Echt niet normaal!!!

Hey,

Heel veel sterkte!
Mijn oma zit ook in een verzorgingstehuis. Gelukkig is het daar wel beter gergeld. Toch weet ik dat mijn tantes ook vaker mailen ( Met het hoofd van de afdeling, zorgbegleider ofzo...) als ze iets zien of opvalt.
Bijv als ze vinden dat oma erg naar urine ruikt, ze vragen dan of er meer naar gekeken kan worden. Oma is aan het dementeren, wil nog wel eens de verpleegsters om de tuin lijden als ze ' meent' dat ze het zelf kan...

Het regelmatig mailen werkt wel!
Zou eens lekker flink klagen als ik je schoonmoeder was...Dit kan nl echt niet!
Sterkte met je oma!

Groetjes Wen

hey meid,

zo zeg. ik werk ook inde zorg maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt en ook hoe ze er mee omgaan. pfff... dat je dit als verzorgende kan doen ik snap het niet!
veel sterkte en hopelijk komt er iets uit het gesprek.

Groetjes, Christien

He wat vervelend dat dit je oma overkomt, ik werk zelf ook in een verzorgingshuis en ook bekend met de werkdruk,
Ik denk echter dat het niet alleen de verzorgende verweten kan worden maar die gene die de boel oet organiseren in dat huis.
Als verzorgende vindt je het niet prettig om bewoners te kort te doen.

Ik zou eens een hartig woordje met de leidinggevende gaan praten en neem het zzp van je oma mee daarin staat wat er voor zorg gegeven moet worden.

Sterkte!!

Hier weer een update over oma,

ze bewoon sinds zaterdagavond haar linkerkant niet meer en was ook meer apatisch als anders, nu hebben ze vanmorgen een ct scan gedaan, we werden gelijk gebeld om 12 uur of we om 2 uur op gesprek konden komen;
Oma heeft een grote hersenbloeding gehad, wel gelukkig aan de rechterkand waardoor er minder verlamminsverschijnselen zijn en haar spraak nog wel goed is.
Het is nu de aankomende 6 weken kijken hoe en of ze stabiliseert en ze moet nu naar een verpleeghuis.
Het is nu dus afwachten waar ze geplaatst kan worden en wanneer, maar in het ziekenhuis kunnen ze niets meer voor haar doen.

We zijn in het verzorginshuis bezig met de klachtenproceduren, morgen gaat de officiele brief de deur uit en die mw die ons terug zou bellen heeft nog steeds niet gebeld en we zijn nu een week verder... ben benieuwd waneer zij belt; zij is hoofd van de verzorging.

Ik vond oma zo afgevallen dus heb ik gebeld en gevraagd naar haar gewicht van het hele jaar; nu blijkt ze 9 !! kilo te zijn afgevallen, dus nu zijn we ook bezig met bijvoeding zoals nutridrink om alles weer aan te vulen en hopen dat pretspekjes krijgt overal.

Lief dat jullie reageren, het zit me nog steeds zo hoog,

Liefs Marina

He wat vervelend dat het niet goed gaat, 9 kg afvallen is inderdaad niet goed!
Volgens de normen verantwoorde zorg is 6 kg in een half jaar of 3 kg in een maand reden tot actie!

Slecht dat hoofd verzorging niet terug belt zij weet vast wat er aan de hand is.
Zoals ik eerder al aangaf ligt het vaak niet aande v.z maar om de organisatie er om heen.

Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan