ECHO'S

Hallo lieve allemaal,

ff een vraagje...

Zijn er nog meer die alleen de termijnecho krijgen en voor de rest geen??

Wij doen geen testen en ook geen 20-wekenecho,
hebben we bij onze andere twee meiden ook niet gedaan..

Heb alleen bij de tweede met 30weken een groeiecho gehad, omdat ze dacht dat het wel heel hard groeide, bleek gelukkig een plens vruchtwater te zijn..

fijne avond allemaal

liefs An

Ow ook geen 20-weken?

Ik doe zoveel mogelijk echo's, wil helemaal op de hoogte zijn van wat er in mijn buik zit! En wil overal op voorbereid zijn!

En hebben bij de eerste ook zoveel mogelijk echo's gedaan, daarom bij de tweede ook.

Al gaat het om een extra echo hihi

Maar iedereen zijn eigen keuze he! Ik ben gewoonweg veel te nieuwsgierig!

Liefs

Ik krijg ook alleen een termijn-echo met 10 weken. En met 20 weken willen we ook een echo. Mijn vk maakt niet zomaar echo's, tenzij je een keer een miskraam hebt gehad of bloedverlies. Ik vind het niet heel erg, want met 10 weken zie je veel meer. Maar ben stiekum wel jaloers dat hier bijna iedereen 2 of zelf 3 echo's krijgt in zo'n vroeg stadium. Ik wist ook niet dat dat gebruikelijk was. Ik ben ook actief bij de mama-club september 2010 en ik kan me niet herinneren dat toen bijna iedereen zoveel echo's kreeg. Maar ja dat is al weer 2 jaar geleden, tijden veranderen blijkbaar. Behalve dan bij mijn verloskundige....

Ik heb eind mei mijn intake en hopelijk 1 of 2 weken laten eindelijk de echo.

Liefs

Hee An,

Wij doen ook zoveel mogelijk echo's! Nou is het bij ons wel iets anders omdat wij onder strikte controle moeten blijven vanwege onze tweeling die samen in 1 vruchtzak zitten en het daardoor meer risico's met zich mee brengt. En tsja....ook ik ben veels te nieuwsgierig! ;-)

Maar respect voor jullie keuze! Je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen meid!

Liefs Lynn.

Bij mij is het geen eigen keuze hoor. Ik krijg niet eens de keuze om meer echo's te krijgen dan noodzakelijk. Ik krijg er 1 met 10 en 20 weken, wat volgens mij standaard wordt aangeboden. Ik zou best wel meer echo's willen. Maar mijn verloskundige praktijk maakt niet zomaar echo's omdat dat leuk is. Tenzij er natuurlijk complicaties zijn, dan krijg je wel meer echo's. Ik dacht ook dat dit normaal was. Ben dus ook wel verbaast dat jullie zoveel echo's mogen. Vragen jullie hier zelf om, of wordt jullie dit aangeboden?

Hallo, volgens mij is dat ook vrij normaal hoor 2 echo's! Al heb ik er nu ook wel 1 meer dan de vorige keer! Een eerste echo, termijn bepaling en dan volgens mij met 20 weken!
Waarom kiezen jullie er eigenlijk voor om niet de 20 weken echo te doen??
Alleen als er iets aan de hand is doen ze volgens mij een extra echo en niet zo maar voor de lol hoor!!
Groetjes Anneke

@lynn: ja ik snap dat jij met echo's krijgt, lijkt me nogal logisch in jou geval!

Ik was alleen verbaast dat er ook veel dames meer echo's krijgen als er geen complicaties zijn zoals, miskraam in het verleden of bloedverlies.

@annekeroo: maar ben blij te lezen dat 2 echo's nog steeds normaal us. Ik was even bang dat mijn verloskundige praktijk achterliep ofzo.

En ik wil zeker wel een 20 weken echo. Als er iets mis is kan ik me daar vast op voorbereiden. Ik zie dat ook niet als een leuke echo, maar een medische echo. Hoewel het natuurlijk wel leuk is om te zien of we een zoon of dochter krijgen!
Maar ieder zijn keuze.

Liefs

Terug
Bovenaan