Echt jammer

A

Anoniem

Guest
Even leek het raak te zijn. Tijdens onze vakantie een positieve test in handen, maar helaas brak na bijna een week toch een bloeding door. Echt heel jammer.

Mijn man en ik hebben afgesproken om nog een paar maanden af te wachten en dan naar de huisarts te stappen. We zijn dan vijftien maanden bezig voor een tweede. Ik weet niet zo goed wat gebruikelijk is... Ik ben in de tussentijd natuurlijk al wel twee keer 'zwanger' geweest, dus blijkbaar werkt dat wel. Weten jullie hoe je moet tellen? Tel je vanaf het allereerste moment dat je bent begonnen, of tel je na een miskraam weer opnieuw?

Liefs,
Melian

In principe tellen de miskramen als zwanger zijn bij een arts. Maar je kunt wel een doorverwijzing vragen ivm meerdere miskramen. Heel veel sterkte en succes!

Dankjewel voor je snelle reactie supertje. We wachten nog twee maandjes af en dan ga ik de dokter bellen. Ik word ook niet jonger en een broertje of zusje voor ons mupke willen we toch echt wel heel graag.

Wat zou het fijn zijn als al die toestanden niet nodig zijn.

Ach de toestanden wennen ook hoor. Wij gaan nu voor een 3e wonder. Ik ben wel afhankelijk van hormoonbehandeling. Hoort er voor mij nu eenmaal bij. ;)

Hoi Melian, Ik zou gewoon op de arts afstappen zodra je je daar klaar voor voelt. Vergeet niet, misschien wordt je nog doorverwezen, getest, etc en er gaat best wat tijd overheen voor je dan daadwerkelijk ergens aan kunt beginnen (althans zo was het bij mij). Ik wens je heel veel succes toe met de beslissing!

Wat vervelend van een miskraam.
Sterkte hiermee.

Zoals Ilse al zegt, als ze eerst onderzoeken doen, dan kan het nog even duren voordat je dan de uitslagen hebt.

Sterkte met verwerken en met een keuze maken.

liefs,

Vervelend zeg. Hoe kort zwanger ook... het is een enorme teleurstelling.
Ze tellen vanaf een zwangerschap.
Meestal sturen ze je na een jaar proberen zonder zwangerschap, door naar de gyn. Pas na de 3e miskraam gaan ze onderzoeken. Vooral bij een miskraam tot 8 weken komt er bijna nooit wat uit het onderzoek en gaat het bijna altijd om een aanleg stoornis... domme pech dus! Ik heb het zelf namelijk 2x gehad en dit vertelde de verloskundige mij toen der tijd. Succes met alles!

Je mag vanaf je miskraam weer een jaar gaan tellen. is het dan nog niet gelukt, dan kun je je gaan melden. Bij jullie is zwanger worden geen probleem. Je kunt al wel vast inlichtingen in gaan winnen voor het feit als het de derde keer weer mis gaat... Maar voorlopig hoef je je niet te melden hoor!

Terug
Bovenaan