Echt niet normaal!!!

Hoi meiden,

tgaat niet echt over kindjes of over Daniel maar ik ben toch zo kwaad!!!

Oma woont in een verzorgingshuis en ik ga er iedere donderdag naar toe en regel samen met mijn schoonmoeder de dingen voor haar.
Nu konden we al sinds ze vorig jaar november meer zorg en begeleiding nodig heeft al iedere 2 weken "zeuren" of ze wel goed op haar wilde letten want er waren allerlei dingen niet goed.
Ze letten niet op het eten en drinken van oma; wat wij zo vaak aangekaard hebben, vergeten met enige regelmaat medicijnen, schrijven gerust dagen geen rapportage in het dossier.

Nu is het dus zo;
Oma heeft vanaf vrijdag voor een week terug gespuugd en gehoest.
Dit hebben ze gewoon zo laten doorgaan, geen dokter of iets gebeld in die dagen.
Oma is minder gaan eten en drinke omdat ze bang was dat ze anders nog meer moest spugen.
Woensdag kwam er een zuster terug die was za zo ma en di vrij geweest en oma kon woensdag niet eens meer haar bed uikomen, niet op haar benen staan en was compleet in de war met koorts!
Heeft die zuster wel de huisarts gebeld (wo ochtend was dit pas?!)
en die kwam en zei; volledig uitgedroogd en een fikse longonsteking.
Werd mn schoonmoeder gebeld of ze gelijk kon komen, kwam die bij oma; lag er voor een hele week vieze was in de badkamer met spuug en onder de urine, oma lag niet eens in een opgemaakt bed, lag zo op de matrasbeschermer en die zat onder de plas en dr hoofdkussen onder de spuug.

Echt niet normaal!!
Nu is oma dus gelijk vorige week woensdag opgenomen maar het gaat nog steeds niet goed met haar.
Ze reageert bijna niet op wat je zegt en kijkt langs je heen en ziet je niet echt,
eten en drinken gaat alleen goed als iemand anders het aan haar geeft want zelf kan ze het niet.

Wij zijn dus hartstikke boos en omdat ik zelf in de zorg werkt ben ik echt woest!!
Als ik zo met mensen om zou gaan ontslaan ze mij per direct om zo maar te zeggen en daar doen ze niet anders.

Deze week hebben mn schoonmoeder en haar broer cees een gesprek met de hoofd van de verzorging daar en ik zou toch wel heel graag een uitleg willen waarom ze zo met mensen omgaan.
Ben echt zo boos

Moest het effe kwijt tis inmiddels een lang verhaal maar als ik dan weer bij oma ben geweest
(ga nu iedere dag in het zh, is namelijk heel dichtbij) en haar als een hulpeloos minimensje daar zie liggen en dat ze niets kan doet dat mij gewoon zeer.

Liefs Marina

Hoi marina,

Jeetje, wat een slecht verzorgingshuis zit jou oma zeg!
Dat ze dit durven doen met mensen!
Echt mensonterend!

Ik zou inderdaad eens even flink mijn gal spuwen en eisen op tafel leggen in het gesprek met het hoofd van de verzorging.
Doe dit echter wel rustig want met flinke emoties is een normaal gesprek niet mogelijk en stuit je waarschijnlijk alleen maar op weerstand.

Het is helaas in Nederland zo dat ze zorg steeds sneller en efficienter moet, met minder geld en dat communicatie een groot probleem blijft binnen de verzorgings- en verpleeghuizen.
Ik heb altijd in de zorg gewerkt en ook dingen gezien die collega's deden waar ik het absoluut niet mee eens was.

Ik wens je oma, je familie en jijzelf natuurlijk heel veel sterkte toe en ik hoop dat ze er snel bovenop komt.
Als er iets is, kun je hier altijd je hart luchten.

Liefs Monica

Dit is echt niet normaal.
Hoe durfen ze iemand zo aan hun lot over te laten.
Ik heb dit zelf nog nooit megemaakt maar kan me wel indenken hoe jullie je voelen.
Nou zit jij in de zorg en weet er dus meer van als ik maar, kan je niet een klacht neer leggen bij een of andere instantie.
Want als ze zo met je oma omgaan (en dat is volgens mij niet 1 en dezelfde verpleegster) zegt dit volgens mij wel wat over het verzorgingstehuis.

Ik wens jullie sterkte en je oma beterschap.

Gr Lique

Dankjewel,

Mama en Cees gaan het gesprek aan samen, en cees kan dingen heel goed verwoorden en laat zich ook niet snel onder tafel praten dus ben heel benieuwd hoe dit lopen gaat, want dit kan zo echt niet

Liefs Marina

Jeetje!!! Ik sta echt perplex. Dat dit kan in Nederland!!! Ik snap niet dat de mensen die daar werken dit zomaar laten gebeuren. Je gaat toch niet voor niks in de Zorg! werken...... heb er geen woorden voor. Ik zou idd eens met mensen van dat verzorgingstehuis om de tafel gaan zitten.
Heel veel sterkte!!
Ik hoop dat je oma snel opknapt en dat de zorg daar in het verzorgingstehuis snel verbeterd.

Liefs Trudi

jemig...ik werk zelf ook in een verzorgingshuis,en ik weet dat de werkdruk hoog is,maar dit kan en mag echt niet.je gaat met mensen om en niet met apparaten.jullie zijn terecht heeel erg kwaad.ik hoop dat het met je oma weer een beetje goed gaat.groetjes,karin

hier een update;
Met oma gaat het nog steeds niet goed, ze heeft een delier en ze gebruikt sinds 2 dagen haar linkerkant niet goed meer, ook houd ze haar nek heel stijf, ze geeft aan ook heel duizelig te zijn.
Nu gaan ze woensdag een ct scan maken van haar hersenen.

(Een delier is trouwens dat je plotseling heel verward ben, vergelijkbaar met verwardheid van dementie maar dan komt dit door een lichamelijk oorzaak.)

Nu hebben mn schoonmoeder en ik een gesprek bij het verzorgings huis of vanmiddag of morgenmiddag.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan