Echo heupjes

Ik ben heel benieuwd. Wij moeten 25 ook naar de orthopeed. Mijn man heeft vroeger een spreidbroek gehad en bij het cb zagen ze kleine kenmerken die er op kunnen wijzen linker been iets korter en scheven bilnaad. Ik zie er echt heel erg tegenop al lees ik steeds dat het meevalt ik hoop dat het niet nodig is maar als Willem een spreidbroek moet ben ik blij dat we er vroeg bij zijn en niet zoals bi jzijn vader pas met 1 jaar.

Jahaaa!!!

Vandaag bij orthopeed en het was goed nieuws. De afwijking aan de li heup was zo minimaal dat hij het liever een 'wat onrijpe' heup noemde dan afwijkend. Hij vond het nog binnen de norm vallen en zijn ervaring was dat dit spontaan vanzelf goed komt en dat je over enkele maanden geen verschil tussen de beide heupen meer ziet.

Het was dus, wat hem betreft, GEEN dysplasie!
Dus hoeven we geen behandeling. Voor de zekerheid moeten we over 3 maanden (als ze dus een half jaar is) een nieuwe foto laten maken om te bekijken of die li heup dan netjes 'uitgerijpt' is. Als dat dan niet zo is, dan zal er toch behandeling met spreidbroek/beugel moeten volgen, maar die kans achtte hij erg klein. Er is dus eigenlijk (vooralsnog) niets aan de hand!

wat super fijn om te lezen dat het goed is. Hoop dat het over 3 maande ndan helemaal oke is maar wel hee lgoed dat je gegaan bent want als het nodig was dan was je er op tijd bij. Ben heel benieuwd wat er maandag bij ons uitkomt.

Jeetje wat goed dat je hebt aangedrongen. Pepijn en Hugo (27-01-2009) hebben de hele zwangerschap in een stuit gelegen en de kinderarts gaf aan dat er na 12 weken een echo gemaakt moet worden van de heupjes. Wij hebben net de echo gehad (ze zijn te vroeg geboren en dan moet de echo later gemaakt worden...), bij Hugo was alles goed maar bij Pepijn zagen ze een afwijking. Wij moesten gelijk door om een rontgen te laten maken, bij Pepijn bleek dat alles nog in de norm zit. Dus we hoeven gelukkig ook niks.....

Ben benieuwd of over 3 maanden alles is bijgetrokken.

Groetjes, Floor

Helaas is het bij onze willem niet goed met zijn heupen. Links is de kom niet goed gevormd. Gisteren heeft hij meteen pavlik bandage gekregen dit zit om zijn benen en trekt de knieen op zodat hij in de goede houding ligt. Over 6 weken moeten we dan terug voor controle en dan is de volgende stap een spreidbroek. De eerste uren thuis en de eerste nacht zijn heel onrustig verlopen. Willem heeft veel gehuild tot het hysterische toe. Ik had het hier wel moeilijk mee want hij is zo zielig maar het moet. Vandaag gaat het al beter hij is na het badderen na een tijdje huilen in slaap gevallen hoop dat het de goede kant op gaat.

He, Esther, wat jammer dat het bij je zoontje niet goed was... Maar ja, beter er op tijd bij, he? Het kindje (6 weken) van mijn broer heeft nu ook een pavlik-ding, de afwijking is vrij ernstig en heupje is uit de kom. Orthopeed had geen echo meer nodig om te weten dat het foute boel was! Maar ja, zij had ook alle risicofactoren die er bestaan, dus we hadden het allemaal wel verwacht.

Succes ermee, ik hoop dat behandeling goed aanslaat!

Willem is gelukkig snel aan zijn pavlik bandage gewend. Het slapen ging slecht maar toen ik hem niet meer in de slaapzakdeed ging het beter. Het gaat nui zelfs zo goed dat hij al 2 nachten doorslaapt tot 7.30 dat deed hij hiervoor nog niet, hoop dat dit zo blijft al kan het ook zijn dat hij nog slaap aan het inhalen die hij tekort kwam Dit had ik ee nweek geleden niet kunnen denken. Nu maar hopen dat de behandeling goed aanslaat hij beweegt zijn beentje nog niet zoveel maar dat is normaal in het beginover 5 weken kijken ze in het ziekenhuis naar de stand va nzaken ik ben erg benieuwd.

Terug
Bovenaan