Echo ervaringen

Hallo dames,

Ik dacht dat het misschien handig is om een discussie aan te maken waar we al onze ervaringen kwijt kunnen wanneer we de echo's gehad hebben. Dan hoeven we niet allemaal een eigen echo discussie aan te maken.

Ik heb gisteren met 6w en 2 dgn mijn eerste echo gehad na 3 miskramen om te kijken of het hartje klopt: en ik heb een rijstkorreltje met een knipperlichtje. Ben helemaal verliefd en mijn roze wolk gevoel is eindelijk terug.

Ik ben door de gyn doorverwezen naar de verloskundige omdat ze geen verdere aanleiding ziet om in het ziekenhuis te blijven. Dinsdag heb ik dan de echo bij de verloskundige en woensdag de intake. Vind het een supervoorrecht om dinsdag weer even binnen te kijken.

Volgens mij groeit ie op schema(de gyn heeft niets gezegd ondat het voor haar een snelle check was) maar het was 3,6mm groot en aan het einde van deze week zou het tussen de 4-6mm groot moeten zijn. Ben benieuwd.

Voor mijn eigen gemoedsrust en het gevoel dat we bij eventueel verlies voorbereid zijn ga ik het verzoek doen om toch vaker de controle te hebben. We gaan volgende week met vakantie dus wil direct na mijn vakantie toch weer een check.
Ben benieuwd naar jullie echo verhalen, groei en verliefdheid op je baby's.

Joepppiiiiieee ik ben zwanger van een rijstkorrel!!!!!

Ik heb met 7w een echo gehad en t was zooo moeilijk te meten, was 9 mm...lag 1 dag achter op schema maar dat kan volgende keer weer anders zijn, tis ook nog zooo klein!

Een garnaaltje met een stevig kloppend hartje! En t hartje leek wel 1/4 te zijn van t geheel, dus in verhouding erg groot..

Do 24 november volgende echo (met 8w3d).

Gezien mijn verleden (missed abortion, 3 keer vroege miskraam, 3 xIUI en 2 x ICSI, waarvan de laatste nu zwanger) word ik denk ik rond een week of tien pas echt blij...

gr Yosha

vandaag voor het eerst even binnen gekeken met een uitwendige echo. Ik ben in ieder geval echt zwanger, maar het hartje was nog niet te zien. Dus mag ik over twee weken weer gluren.
Beetje jammer dat het hartje nog niet te zien was, maar goed het is nog zo klein dat we al blij waren dat we iets konden zien.
Verder alles super netjes en een tevreden verloskundige
groetjes

Zit al stiekem even bij jullie te gluren & hoop zo snel mogelijk weer er bij te horen maar moet zeggen dat het me gerust stelt dat ik hierboven ook zoveel miskramen zie. Soms ben ik zo bang dat het niet meer gaat lukken..
Maar het is bij jullie ook weer gelukt!
Geniet ervan.

@jacqueline79: Je bent toch bijna 7 weken zwanger? Je zou haast denken dat je wat korter zwanger bent omdat er nog geen hartje te zien was... ? Wel fijn dat alles er goed uit zag volgens de verloskundige, fijn gevoel!!

Terug
Bovenaan