echo gehad, een week korter zwanger, maar wel een kloppend hartje!

Hoi,

Nou gisteren was een zenuwslopende dag zeg! Om 18 uur hadden we een echo, liep allemaal uit en om 18.45 zat ik daar dan eindelijk. Vol goede moed want de verloskundige had begin deze week al een randje van de baarmoeder gevoeld. Nu ging ik liggen, en konden ze niets zien! Alleen een  gevulde blaas en heel in de verte dan toch met moeite de baarmoeder, maar ze zag verder niets.  Dus ben ik gaan plassen in de hoop dat ze meer zou zien, maar helemaal niets. Toen dus maar vaginaal en gelukkig daar was een vruchtje met hartactie te zien! Ik  menstrueerde erg onregelmatig, maar ik dacht na het verloskundige bezoekje dat ik dus verder was ipv korter zwanger. Mijn baarmoeder was ook al flink groot, maar dat kwam ws doordat dit  mijn 3e zwangerschap is. Dus ik moet een weekje langer wachten haha, nou ja ze zijn allebei te vroeg geboren, dus daar ga ik dan nu ook maar weer van uit.

Groetjes Marjanne
9wk

hallo,

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad. We dachten dat we 11+2 waren maar dat viel dus best tegen het bleek dat we nog maar 8+5 waren. Maar alles was verder gelukkig goed. Het hartje klopte dapper etc.

IK begrijp er eigenlijk helemaal niks van. De verloskundige had het uitgerekend aan de hand van mijn laatste menstruatie.
Maar er zit wel weer een voordeel aan dat ik over 2 weken weer een echo mag. Misschien dat hij dan wat anders uitwijst.

Zijn er dames die hier ook ervaring mee hebben dat de tweede echo toch aangeeft dat je toch verder bent of???

Ik hoor het graag.

Groetjes Trientsje

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap kwam de echo overheen met wat ik zelf en verloskundige dacht, maar deze zwangerschap was ik drie dagen verder. Is maar drie dagen, mar toch een meevaller. Bij jouw scheelt het wel erg veel. Ik ben met 11 weken voor mijn eerste echo geweest, dus misschien dat het over twee weken anders is, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Hoi hoi,

Ik heb gisteren ook de 2e echo gehad! Ik had al 3 dagen kleine beetjes bleod verloren dus was doodzenuewachtig, maar alles was goed, een lekker druk kindje te zien, echt heel leuk.
Mijn termijn klopt ook niet, maar dat wist ik al, ik heb namelijk ovaluatietesten gebruikt, omdat ik geen eisprong kon vinden, en de bleek pas op dag 30 te zijn van mijn cyclus van 40 dagen! Toen ik een afspraak maakte, vroeg ze alleen naar de laatste dag van mijn menstruatie, dus dat heb ik ook gedaan, en wist wel dat ik dan nog lang geen 11 weken was. Dus inderdaad ook met het gevolg dat ik een 2e echt kreeg, hihi.

Aan de hand van mn eisprong heb ik de uitgerekende datum uitgerekend. die kwam op 5 oktober uit, en de echo wijst 29 september uit! Dus waar die week nou in zit geen idee, misschien krijg ik wel weer een mega kind!

Hoihoi, Ik heb vorige week vrijdag de 13e mn eerste echo gehad. Hartje klopte goed en ik had het precies goed uitgerekend. Bij mijn dochter zaten we er vorig jaar ook een beetje naast dachten we, maar ze bleek gewoon erg klein te zijn. Fijn dat we allemaal een kloppend hartje hebben gezien

Hoi allemaal,

Ik had ook vorige week vrijdag de  13de de eerste echo.
Het was een uitwendige echo en ze had de bebe in no time gevonden.
Bij de eerste meting was het precies 10 weken (klopte met bereking) en bij de tweede meting kwamen er 2 dagen bij. Maar ze hielden voor het gemak gewoon 10 weken aan.

Voelde wel allemaal heel onwerkelijk, ik had niet het idee dat ze in mijn buik keek. Meer dat er gewoon een filmpje aan stond van iemand anders. Helemaal toen ze het hartje liet horen. Hadden jullie dat ook?

Wel heb ik me de rest van de dag intens gelukkig gevoelt. Ik moest daarna bloed laten prikken in het ziekenhuis, maar ik zat daar echt met een giga . Die vrouw zal wel gedacht hebben, hihi.

Groetjes

Suzanne

Groetjes

Suzanne

Terug
Bovenaan