echt niet leuk

Krijg net heel goed nieuws te horen: goede vrienden van ons hebben een gezond dochtertje gekregen. maar ze hebben exact dezelfde naam voor haar als wij hebben uitgekozen!!! vind het echt niet leuk - en de naam komt niet eens vaak voor. wij hebben m echt al sinds ik twee weken zwanger ben ofzo...

Dat is behoorlijk balen. Je hebt hopelijk toch niet toevallig die naam gedeeld met die vrienden he? Dat zou echt erg zijn. Ik heb zelf al jaren een naam in mijn hoofd, maar nu is die naam razend populair. Zucht. Moet dus weer wat anders verzinnen.

jeetje dat is balen joh!!

mijn overbuurvrouw is 4 week verder als mij en hebben ook een kortere naam voor een meisje hebben afgesproken dat we de naam allebei niet veranderen dan lopen er in de buurt maar 2 van rond haha onze naam horen we hier ook nooit maar je zult maar net zien ...
maar mer vrienden is dat wel anders...misschien zeggen dat jullie die naam ook hadden en dat je hemtoch graag wil geven...?
succes

Oh nee he...! Maar ik denk toch dat als jullie al zolang die naam hebben gekozen dat jullie di emaar gewoon moeten houden.. Een 'tweede keus' naam zou voor jou nooit goed voelen!!

Ik loop 3 weken voor op mijn vriendin en wij hebben elkaar de eerste letter verteld (krijgen allebei een jochie) om te checken of we niet in dezelfde straat piesen..

Ik zou de naam gewoon houden die je in eerste instantie had gekozen.
Misschien krijg je anders achteraf spijt!

Gr Ilona

Dat is echt vervelend. Ik weet hoe het voelt.

Ik roep al sinds mijn elfde dat ik later mijn zoon Noah zou noemen. Iedereen wist het, dus ook mijn zusje. Vervolgens heeft zij twee jaar geleden een abortus gehad, en een kettinkje laten maken met daarop de datum van de abortus en de naam Noah. Ik was woedend, maar creatief. Besloot dus dat als ik een dochter kreeg zij Norah zou heten.

We verwachten nu een kleine jongen. Maar qua naam waren we er snel uit. Met 10 weken wisten we al wat het zou worden. In de tussen tijd zijn we verhuisd en nu blijkt dat onze nieuwe buurjongen precies zo heet. We zijn nu ook verder aan het kijken naar namen, maar de kans is groot dat we gewoon terug gaan na onze eerste keus. Dan maar dezelfde naam.

Misschien dat je de naam iets anders kan spellen, of korter of langer kan maken. En anders zou ik het gewoon zo laten. Gewoon doen wat goed voelt.

Gr Sanne

Dank voor jullie reacties.. want het vervelende is: je kan een situatie als dit niet eens delen met vriendinnen want die kennen allemaal de naam!
Tot nu toe wilden we het geslacht een verrassing houden maar heb gisteravond besloten dat ik het nu toch wil weten. Als het een jongen is hoef ik me er sowieso niet druk meer over te maken...
Iemand ervaring met bureau's in de buurt van Haarlem? Bij het Echocentrum Haarlem kan ik volgende week terecht, maar vraag me af of dat wel een goede plek is...

Ken het probleem, ik heb vanaf mijn 14e geroepen wat ik als meisjesnaam wilde. Mijn beste vriendin beviel van haar eerste meisje en had dus die naam gegeven. Ben er eerst heel boos over geweest en zij zei dat ze dat niet meer wist. Dat laten we dan maar in het midden. Nu ben ik in verwachting van de 2e en dat is ook een kereltje net als de oudste. Heb haar toen wel gezegd dat als ik ooit een meisje kreeg het dezelfde naam zou hebben. Maar tijden veranderen en nu vind ik die naam niet eens mooi meer. Hadden bij beide zwangerschappen ook een meisjesnaam, maar dat was niet meer de naam die we ooit bedacht hadden. Het is heel vervelend, maar misschien dat je toch nog een andere naam tegenkomt. Bij de oudste werden we het er maar niet mee eens en hadden iets gekozen waar we allebei wel mee konden leven, maar niet super vonden. Uiteindelijk op een avond, kreeg ik ineens een naam in mijn hoofd en mijn man was het daar gelijk mee eens. Dus heel veel succes met je keuze.

Terug
Bovenaan