echo met 12 weken

Hoi,

Ik lees veel verhalen dat jullie de echo met een week of 7 krijgen...
Toen ik 8 weken was, ging ik voor het eerst naar de vk, maar heb toen geen echo gehad.
Morgen is mijn allereerste echo, ik ben dan 11, 12 weken. Mijn menstr.cyclus was erg onregelmatig, waardoor ze niet precies weten hoever ik ben. Dat krijg ik morgen dus te horen. Waarom krijgt de een met 6, 7 weken al een echo en de ander niet???
 
Ik zou eigenlijk ook pas met 10 wk en een paar dgn een echo krijgen maar omdat ik wat bloed verlies en bruinige afscheiding had wilde de vk dat ik eerder een echo laat maken ook om mezelf wat gerust te stellen. En soms doen ze t volgens mij ook als je niet precies weet hoe ver je precies bent.

Gr. Tamjo
 
Ik kreeg met 7 weken een echo omdat ze niet wisten hoe ver ik kon zijn omdat ik op het moment dat ik zwanger werd nog gewoon borstvoeding gaf en eigenlijk 7 of 12 weken zwanger kon zijn aangezien ik vanaf feb 2008 maar 2 keer gmenstrueerd heb.

Ik denk dat het er ook erg aan ligt of je vk zelf de echo's maakt. Maar de eerste echo vind meestal plaats met 11 a 12 weken want dan zie je pas ook echt wat en met 7 weken alleen een kloppend hartje. Dus zolang er geen onzekerheid of ongerustheid is dan heb je rond 11 a 12 weken de mooiste echo;-)

Heel veel succes morgen en flink genieten he;-)
 
Ik kreeg ook pas een echo met 10 weken en de 2e met 20 weken. Nu krijg ik er nog een met 30 weken ivm de ligging van de placenta, het verschilt gewoon per verloskundige(praktijk). Bij ons maken ze de echo niet zelf dus moet ik ervoor naar het echobureau. Als ze de apparatuur toch hebben staan, maken ze denk ik sneller even een echo.

Ik verbaas me soms wel eens een beetje over hoeveel echo's sommige vrouwen krijgen... en ben dan natuurlijk ook wel een beetje jaloers ;-)

Groetjes Blossom 27wkn6dgn
 
Ik kreeg met 7 weken een echo, omdat ik de vorige keer een mk heb gehad en er toen twijfel was of het eventueel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Nu wilde ze er dus zeker van zijn dat het vruchtje op de juiste plek zit.

Je krijgt vaak alleen maar een vroege echo bij medische redenen of een bloeding.
 
Hoi Linn,

ik heb mijn eerste echo ook pas met 11,5 weken gehad. Het verschilt per praktijk wanneer ze afspraak gemaakt wordt en ik las op een ander forum dat bijna alle meiden die al vroeg een echo hadden, een miskraam achter de rug hadden of met hulp zwanger geworden oid. Maar als iedereen al over mooie echo's kletst terwijl jij nog niks gezien hebt, is dat niet altijd even leuk, dat snap ik ook wel weer.
 
Ik heb ook pas met 11 weken een echo gehad. Eerst was er helemaal geen plaats en zou ik moeten wachten tot 13 weken, ja daaag! Hadden ze toch nog een plekje met 11 weken.

Bij ons was het het wachten waard!
 
ik kreeg gister de echo...
in een vroeg stadium,
net 5 weken..een stip op de monitor..
geen bewegingen.
en de Vk zei ook dat het erg vroeg was..
maar met het uitrekenen vd zwangerschap zou ik eigenlijk 13 weken moeten zijn..

anders had ik ook deze echo niet gehad hoor,
nu heb ik hem ivm buikpijn over 2 weken weer.
dus in de 7 de week..
en dan pas weer in wk 12..
en dan weten ze ook precies hoe of wat,
want mijn cyclus was ook erg onregelmatig
 
Terug
Bovenaan