Echo gehad: hartje klopt!

Hoi Sandra,

Wat vervelend voor je dat je je zo voelt. En zo begrijpelijk! Ik hoopte zo voor je dat je je na deze echo wat zekerder zou voelen.
Ik heb nu donderdag een afspraak, maar de onzekerheid neemt met de minuten toe...
Vandaag was mijn misselijkheid ook minder en dan maak ik me direct weer heel erg druk.
Inderdaad we moeten gewoon afwachten en proberen zo normaal mogelijk te leven, toch? Ik weet het wel goed te vertellen, maar ondertussen! Al weken beinvloedt de   zwangerschap mijn leven en ik denk er constant aan.

Veel sterkte! Groetjes van Jet

Wat ontzettend erg he als je door ervaringen die je gehad hebt, zo getekend bent dat je nauwelijks durft te genieten.

Het is overigens wel fijn dat wij allen onze onzekerheid kunnen delen, want die wipt van de enige dag in volle zekerheid naar de andere dag totale onzekerheid.
Mijn omgeving kan daar niet zo goed mee omgaan en volgens mij helpt het echt dat ik dat hier op het forum goed kwijt kan met lotgenoten.

Na mijn echo van vorige week ben ik gelukkig iets zekerder geworden, maar vanmorgen stond ik op en twijfelde ik alweer.
Alleen maar omdat mijn buik iets dunner leek!!!!! Mijn man lachte me bijna uit, omdat het echt niet zo is.
Maar ja gisteravond ben ik dan ook goed naar de wc geweest en in de ochtend is je buik nu eenmaal altijd dunner dan in de avond.
Maar toch slaat het dan weer toe.

Mijn gevoel is goed, wil graag geloven dat het gebeurt. Maar mijn verstand houd dat gewoon tegen. Je weet het maar nooit en het is toch een vorm van zelfbehoud.

Maar ik hoorde gisteren van iemand dat die 4 kinderen heeft verloren (met 36 weken en 3x dat het kindje 1 of 2 dagen heeft geleefd) en weet je wat zij zei:

Geniet lekker van je zwangerschap, dat heb ik ook iedere keer gedaan en dan dacht ik: ik zie het wel hoe het verder gaat, maar ik heb dan wel genoten van het zwanger zijn en toen zij de kinderen voelde, vooral ook van het contact met haar kindjes).

Nou daar sluit ik mij graag bij aan.

gr mama van MD

PS ik heb volgende week mijn volgende echo, ben benieuwd hoe lang ik het voldhoud........

Hoi Sandra,

Ook wij hebben een hartje zien kloppen, heel onwerkelijk allemaal. Ook wij hebben twee teleurstellende echo's gehad met missed abortions en nu dus dat kloppende hartje. Bij ons kwam de verloskundige op 6 weken en een dag terwijl het als je naar de cyclus kijkt 6 weken en 5 dagen zou moeten zijn. Maar dat is inderdaad niet abnormaal zo'n afwijking, het immers nog zo klein dus de kans dat er niet helemaar goed gemeten wordt is vrij groot. Met de meting van het vruchtzakje kwam ze overigens wel op 6 weken en 5 dagen.

Ook wij mogen over twee weken terugkomen, was ik maar alvast twee weken verder....

Geniet ervan, dat probeer ik ook (als ik niet te misselijk ben :)) en we 'spreken' elkaar vast nog wel de komende tijd.

Groeten,
Karin

Wat heerlijk voor jullie! Ik herken wel wat je schrijft hoor. Mijn 1e zwangerschap is met 17 weken misgegaan (kindje was met 15 weken overleden). Heb daarna gelukkig een prachtige gezonde zoon gekregen. Nu ben ik weer zwanger en het is opnieuw ontzettend spannend. 1e echo gehad en toen was ik 8 weken. 3 weken later (afgelopen dinsdag) moest ik weer naar het ziekenhuis en ik was toch zenuwachtig; eerst zien dan geloven. En weer zagen we een kloppend hartje. Heb er nu wel vertrouwen in hoor. Over 2 weken nog een echo en dan kan ik echt volop gaan genieten als alles goed is. Ik geniet nu ook wel hoor, maar er is dan toch een soort gereserveerdheid ofzo.
Groeten Tara

Ik heb dat ook Taralientje!

Ik heb bij mijn zwangerschap vorig jaar met 14 weken nog een 'goede' echo gehad (ikzelf vond het kindje veel te rustig, maar volgens de gyn was dat normaal....) en toen ik met 16 weken kwam was het kindje dood (net na de laatste echo met 14 weken is het overleden).

toen moest ik dus met 17 weken bevallen.

Ik ben dus nu enerzijds wel angstig,ik moet maandag weer en ben dan ook weer 14 weken zwanger.....en anderzijds heb ik er alle vertrouwen in.

Heel dubbel

gr mama van MD

Terug
Bovenaan