echo en verloskundige

ja, geweldig he zo'n pretecho.
Maar op het pretechobureau waar ik geweest ben zeiden ze dat na de 22e á 23e week juist niet zoveel meer te zien is op een echo. Dan is het kind te groot en zie je alleen maar een gezicht of een been. Het past niet meer met het hele lichaam op de echo.
Nou ja, het zal zowiezo wel leuk blijven en zijn!
 
Ik kan echo's krijgen op verzoek, maar of je daar nou zo heel gelukkig van wordt.
Vorige week had ik een heftiige bloeding, op de echo was hartactiviteit te zien.

Volgende week maakt de gynaecoloog zelf een echo (doet ie meestal), dan ben ik 8 1/2 week zwanger. Ik mag wat de gynaecoloog betreft iedere week of om de week komen, maar ik denk dat ik met 12 weken nog een echo wil en met 16 en 18 weken (voor mij de kritieke periode). Wij kiezen ervoor om geen pretecho te laten maken. We willen het geslacht niet weten. We willen gewoon wachten tot de geboorte.

Nou meiden geniet er van.

Miep
 
Hoi Desiree,

Ik wil je adviseren om wat langer te wachten. WIj hadden een echo met 12w3d, een vriendin van mij met 10w5d. Onze echofoto is veel duidelijker en groter, bij haar zag je een lijfje, hoofdje en vier stipjes voor de armen en benen. Bij ons zie je echt de armpjes en beentjes op de echofoto en is het kindje wel 3x zo groot als op hun foto.
Ik vond het trouwens wel heel erg lang duren voor eindelijk die echo eens gemaakt werd, maar ik ben nu wel blij dat het kindje al wat groter was, want we konden er veel meer van zien! Geduld is in deze echt een schone zaak!
natuurlijk kun je later ook nog kiezen om een pretecho te laten maken, dan kun je toch meer zien, maar dit is wel de eerste kennismaking en de eerste foto van je kind...

Groetjes Klarie
 
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie. Ik ga denk ik voor de zo rond 10,5 week.
Een pret echo willen we sowieso want ik wil weten wat het word en kies dan ook voor de 3d 4d pret echo.Bij ons is het normaal om zo rond de 8 t/m 12 weken een echo te doen en bij 20 weken. Die krijg je cadeau.
Misschien dat ik zelf nog een keer tussendoor bij een particulier ga.
Tja ik ben gewoon niet meer te houden.
Voel me trouwens de afgelopen dagen niet eens zo zwanger meer, op me pijnlijke borsten en af en toe een krampje na. Kennen jullie dit?
'groetjes desiree
 
Hoi Desiree
Ik heb wel een echo gehad met 7,5 weken uitwendig! Omdat ik wat bloed had verloren maar je kon een piepklein babytje zien zitten en een knipperend lichtje wat dus het hartje was dus het kan wel. Morgen heb ik weer een echo dan ben ik 10 weken zwanger en kunnen we het waarschijnlijk beter zien, als ik jou was zou ik het dus met 10 weken doen maar ja bij mij kon het dus wel.
Suc6 ermee,

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan