echo vraagje

Ik krijg vrijdag een echo
ben dan 10 weken 2dg.

wie weet of je dan de echo inwendig krijgt of via de buik?
Wil dat graag weten ivm meenemen van iemand namelijk haha

Met die termijn zullen de meeste echoscopisten altijd eerst via de buikwand proberen om een mooie echo te maken.
Het kan zijn dat er dan niet genoeg te zien is (als je baarmoeder bijv gekanteld ligt is het bij een termijnecho soms best moeilijk om het goed te zien via de buik) ze dan alsnog een inwendige echo zullen willen doen. Maar dat zeggen ze dan heus wel en dan zou jij je 'gast' kunnen vragen daar niet bij te zijn. Kan me namelijk voorstellen dat je naast je partner daar niet zo graag iemand bij hoeft te hebben .

groetjes,
Marije

Waarschijnlijk krijg je de echo gewoon uitwendig, door je buikwand heen. Ze zullen het sowieso eerst via je buik proberen. Als ze dan geen goed beeld kunnen krijgen willen ze het ook weleens inwendig proberen.

Maar met 10 wk en 2 dg kun je ervanuit gaan dat dit niet nodig is hoor. Tenzij je wat steviger bent, dan is de afstand tussen jouw huid en het kindje natuurlijk groter. Maar dan heb ik het wel over ruim over de 100 kilo......

En als dat gebeurt..... dan kan je natuurlijk aan die persoon vragen of hij/zij even buiten wil wachten.

Pauline

o ja, wat Marije zegt over een gekantelde baarmoeder is inderdaad waar.

Maar ik heb dus ook een gekantelde baarmoeder, en had met 9 weken en 5 dagen een echo. De echoscopist moest wel vrij hard duwen met het apparaat, maar het lukte gewoon uitwendig. En ik ben ook niet de allerslankste, maatje 44.....

Hoi Pauline,

Ik wil toch even reageren op wat jij zegt!
Het is niet waar dat je over de 100 kg moet wegen om een inwendige echo te krijgen hoor! Bij mij ligt mn baarmoeder gewoon normaal maar met 10 wkn. kregen ze geen duidelijk beeld van buitenaf en moest het dus inwendig en dat lag er dus echt niet aan dat ik over de 100 kg zou wegen!
Je kan daar best mensen mee kwetsen zo hoor denk ik!

groetjes

Hihi hier iemand die inmiddels over de 100 kilo weegt. Met die termijn kreeg ik gewoon een uitwendige echo en dat zelfs terwijl ik net bevallen was van mn dochter en die hele buik nog dik en slap was/is. (er zat 2,5 maand tussen bevalling en nieuwe zwangerschap dus tsjah als al die kilo's er nog aan zitten)
Het ligt er dus echt aan of ze het kunnen zien en dat kan inderdaad aan je buikwand liggen, maar zoals ik al zei is die van mij met het termijn van 10 weken echt nog enorm en konden ze wel wat uitwendig zien. Dus dat kan per persoon verschillen.
En inderdaad mocht het inwendig moeten dan vraag je of de persoon die met je mee is even buiten wil wachten, ze maken vaak toch een uitdraai dus dan kan je de echo ook laten zien. Suc6!

hallo dames ik ben ook niet echt de slankste maat richting de 100 kilo ga ik niet! ben vooral ook klein bij mij eerst termijnecho zei de echoscopiste direct het zal wel inwendig moeten terwijl zij er van uit ging dat ik 11 weken zwanger was. er waren   2 mooie knipperende stipjes via me buik te zien ( ja op de echo er na was er maar 1 kind te zien maar moet rekening houden met de kans op een tweeling.) en ik bleek toen nog maar 6 weken zwanger te zijn. en 4 weken later bij 10 weken en 3 dagen was er duidlijk via de buik een SPRINGlevend poppetje te zien!!

Hallo,

Ik heb met 11 weken en 5 dagen zwangerschap ook een inwendige echo gehad, ze dacht eerst dat ze het niet kon zien omdat ik een te volle blaas had dus moest ik plassen. Toen weer geprobeerd, mijn baarmoeder lag helemaal naar achteren gekanteld dus moest het inwendig.
Ik ben 65 kg en 1.74 lang.
Het is mijn tweede zwangerschap, met mijn eerste konden ze het wel goed zien van buitenaf terwijl ik toen net zo ver zwanger was.

groetjes mamajb

Terug
Bovenaan