Echo met 8 weken, gaat dat altijd inwendig?

Hallo allemaal,
Ik heb woensdag de 1e echo, ben dan precies 8 weken en vroeg me af of het dan een uitwendige  of inwendige echo  wordt?    
Wat  is jullie ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
Marijke

Hallo Marijke!
Ik heb afgelopen week een echo gehad met 8 +5 wk en deze was inderdaad inwendig. Bij ons in het ziekenhuis doen ze altijd de eerste inwendig. Maar bij de vk heb ik bij een vorige zwangerschap een uitwendige echo gehad met 7wkn. Dus effe afwachten, de ene doet het zo en de andere weer anders!! Maar in ieder geval succes volgende week!

Groetjes Jeany

hier in het zhuis proberen ze het meestal eerst uitwendig beetje afhankelijk van de termijn en als ze dan niks zien kan het alsnog inwendig.
Bij onze oudste bleken we zoveel verder te zijn dat het makkelijk te zien was via de buik. Maar met 8 weken zou ik rekening houden met een inwendige echo. Heb er inmiddels 3 achter de rug en het valt echt mee hoor, je merkt er eigenlijk weinig van... tis meer het idee.

groetjes,
Marije

Ga er maar vanuit dat het inwendig is, weet is niet zo prettig, was er zelf ook niet altijd even blij mee, maar meestal vergeet je dat zodra je je kindje ziet.

Tip: doe een jurkje aan ofzo, misschien voel je je er wat gemakkelijker in.

Veel succes ermee, o ja en hierna is het uitwendig.

Gr. Ingrid

hoi hoi,

ik heb een echo gehad met 8 weken en die was gewoon uitwendig, en was ook erg duidelijk, dus het hoeft niet altijd.
ik weet ook niet waar het aan ligt...wel vreemd eigenlijk dat het zo verschillend is...

groetjes steph

hoi hoi,

Ik heb ook een echo gehad met 9 weken. Deze was inwendig.
ik had er met 12 weken nog 1 en heel vaag was er een duikelend babytje te zien. Maar omdat mijn baarmoeder  toen nog erg diep lag (zit nu in de 14de week) konden ze ook niet het hartje te pakken krijgen. maar dat zat wel goed zeiden ze. omdat het kindje bewoog. Deze vrouw mocht geen inwendige echo doen dus ik moet over anderhalve week terug komen. en als het goed is, is mijn baarmoeder dan boven mijn schaambeen uitgegroeid.

Groetjes,

Conny

Hoi allemaal,
bedankt voor de antwoorden, nou het werd inderdaad een inwendige echo omdat ze uitwendig geen goed beeld kon krijgen. Ik wilde eigenlijk geen inwendige echo omdat ik in december de dag na een inwendige echo een miskraam kreeg maar ik had vanmorgen wat bloedverlies dus ik wilde toch heel graag weten of alles goed zat. En gelukkig was alles goed, wel 7+4 ipv 8 weken maar dat kan best omdat ik laat ovuleer. 19 mei mag ik weer voor een echo, ik tel de dagen af...
groetjes
Marijke

zo'n inwendige echo doet toch niet zeer...vond ik tenminste niet.
En voor zover ik weet kan je van een inwendige echo geen miskraam krijgen...gewoon dikke pech dat het je gebeurde.
Hopelijk voor je gaat alles nu gewoon goed en kun je over 2 weken de baby zien via een uitwendige echo!?

Terug
Bovenaan