echo niet goed .....

quote: ruudeb reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 11:56:40'));

Nathalie, als eerste heel veel sterkte! ik hoop dat alles snel goed komt, dit gun je niemand, sterkte meid en je vriend/man ook natuurlijk.

Ik heb een vraagje aan je: ik heb zelf ook al een miskraam en een bbz achter de rug en heb nu een dochtertje van 2,3 jaar ik ben nu weer zwanger van de 2e. ik heb vorige week een eerste echo gehad en ik zou daar ongeveer 7 weken moeten zijn.

Bij de echo bleek echter dat er maar een vruchtje zat van 4 a 5 weken. en maandag moet ik terug komen.
Ik heb 2 verschilende verhalen te horen gekregen. in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet gegroeid was, ofhelemaal niet groeide,  maar verder niks. en de ha zei dat ik gewoon later een eisprong heb gehad. nu vraag ik me dus af kan het ook niet zijn dat het fout gaat of hebben ze dit bij jou gelijk gezegd. ik maak me echt zorgen.

Ik kan me voorstellen dat je dit misschien niet leuk vindt om te lezen en als je niet wil antwoorden snap ik dit ook, maar ik herkende mezelf een klein beetje in jou verhaal vandaar mijn vraag.

HOi Ruudeb,

Dank je voor je berichtje. Dat is dus precies hetgeen wat mij nu zo onzeker maakt.

Maar aan de ene kant kan het bijna niet. Ik heb een ovulatietest gedaan omdat ik niet zeker wist of mijn lichaam wel weer werkte zoals het hoorde. Ik had op 5 januari een positieve ovulatietest en 22 januari een positieve zwangerschapstest. Op basis van deze gegevens en de echo zegt mijn verloskundige dat ze me geen valse hoop wil geven. Dat begrijp ik ook van haar. Ik zit nu nog in afwachting of het vanzelf los gaat komen, maar mocht er na het weekend nog geen spoor van een miskraam in aantocht zijn dan ga ik weer bellen. Ik ga het niet trekken om een week of 2 te wachten, dat is emotioneel gewoon te zwaar. Wel heb ik met mijn verloskundige al afgesproken dat we voor de eventuele curettage wél eerst een nieuwe echo maken. Gewoon voor de zekerheid.

Ik kan me goed voorstellen dat jij je nu ook zorgen maakt, maar denk jij dat je latere eisprong hebt kunnen gehad of niet? Sorry dat ik je geen geruststellende berichten kan geven en ik hoop voor je dat alles goed zal gaan.

Liefs, Nathalie

quote: Marion28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 16:19:59'));

quote: Marion28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 16:14:07'));

quote: ruudeb reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 11:56:40'));

Sorry, ben voor het eerst, en 't lukte niet helemaal om te reageren op je bericht...
Beste Nathalie, ik zit in precies dezelfde situatie als jij.
We hebben gisteren een echo gehad en ons kindje van 10 weken bleek de grootte te hebben van 8 weken. Ook was de hartslag heel traag wat ook niet echt positief is.
Kortom; óf een miskraam, óf een jonger vruchtje. Over 2,5 week mag ik pas terug voor een echo en weten we of het allemaal goed is (of niet). Ik vind het echt heel spannend! Probeer nuchter te blijven denken maar dat valt in de praktijk niet zo mee...

Misschien geeft het je steun te weten dat je gevoel vaak de waarheid spreekt.. en hoe het ook loopt, de natuur doet toch zijn werk. Ik troost me er maar mee dat dat dan ook maar het beste is.. Ookal is het natuurlijk erg verdrietig.

Sterkte.
Marion

Hoi Marion,

Wat vreselijk vervelend ook voor jullie. Ik vond het moeilijk om te zien. Natuurlijk omdat ik al een miskraam heb gehad en nu toch wel hoopte op positieve berichten. Ik mag hopen voor je dat het goed komt en dat het vruchtje dan toch iets jonger is dan jullie hadden vermoed. Het afwachten is toch wel het ergste wat er is. Ik vind de eerste 3 maanden nu zeker niet leuk meer. Kon je maar in winterslaap of zo.

Jij ook veel sterkte de komende weken.
Nathalie

Alle andere meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik hoop dat ik snel weer hersteld mag zijn en de eerste 3 maanden voorbij zijn... pas dan  kan ik (denk ik) gerust zijn.

Groetjes, Nathalie

Hoi Nathalie,

Wel fijn om te horen dat ze eerst nog een echo maken vante voren.
Ik zou ook zeker bellen na het weekend als er nog niks te bekenen is.
Hebben ze het wel letterlijk zo tegen je gezegd dan? dat het niks kan worden.
Ooooh meid ik weet precies hoe je je voelt heb het ook 2x (misschien nu 3x) mee gemaakt, maar je moet door en je komt er zeker weer bovenop.

Ik geloof niet echt dat ik mijn eisprong later heb gehad, want 1 januari was de eerste dag van mijn menstruatie en heb ongeveer 3 weken daarna een beetje licht roze afschiding gehad waarschijnlijk innesteling) dus dan zou het nu wel 7 weken moeten zijn en ik heb al 3 weken zo`n last van zere (.)(.), maar ben daarin tegen wel pas sinds een week echt misselijk, maar ja dat had ik bij mijn dochter helemaal niet dus daar kan ik ook niks an afleiden.
Ik weet het echt niet meer hoor en maak me echt best zorgen. maar ja maandag weten we meer.

Jij in ieder geval sterkte meid.

Wat naar dit weer. Dit soort berichten hoop je hier toch niet te lezen. Wat knap dat je er zo nuchter en sterk onder bent. Je hebt ook gelijk...je hebt een gezonde zoon dus je weet dat je het kan. Je hebt gewoon pech maar dat maakt het niet minder erg.

Veel sterkte meis!
lfs ing

quote: ruudeb reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 19:10:03'));

Hoi Nathalie,

Wel fijn om te horen dat ze eerst nog een echo maken vante voren.
Ik zou ook zeker bellen na het weekend als er nog niks te bekenen is.
Hebben ze het wel letterlijk zo tegen je gezegd dan? dat het niks kan worden.
Ooooh meid ik weet precies hoe je je voelt heb het ook 2x (misschien nu 3x) mee gemaakt, maar je moet door en je komt er zeker weer bovenop.

Ik geloof niet echt dat ik mijn eisprong later heb gehad, want 1 januari was de eerste dag van mijn menstruatie en heb ongeveer 3 weken daarna een beetje licht roze afschiding gehad waarschijnlijk innesteling) dus dan zou het nu wel 7 weken moeten zijn en ik heb al 3 weken zo`n last van zere (.)(.), maar ben daarin tegen wel pas sinds een week echt misselijk, maar ja dat had ik bij mijn dochter helemaal niet dus daar kan ik ook niks an afleiden.
Ik weet het echt niet meer hoor en maak me echt best zorgen. maar ja maandag weten we meer.

Jij in ieder geval sterkte meid.

Tja hoe zeg je subtiel dat het niet goed is. Ik weet nu niet precies meer hoe ze het heeft gezegd, maar dat soort nieuws valt toch nooit in goede aarde.
Helaas worden je symptomen niet door het kindje gemaakt maar meer door je eierstokken. Pas als de echte uitdrijving er aan komt kan je meer van je symptomen kwijt raken. Ik heb nu ook nog steeds gevoelige borsten. Ik voel me gewoon nog steeds zwanger en soms zit ik ook echt even in die waan en denk ik dat ik het heb gedroomd. Mijn lichaam houdt mij letterlijk en figuurlijk voor de gek.

Ik heb nu echt veel ups en downs .... kan ineens in janken uitbarsten en een paar minuten later dan voel ik me weer heel normaal. Zo vreemd allemaal.

Ik probeer me nu een beetje op mijn huis te storten. Volgende maand krijgen we de sleutel (nieuwbouw) en er moet nog veel voor geregeld worden. Het is een heerlijke afleiding, maar uiteindelijk moet je dit toch doormaken. Nu zeg ik liever vandaag dan morgen. Ik wil zekerheid hebben. Of het is afgelopen of we zijn nog zwanger, maar niet half - half.....

Jij heel veel sterkte dit weekend en ik hoop voor je op goed nieuws maandag.

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan