echo week vroeger dan verwacht. ( dus over 3 weken)

Bij 9 weken heb je een mooie echo hoor. Bij ons een duidelijk bewegend kindje... en het hartje begint al rond 5/6 weken te kloppen dus dat moet je zowiezo zien.

Prima termijn voor een mooie echo... ook prima te meten!
 
Of het een inwendige of uitwendige wordt dat ligt aan de plaats waar je baby ingenesteld ligt. bij ons eerste kindje werd het een uitwendige en bij de tweede een inwendige! Die ligt nl veel lager ingenesteld.
 
bij beide zwangerschappen kreeg ik een echo bij 8 weken en bij ongeveer 12 weken. bij 8 weken zie je een vruchtje met een kloppend hartje en bij 12 weken zie je al een heel mensje.

dus ik vind het prima kunnen bij 8 weken hoor.
succes
 
Ik heb bij 7.4 week een echo gehad en ook een hartje te zien hoor dus snap niet waarom ze daar zo raar om doen. Het is nog heel klein ongeveel anderhalve cm maar prima te zien hoor.
Dus als je met 8.6 week heen gaat is het bijna 3 cm. En kun je het prima zien.
 
En weet je wat het voordeel is? Als ze het met die duur niet goed zien kunnen mag je alsnog een paar weken later terug komen! ;-) Ik heb steeds echo's gehad rond de 9 weken (waarvan 2 via de buik en niet vaginaal, hangt van de ligging van je baarmoeder af) en je zag wel degelijk al wat armpjes en benen en natuurlijk het kloppende hartje. Het is nog niet echt een kindje maar wel herkenbaar en leuk/geruststellend om te zien. 2-3 weken later is echt een kindje.
 
Ik heb met 6, 8 en 12 weken een echo gehad.
De eerste twee waren vaginaal maar wel duidelijk zichtbaar. Wat ze dan nog niet helemaal zeker weten is de termijn - de dag waarop je uitgetelt bent.
Maar bij 12 weken kunnen ze dat wel goed meten.
Maar dat maakte ons ook niet zoveel uit - we waren allang blij dat we konden zien dat we inderdaad zwanger waren. Het aantal embryo's is ook al te zien - gelukkig in ons geval 1 kindje. Of de uitgerekende datum nog een week of wat verschuift maakt niet zoveel uit toch ?
bij 6 weken zag je een klein bolletje met iets wat heel snel flikkerde - het hartje.
met 8 weken een boontje/ garnaaltje ook weer met hartslag. met 12 weken al een heel mensje - ontroerend hoe snel dit gaat.

Niet teveel piekeren zou ik zeggen - lekker naar die afspraak toe gaan en genieten van wat je ziet.
de verloskundige wil alles goed bijhouden en kan je dan wel vertellen of je voor nog een echo in aanmerking komt - of bv pas weer op 12 weken in plant.

Het aantal echo's en de precieze tijdstippen ervan staan niet heel vast. Dus maak je geen zorgen - meestal is het ook maar net hoe het uitkomt.
 
Terug
Bovenaan