echo gehad, een week korter zwanger, maar wel een kloppend hartje!

Vandaag ook een eerste echo gehad. Wij dachten allemaal dat het zo ´n 10 weken zou zijn. Blijk er tijdens de meting een vruchtje van 8 weken en 3 dgn te zitten. Best apart,   en een beetje verwarrend. Nu van 22 okt. naar 31 okt. Waar is de anderhalve week dan gebleven? Verloskundige vertelde dat het vaker voorkomt, vruchtje is langer onderweg geweest van eileider naar baarmoeder (of ovulatie later, maar dat heb ik nooit eerder gehad). Gelukkig klopte er wel een hartje heel erg braaf en bewoog er een beentje!! Nu begin mei weer voor controle, maar nu ik jullie zo hoor over een tweede echo, lijkt mij dat ook wel wat. Alleen hoe krijg ik dat voor elkaar?
Succes!!

hey,

ik ken het ook... ik heb 25 februari de eerste echo gehad en toen kwam eruit dat ik 7 weken en 3 dagen was. terwijl volgens mijn berekening ik toch echt 8 weken en 2 dagen zwanger was... maarja 6 dagen later en dan is de gup er... (hopelijk komt het gewoon en blijft het niet zitten met zoals ik)

maar ik hoor veel meer mensen over een 2de echo... ik krijg mijn 2de echo pas met 20 weken :( het liefst zie ik me uk ook eerder weer... maarja... vandaag, 11 weken en 2 dagen, zijn we voor de 2de keer naar de verloskundige geweest en ze zei al dat het niet erg was als er geen hartje te horen was maar die hebben we gelukkig wel gehoord! kan het gewoon niet geloven dat er een klein kindje in mijn buik groeit en rond 11 oktober op deze aardbol mag gillen ;)

Hoi hoi,

Ik heb gisteren de 1e echo gehad. Gisteren was ik precies 12 weken. De groei van het kindje kwam zo ongeveer overeen met 12 weken.
Wat geweldig om zo'n klein hummeltje te zien hupsen!
Mijn man en ik waren dit keer wel veel zenuwachtiger dan bij de eerste.
De volgende echo voor mij wordt ook de 20 weken echo.
Mogelijk ga ik me weer aan melden op de Fontys Hogeschool bij de opleiding voor echoscopisten. Dat heb ik bij mijn eerste ook gedaan: vele gratis echo's! Wel door studenten en als je echt het geslacht niet wil weten moet je dat goed hardop aangeven! Maar o zo leuk als je regelmatig dat hummeltje in je mag zien! En handig voor als je een keer je ouders of schoonouders mee wil nemen!

Veel plezier allemaal, geniet ervan.
X Els, mama van Quentin 21.09.2007 & 12,1 weken zwanger

Heb nog even over die 1e echo nagedacht waaruit naar voren komt dat ik anderhalve week korter zwanger ben..... Apart hoor, kan je dan al na 3 weken een positieve test hebben??? Nu ben ik dus van 22 okt verplaatst naar 31 okt.-13 nov, ben ik nu echt de laatste van de oktober  club  of wordt ik doorgeschoven naar november 2009  ??!!
Bwen benieuwd naar de volgende meeting.....

hallo,

Ik ben afgelopen week voor de 2e echo geweest. Dit omdat de verleden keer een hele andere datum er uit kwam dan we hadden verwacht. Een verschil van 2,5 week ongeveer.
Mijn uitgerekende datum is nu 20 oktober in plaats van 4 oktober. Hoe het kan geen idee maar als alles maar gezond is of niet?

Ze probeerden hem/haar op de foto te zetten om te meten hoe groot hij was maar dit wilde niet lukken. Volgens de verloskundige was het disco in de buik. Op een gegeven moment is het dan toch gelukt en ben nu 11+4. Dus bijna de 12 weken behaald jeeeeh.

Wat een verschil  al met 2 weken geleden armen en benen zijn alveel langer en het is nu toch echt een baby.

Gaat met jullie ook alles goed?

Groetjes Trientsje

Ik mag komende vrijdag weer op controle bij de huisarts. Moest er van de week nog even tussentijds heen omdat mijn rug/bekken het allemaal niet zo heel leuk meer lijkt te vinden. Heb toen wel  nog even het hartje mogen horen (was even zoeken...). Ze zei dat ze komende vrijdag dan wel weer een echo wilde maken, dus ik hoop dat ze haar woord houdt! Zou dan zo'n 15 weken moeten zijn, dus ik ben heel benieuwd wat we dan te zien krijgen.

Terug
Bovenaan