Echo

Met 9 weken zagen wij een soort teddybeertje. Best leuk om te zien! Maar met 12 weken is het nog veel mooier. Als je graag een extra echo wilt, zou ik dat rond 15/16 weken doen. Dan zie je echt een baby en dan past de baby ook nog net in 1 echo-beeld.  Dat geeft leuke plaatjes! Bovendien kun je dan met n beetje geluk het geslacht ook zien, mocht je dat willen weten. 

Ik heb bij 6 en 8 weken een inwendige echo gehad. Dat was een giga verschil. Met 10 weken een uitwendige echo. Die vond ik minder tof dan die met 8 omdat het veel vager is uitwendig. Maar verschil tussen 8 en 10 was wel groot. 

Wij hebben met 10 weken onze eerste echo gehad, was meteen termijn echo. Toen was het echt al een mini mensje met alles erop en eraan. Maar kan zijn dat jij minder ziet, omdat je je termijn echo nog niet hebt gehad, en het dus kan zijn dat je eigenlijk korter zwanger bent. Dat zie je best veel, vooral je als je cyclus altijd langer dan 28 dagen was. Ik zou het persoonlijk niet doen, denk dat je je geld beter uit kan geven als wat later in de zwangerschap zit, en echt al veel details kan zien. Of extra info kan krijgen, zoals geslacht of check zoals nekplooi meting. 

Hoi! Ik ben op dit moment 12 weken zwanger van de eerste en ik heb een vitaliteitsecho gehad met 7+3 weken, een zelfgeboekte pretecho met 9+2 weken en daarna de termijnecho met 11+3 weken. Ik heb geen seconde spijt gehad van de pretecho, het gaf mij in die onzekere weken zekerheid dat alles goed ging en ik vond het verschil in 2 weken erg mooi om te zien. Ook al lijkt het op een garnaal met mini armpjes en beentjes, het is toch prachtig want het is jouw kind! De termijnecho was inderdaad een wereld van verschil, ineens een heel mensje druk in beweging met 'lange' armen en benen.
Als je graag die pretecho wilt, moet je dat gewoon doen. Het duurde bij mij misschien 8 minuten en het kostte 35 euro maar ik vond het het waard. 

Terug
Bovenaan