel plezier en succes
 
Wij hebben een termijn echo laten maken toen ons kleintje 10 weken en 2 dagen was. Omdat mijn cyclus een potje puinhoop was, wist ik niet hoe oud het was toen ik de afspraak maakte. Maar ze gingen er van uit dat je het met een uitwendige echo wel kon zien.
Ons kleintje was toen 3,5 cm en het hartje klopte goed. Je kon de hersentjes zien en de armpjes en beentjes, maar geen handjes en voetjes. Ook de navelstreng kon je zien en zelfs dat het kleintje bewoog. Rond die tijd begint een kleintje net met bewegen, dus dat was erg leuk om te zien.
groejts
greet
 
hallo,

Ik heb mijn eerste echo gehad bij 9w4d, daarop zag je een heel klein baby'tje van 2.8cm, het waren net 2 'bolletjes' op elkaar, met wat kleine 'uitsteeksels'. Het hartje klopte toen ook al en 't  bewoog heel veel. Ik moest wel een inwendige echo omdat  het niet te zien was.  Deze echo heb ik wel eerder gehad dan normaal, ik heb hiervoor nl een miskraam gehad en had ook nu weer wat bloedverlies. Maar normaal gesproken doet de verloskundige een echo rond de 12de week, die heb ik ook gehad en dat was al een stuk groter dan de vorige keer, dat is ook leuker voor je zelf. Ook hier moest ik weer een inwendige echo omdat de baby erg laag ligt bij mij. Ik zou dus ook pas rond de 12de week doen als je verder geen 'aanleiding' hebt om eerder te gaan.

groetjes kirsten.
30w4d
 
Hallo,

Ik zou als ik jou was ook met 12 wk een echo laten maken.. Ik kreeg met 9 weken een echo, en toen was ons kindje nog een klein vlekje, met twee bolletjes.. Met twaalf weken kreeg ik nog een echo en toen zagen we echt een gezichtje, met een kaakje dat op en neer ging en de baby zwaaide zelfs met zijn handje, echt cool, je zag alle botjes ook..

Vanaf 20 weken kan een echobureau je vertellen wat het geslacht is...
Pretecho's zijn het mooiste vanaf 28 wk, omdat er dan wat 'spek' op het kind zit.., 32 weken geeft bijvoorbeeld echt een heel erg mooi resultaat..

groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan