Echo gehad: hartje klopt!

Gelukkig ging de gyn meteen kijken en sprak meteen de verlossende woorden: "het ziet er goed uit, ik zie het hartje al kloppen!". Ik ben er nog sprakeloos van, na de twee teleurstellende echo's met de missed abortions. Bij een meting kwam ze uit op 6.4 dagen, terwijl het 6,6 dagen moet zijn, maar dat beschouwen ze als normaal. Ze zei daar moet je niet op letten, het gaat om het kloppende hartje. Bij een andere meting kwam ze trouwens wel op 6.6 weken. De kans op een miskraam is nu gedaald. Ze zei dat bij het zien van een kloppend hartje op een echo de kans op een miskraam daalt naar 2%. Maar...... de natuur gaat zijn gang, dus zekerheid is er nooit. Ze gaf ons het advies voorzichtig optimistisch en blij te zijn, omdat het er nu gewoon hartstikke goed uitziet. O, wat spannend allemaal. Over twee weken krijg ik weer een echo. We gaan gewoon voorzichtig blij naar de volgende echo leven. Want onbezorgd kan ik echt nog niet zijn. Wel zie ik me heel voorzichtig al met een baby lopen; dat heb ik de afgelopen drie weken echt niet gehad. We zijn een stap verder en gaan er voor!

Bedankt voor jullie steun en ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Alexandra

WAUW Alexandra wat goed!!!
Ik ben heel blij voor je!

Probeer er maar zoveel mogelijk van de te genieten. Ik weet dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. Maar onthoud wel dat als jij je goed voelt, het ook goed is voor  je kindje!

Liefs Dusss

Gefeliciteerd!!! Ik ben heel blij voor je.

Geniet er maar lekker van! En op naar de volgende stap, de volgende echo.

Ik heb ook elke twee weken een echo en moet zeggen dat ik daar heel blij mee ben. Ik ben nu 12 weken en voorzichtig begin ik mij echt voor te stellen dat het deze keer goed zal gaan.
Nu nog voorbij mijn grens van 16 weken (en een goede echo met 14 weken), dan denk ik dat ik gevoelsmatig al een heel eind ben.

Maar goed, elke stap is er één!

gr mama van MD

Hoi Alexandra,

Gefeliciteerd, wat fijn voor je!!! Wat zul je blij zijn! Wat een opluchting he als je het kloppend hartje ziet?  
Toen wij vorige week het hartje hoorden, geloofde mijn vriend het niet. Hij vroeg: is dit echt niet Jet's hart die we horen? Nou die klopte wel snel maar zo snel nou ook weer niet!
Enne die 2% (wist ik overigens niet) dat is toch niets! Geniet er lekker van en op naar de volgende echo!!!!

Groetjes van Jet

Hoi Alexandra,

Gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat geweest zijn, het blijft natuurlijk spannend, maar dit is in ieder geval een positieve stap.

Ik hoop dat wij dinsdag jullie hierin mogen volgen!

Groet,
Karin

Hoi Alexandra,
GEFELICITEERD meid!!!! Geweldig dat je nu wel een kloppend hartje gezien hebt op de echo. Lijkt me echt fantastisch!

Geniet ervan en we zullen duimen dat nu idd alles goed blijft gaan. Hoop dat we je snel mogen volgen!

groetjes,
Dion

Hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties. We zijn uiteraard ontzettend blij, maar de onzekerheid slaat inmiddels weer toe. Ik voel me namelijk nog steeds niet misselijk meer en heb ook geen last van mijn borsten. Dit begon twee dagen voor de echo. Wel ben ik ontzettend moe! Het is gewoon jammer dat door de ervaring met de 2 miskramen de angst er goed in zit.Ik zeg maar steeds, ik zal me een stuk beter voelen als ik over 10 dagen weer een goede echo heb gehad... voor 2 dagen! Want daarna zal die onzekerheid weer toeslaan. De gyn heeft ons hier al voor gewaarschuwd. Je voelt zelf ook nog helemaal niets, dus je weet gewoon niets. We kunnen niet meer doen dan hopen en afwachten.

Karin, succes morgen met de echo!

Liefs Sandra

Terug
Bovenaan