Echo gehad...

Hee meiden,

Net terug uit het ziekenhuis voor de echo en onze twins doen het gelukkig nog steeds uitstekend!! We zijn weer heel blij en gerustgesteld.

Wat er wel gebeurde tijdens de echo is, dat is echt zwaar beroerd werd.....duizelig, zweetaanval etc....moest me op m'n linker zij draaien en na een tijdje verdween dar rare gevoel weer. de dokter die de echo maakte had er een logische verklaring voor: als je op je rug ligt, wordt je holle rug ader een soort knel gezet waardoor je hart minder bloed krijgt en je je dus zo kan voelen.

We hebben naar aanleiding van afgelopen weekend, een goed gesprek met de dokter gehad en hij controleerde gelijk m'n HB waarde nog even, deze was aan het begin van de zwangerschap 8.1 en nu 6.9 dus ik moet aan de ijzertabletten. wel moet ik opletten dat het dan beter gaat, anders gelijk weer bellen. Ook mijn bloeddruk weer gemeten en die was weer prima (100/60)

We hebben gelijk afspraken doorgepland t/m het einde van de zwangerschap en een extra afspraak in week 29 bij een verloskundige, die ons van alles gaat uitleggen over de bevalling etc...Ook gaan we a.s. maandag naar de 'bevallingsavond'.

De volgende echo is over 14 dagen, 22 Augustus.

Fijne dag! Liefs Lynn.

Goed nieuws meid, o zo fijn dat beide kerels het zo goed doen!! Succes met de ijzertabletten, probeer zoveel mogelijk vezels te eten eant je stoelgang kan er dan even mee ophouden...

Goed nieuws! Fijn dat jullie ook weer gerustgesteld zijn.

Ik had er idd vaker van gehoord dat wanneer je op je rug lag je wel eens helemaal niet lekker kon worden en je dan op je linkerzij moest gaan liggen. Goed dat je dat nu ook weet!

Oh wat komt het dichtbij Lynn, extra afspraak bij 29 weken over de bevalling! Dat is al over 5 weken aangezien je bijna 24 weken bent toch. SPANNEND!

Liefs

Hoi Lynn,

Ik ben normaal gesproken ook geen flauwvaller, maar heb het inmiddels een aantal keren meegemaakt sinds ik zwanger ben. Tijdens de vakantie in Engeland en gisteren tijdens de echo waarbij ik lang op zo'n bank moest liggen weer. Advies daar was inderdaad op je zij gaan liggen. Ijzertekort kun je heel goed aanvullen met Floradix, heel vies, maar is beter voor je dan ijzertabletten, minder kans op obstipatie. Omdat ik niet zo'n vleeseter ben, neem ik er af en toe ook een slok van. Je kunt het kopen bij een reformzaak of bij De Natuurwinkel. Ook vast goed om te weten: een vriendin van mij is vorig jaar bevallen van een tweeling. Omdat haar tweeling ook wat te vroeg kwam en qua huidcontact wat gevoelig was, raadde de kraamverzorgster haar de babyproducten van Weleda aan, die zijn veel milder dan bijvoorbeeld Zwitsal. Gisteren even gaan ruiken, ik vind het heerlijk, voor de omgeving (die gewend is aan baby's die naar de bekende gele tube ruiken) is het misschien even wennen. Ook deze producten worden verkocht bij reformzaak of Natuurwinkel.

Hoe gaat het verder, ook al zo'n enorme buik?

Esther

Fijn dat alles goed gaat!
En ook fijn dat je weet waarom je zo duizelig werd.
Ik had dit in mijn vorige zwangerschap ook als ik op mijn rug lag. Toen ik aan het bevallen was werd ik om die reden ook een paar keer duizelig, kon toen niet op mijn rug liggen.

En de producten van wedela zijn erg aan te raden!
Heel veel kindjes kunnen niet tegen zwitsal.
Ik gebruik voor mijn dochter nog steeds wedela, en zij is bijna 2 jaar.

Liefs

@Doublemum, Ik heb ook geen produkten van Zwitsal gekocht, heb wel 2 dingen gekregen maar ook al vind ik Zwitsal super lekker, het is niet het merk wat ik ga gebruiken. Ook ga ik de kleertjes etc wassen met Neutral en geen geparfumeerde wasmiddelen, puur uit voorzorg. Ik heb van de dokter een recept gekregen voor ijzertabletten (bruistabletten) dus dat kotm goed.

De produkten die jij beschrijft ken ik, ben drogist geweest ;-) Hoe vroeg is de tweeling van je vriendin gekomen?

Verder gaat het wel, afgelopen weekend een avondje in het ziekenhuis gelegen en heb helaas nog steeds (zal zo blijven) behoorlijke last van m'n rug maar de rust doet me wel goed. Mijn buik groeit ook behoorlijk hoor maar als ik tegen mensen vertel hoever ik ben en dat het een tweeling is, dan zeggen ze allemaal: "Goh, dan heb je ook nog een bescheiden buik". Heel lief natuurlijk maar voel me soms net een kamerolifant. hahaha!!

Hoe gaat het met jou? heb je topic gelezen hoor maar verder?

Liefs Lynn.

Lynn fijn dat je nu weet waar het rot gevoel vandaan komt. Het komt vast wel goed met de ijzertabletten. De obstipatie kun je voor een groot deel al oplossen met voedsel. Denk aan de laxorosvicee.

Wat fijn dat je jongens het zo goed doen. En meid je komt steeds dichter bij het einde.

Bij mijn zus zijn de tweeling ruim 6 weken te vroeg geboren en ze hebben nooit huidproblemen gehad. Mijn tweelingbroers zijn 8 weken te vroeg geboren en hadden gelukkig ook geen huidproblemen. Gelukkig kan het dus vaak ook goed gaan. Vaak zie je huidproblemen bij kindjes waarvan er iets in de familie zit. Wat goed dat je al nadenkt over het wassen van alles in neutral. Als je er rekening mee kan houden, moet je dat gewoon doen. Kan geen kwaad.

Terug
Bovenaan