leeuw 27, wat vreselijk dat je dit moet meemaken.. ik heb helaas ook hetzelfde megemaakt in januari van dit jaar.
ik kreeg op een ochtend bloedverlies, en verloor snel daarna het vruchtje al, dit was duidelijk aangzien ik al 13 weken zwanger was en dus het al meer op en kindje begon te lijken. mijn vk verwees me toen door naar de echopraktijk om te kijken of mijn baarmoeder helemaal leeg was, en toen bleek dat er nog een kindje in mijn buik zat, helaas ook zonder hartslag. de klap was enorm. een tweeling! dat wisten we niet eens, want de dag nadat het mis ging zouden was pas onze eerste echo hebben. ik moest afwachten of het los zou laten en anders na een goede week terug komen voor curretage. die middag dacht ik dat ik het tweede kindje al verloor, en ik was blij dat het zo snel ging. snachts kreeg ik vrselijke krampen en viel ik constant flauw van de pijn en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. daar bleek dat ik het kindje nog niet was verloren en werd besloten me die nacht op te nemen en me de volgende dag te curreteren. ik had graag gewild dat mijn lichaam het zelf zou doen, maar ik kon ook niet meer wachten. de schok was zo groot en de klap was zo enorm dat ik blij was dat ze me zouden curreteren en zoals happy_happy hier boven mij ook al schreef, ik was opgelucht dat het dan eindelijk uit mijn lichaam was aangezien dit tweede kindje al 4 weken niet meer leefde.
ik hoop dat je dit een plekje kn geven en toch positief blijft want dat is hartstikke belangrijk! en zoals mama van MD ook schreef: je weet dat je zwangr kan worden! en ook ik ben nu weer zwanger, net als dat mama van md weer zwanger is en ook nog een gezond kind heeft gebaard, het kan echt!
je bent nu boos op je lichaam, maar je lichaam weet echt wat goed is en wat niet en als het niet goed is, wat dan ook, met het kindje, dan is word het afgestoten en het is knap van je lichaam dat dat het weet.
maar het blijft natuurlijk hoe dan ook heel erg verdrietig.
heel veel stertke met het verwerken van deze tegenslag en hopelijk mag het ook voor jou de volgende keer helemaal goed gaan!
sterkte.. liefs antoinet